Jak rozpocząć pracę w ZWCAD Architecture - część 2

  • wpisy
    4
  • komentarzy
    0
  • wyświetleń
    6 449

Współtwórcy bloga

032. Wstawianie stolarki okiennej.


krolka

2 287 wyświetleń

Program ZWCAD Architecture zawiera narzędzia, które pozwalają na łatwe wstawianie stolarki okiennej do projektu.

Poniższa instrukcja przedstawia krok po kroku wstawienie stolarki okiennej w wykonany projekt.

Narzędzie dedykowane dla wstawiania stolarki znajduje się w menu ekranowym.

1. Wybrać z zakładki Drzwi/Okno narzędzie Okna lub wpisać w pasek poleceń S41_WINDOW.

blogentry-824-0-97510700-1441690483.png

Okno Ustawienia okien pozwala na określenie następujących parametrów:

  • szerokość całkowitą okna – na rysunku określaną jako parametr W,
  • wysokość parapetu,
  • wysokość całkowitą okna,
  • szerokość futryny – określaną parametrem A,
  • głębokość futryny – określaną parametrem B.

Dodatkowo możemy określić czy wstawiane okno jest oknem wysokim, wybrać wyśrodkowanie futryny lub wstawienie futryny względem krawędzi ściany – parametr O. Rysunek okna wraz z umiejscowieniem parametrów, dostępny jest po kliknięciu na rozwinięcie okna, jak poniżej.

blogentry-824-0-29618100-1441690731_thumb.png

blogentry-824-0-64050300-1441690707_thumb.png

Program pozwala na wstawienie, w wybranym oknie, węgarków. Opcja szerokość węgarka będzie dostępna po wybraniu narzędzia Zastosuj węgarek (J).

Ważną opcją jest wybór widoku okna w 2D/3D (zaznaczony poniżej w czerwonej ramce).

blogentry-824-0-94011700-1441690760_thumb.png

Klikając w widok 2D mamy możliwość wyboru widoku stolarki okiennej, w oknie Zarządzanie bibliotekami. Znajdują się tam domyślne widoki okien. Do biblioteki programu można dodać własne bloki 2D jak i 3D stolarki okiennej.

blogentry-824-0-68513600-1441690789_thumb.png

Z powyższego okna można wybrać widok 2D. Wybieramy za pomocą podwójnego kliknięcia myszką, lub poprzez zaznaczenie wybranego widoku i zatwierdzenie guzikiem OK. Wybór widoku 3D stolarki okiennej działa na tej samej zasadzie, różni się jedynie elementami, które biblioteka 3D zawiera. Dodatkowo są stworzone foldery, dzięki którym posegregowano różne rodzaje okien.

blogentry-824-0-61248400-1441690904_thumb.png

2. Wybierz parametry okna.

blogentry-824-0-46264100-1441690981_thumb.png

W lewym dolnym rogu okna dialogowego, znajdują się metody wstawiania stolarki okiennej. Dostępne sposoby wstawiania stolarki okiennej:

  • Dowolne wstawianie – wstawia okna w miejscu wskazanym za pomocą kliknięcia myszą,
  • Kolejne wstawianie – wstawia okna kolejno na wskazanej ścianie w określonej przez użytkownika odległości od punktu bazowego oraz pomiędzy kolejnymi elementami,
  • Wstaw równomiernie w osiach – wstawia wybrana liczę okien równomiernie pomiędzy wskazanymi osiami na wybranej ścianie,
  • Wstaw równomiernie na wybranej ścianie – wstawia okna równomiernie na wybranej ścianie,
  • Wstawianie z szerokością filara – wstawia okna z zadaną szerokością filara,
  • Wstawianie w odległości od osi – wstawia okna we wskazanej odległości od osi,
  • Wstawianie pod kątem – wstawia „liniowe” okna na ścianie łukowej,
  • Inteligentne wstawianie – wstawia okna na środku wskazanej ściany,
  • Wstawianie na całej ścianie – wstawia otwór okienny na całej ścianie,
  • Wstaw powyżej – wstawia okno nad oknem już zdefiniowanym na rysunku.

3. Wstaw okna do projektu.

Widok rzutu z wstawioną stolarką okienną:

blogentry-824-0-21911500-1441693106_thumb.png

Widok okien w 3D, poprzez obrót kondygnacji funkcją orbita. Narzędzie orbita jest również dostępne poprzez przytrzymanie klawisza Shift i lewego klawisza myszy (ustawienia domyślne programu).

blogentry-824-0-86822200-1441693265_thumb.png

Widok zacieniowany obiektu, poprzez funkcję SHADE:

blogentry-824-0-39327300-1441693437_thumb.png

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie