krolka

Użytkownik forum
  • Postów

    75
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana krolka w dniu 15 Lutego 2016

Użytkownicy przyznają krolka punkty reputacji!

6 obserwujących

Profile Information

  • Gender
    Female

Ostatnie wizyty

984 wyświetleń profilu

Osiągnięcia krolka

Początkujący

Początkujący (1/6)

15

Reputacja

  1. Zapytamy producenta ARTISANa czy będzie wprowadzona taka obsługa do nakładki. Proszę o cierpliwość, jak otrzymam informację zwrotną to dam znać.
  2. W sprawie testów bardzo proszę o kontakt ze mną poprzez wiadomość prywatną.
  3. O to chodziło. Pewnie trochę to czasu zajęło, żeby stworzyć takie okno. Świetna robota :good:
  4. Mam mały problem, mianowicie jak zamodelować okno w 3D (kształt okna na rysunku). Tak aby można je było wstawić do biblioteki i używać w modelu, w ZWCAD Architecture.
  5. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Rengi, którą organizuje producent programu, tj. ASCON. Informacje podane są na naszej stronie tak jak i na stronie producenta :) Konkurs
  6. Zachęcam do pobrania ZWCAD Classic ze strony www.classic.zwcad.pl. Program posiada opcję wprowadzania dynamicznego (autouzupełnianie). Znajduje się ona na pasku statusu pod nazwą DYN.
  7. Mimo wszystko nie stoją w miejscu ulepszają program, wprowadzają nowości :) co cieszy użytkowników, że program jest stale rozwijany.
  8. Widzę, że jednak mnie Pan ubiegł. Ładnie okno wyszło, ciekawe rozwiązanie. Duże brawa :clapping:
  9. Aplikacja ZWCAD Architecture 2015 umożliwia wstawianie okna łukowego na narysowanej ścianie łukowej. Cała operacja nie jest skomplikowana. Rozpoczynamy od narysowania ściany łukowej - opisano we wpisie Mając już ścianę można przejść do wstawienia okna łukowego. Narzędzie Ściana łukowa znajduje się w Menu ekranowym, w zakładce Drzwi/Okno. Dostępne jest również poprzez wpisanie polecenia S41_ARCWINDOW. Po włączeniu opcji pojawi się okno, w którym można ustawić parametry okna łukowego. Wybrać odpowiednie wymiary obiektu, wpisać wysokość parapetu czy też ustalić metodę wstawiania okna łukowego na ścianie łukowej. Po ustaleniu wszystkich parametrów, należy kliknąć w wybranym miejscu ściany łukowej i okno zostanie wstawione. Widok z góry (2D): Widok w 3D wstawionego okna łukowego: W dodatkowej nakładce ARTISAN, można stworzyć wizualizację obiektu.
  10. Stolarka drzwiowa tak jak i stolarka okienna wstawiana jest jako bloki. Program posiada już bibliotekę gotowych bloków 2D oraz 3D. Narzędzie, które odpowiada za wstawienie drzwi znajduje się w menu ekranowym, w zakładce Drzwi/Okno. Okno ustawień drzwi można również aktywować poleceniem: S41_DOOR W oknie Ustawienia drzwi ustawiamy parametry takie jak: szerokość całkowitą drzwi, wysokość całkowitą (H), wysokość progu (T), wybrać widok 2D oraz 3D wstawianych drzwi. Dodatkowo program ZWCAD Architecture pozwala na dodanie do stolarki drzwiowej futryny oraz węgarków. Każdy parametr w oknie Futryna i węgarek został oznaczony na rysunku w oknie dialogowym Ustawienia drzwi. Dzięki czemu użytkownik nie będzie miał problemu z ustaleniem odpowiednich parametrów dla drzwi. Widok rysunku z wstawionymi drzwiami w 2D oraz w 3D. Dzięki dodatkowej nakładce do renderingu i wizualizacji ARTISAN, obiekt można wykończyć dowolnymi materiałami.
  11. Witam, Dziękujemy za cenne uwagi. Na tę chwilę przy tworzeniu fundamentów można posiłkować się narzędziem ścieżka powierzchni (zakładka Narzędzia pomocnicze -> Narzędzia 3D). Pozdrawiam
  12. Naprawiony błąd #12326 "The handrail of stair displays wrong in 3D view" nie dotyczy modelowania balustrady jako osobnego elementu. Wymieniony błąd #12326 został naprawiony w wersji SP2. :)
  13. Program ZWCAD Architecture zawiera narzędzia, które pozwalają na łatwe wstawianie stolarki okiennej do projektu. Poniższa instrukcja przedstawia krok po kroku wstawienie stolarki okiennej w wykonany projekt. Narzędzie dedykowane dla wstawiania stolarki znajduje się w menu ekranowym. 1. Wybrać z zakładki Drzwi/Okno narzędzie Okna lub wpisać w pasek poleceń S41_WINDOW. Okno Ustawienia okien pozwala na określenie następujących parametrów: szerokość całkowitą okna – na rysunku określaną jako parametr W, wysokość parapetu, wysokość całkowitą okna, szerokość futryny – określaną parametrem A, głębokość futryny – określaną parametrem B. Dodatkowo możemy określić czy wstawiane okno jest oknem wysokim, wybrać wyśrodkowanie futryny lub wstawienie futryny względem krawędzi ściany – parametr O. Rysunek okna wraz z umiejscowieniem parametrów, dostępny jest po kliknięciu na rozwinięcie okna, jak poniżej. Program pozwala na wstawienie, w wybranym oknie, węgarków. Opcja szerokość węgarka będzie dostępna po wybraniu narzędzia Zastosuj węgarek (J). Ważną opcją jest wybór widoku okna w 2D/3D (zaznaczony poniżej w czerwonej ramce). Klikając w widok 2D mamy możliwość wyboru widoku stolarki okiennej, w oknie Zarządzanie bibliotekami. Znajdują się tam domyślne widoki okien. Do biblioteki programu można dodać własne bloki 2D jak i 3D stolarki okiennej. Z powyższego okna można wybrać widok 2D. Wybieramy za pomocą podwójnego kliknięcia myszką, lub poprzez zaznaczenie wybranego widoku i zatwierdzenie guzikiem OK. Wybór widoku 3D stolarki okiennej działa na tej samej zasadzie, różni się jedynie elementami, które biblioteka 3D zawiera. Dodatkowo są stworzone foldery, dzięki którym posegregowano różne rodzaje okien. 2. Wybierz parametry okna. W lewym dolnym rogu okna dialogowego, znajdują się metody wstawiania stolarki okiennej. Dostępne sposoby wstawiania stolarki okiennej: Dowolne wstawianie – wstawia okna w miejscu wskazanym za pomocą kliknięcia myszą, Kolejne wstawianie – wstawia okna kolejno na wskazanej ścianie w określonej przez użytkownika odległości od punktu bazowego oraz pomiędzy kolejnymi elementami, Wstaw równomiernie w osiach – wstawia wybrana liczę okien równomiernie pomiędzy wskazanymi osiami na wybranej ścianie, Wstaw równomiernie na wybranej ścianie – wstawia okna równomiernie na wybranej ścianie, Wstawianie z szerokością filara – wstawia okna z zadaną szerokością filara, Wstawianie w odległości od osi – wstawia okna we wskazanej odległości od osi, Wstawianie pod kątem – wstawia „liniowe” okna na ścianie łukowej, Inteligentne wstawianie – wstawia okna na środku wskazanej ściany, Wstawianie na całej ścianie – wstawia otwór okienny na całej ścianie, Wstaw powyżej – wstawia okno nad oknem już zdefiniowanym na rysunku. 3. Wstaw okna do projektu. Widok rzutu z wstawioną stolarką okienną: Widok okien w 3D, poprzez obrót kondygnacji funkcją orbita. Narzędzie orbita jest również dostępne poprzez przytrzymanie klawisza Shift i lewego klawisza myszy (ustawienia domyślne programu). Widok zacieniowany obiektu, poprzez funkcję SHADE: