wedzik Posted November 16, 2020 Report Posted November 16, 2020 Zaciekawił mnie bardzo LISP. Niewiele wiem ale znalazłem starą książkę. Czytam powoli i w tym wątku chcę napisać co ciekawego udało mi się nauczyć Nawiasy i inne drobiazgi. Wszystko ma być w nawiasach. Polecenia w cudzysłowach "". Słowo "command" uruchamia polecenie programu. Przykład (command "okrąg") powoduje uruchomienie rysowania okręgu. Za poleceniem możemy wpisać kolejne parametry np. (command "okrąg" "2.5,20" 30) Polecenie narysuje okrąg o środku w punkcie 2.5 i 20 o promieniu 30. Pauza czyli przystanek na żądanie. Słowo "pause" czeka na wskazanie czegoś przez użytkownika. To polecenie pozwala pokazać środek okręgu i rysuje okrąg o promieniu 5 i środku we wskazanym punkcie. (command "okrąg" pause 5) To rysuje prostokąt we wskazanym punkcie o szerokości 25, długość sami wprowadzamy. (command "prostokąt" pause "W" 25 pause) Quote
perlon Posted November 16, 2020 Report Posted November 16, 2020 LISP to fajna zabawa, choć nie na darmo ukuło się rozwinięcie tego skrótu : LISP = Lost in Stupid Parenthesis Marek-M 1 Quote
wedzik Posted November 16, 2020 Author Report Posted November 16, 2020 24 minuty temu, perlon napisał: LISP = Lost in Stupid Parenthesis Świetne! 😀 Quote
wedzik Posted November 17, 2020 Author Report Posted November 17, 2020 Po próbach i poprawkach oraz uzupełnianiu nawiasów doszedłem do takiego skryptu: (defun c:WS (/) (setq pnt1 (getpoint "Wskaz srodek polprostych: ")) (command "_line" pnt1 "D" 100 0 "") (command "_line" pnt1 "D" 100 30 "") (command "_line" pnt1 "D" 100 60 "") (command "_line" pnt1 "D" 100 90 "") (command "_line" pnt1 "D" 100 120 "") (command "_line" pnt1 "D" 100 150 "") (command "_line" pnt1 "D" 100 180 "") ) ws.lsp Polecenie "WS". Skrypt pyta o wskazanie punktu i rysuje linie co 30 stopni. Teraz chyba czas na pętle. Quote
kojacek Posted November 17, 2020 Report Posted November 17, 2020 Godzinę temu, wedzik napisał: Teraz chyba czas na pętle. Po paru nawiasach? Nie zniechęcaj się... jeszcze za wcześnie... ;) Są gorsze języki programowania... :) Quote
wedzik Posted November 18, 2020 Author Report Posted November 18, 2020 No tak Mam takie coś: (defun c:PETLA (/) (setq pnt1 (getpoint "Wskaz srodek polprostych: ")) (setq a (getint "\nPodaj ilosc polprostych: " )) (setq k (/ 360 a)) ; obliczam kat pomiedzy polprostymi (setq i 0) ; zmienna do petli (while i (command "_line" pnt1 "D" 100 (* k i) "") ; rysowanie linii, kat pomnozony przez zmienna petli i (setq i (1+ i)) ; zwiekszam o 1 wartosc zmiennej i (if (= i a) ; jesli mam dosc polprostych to wychodze z petli (setq i nil) ) ) ) Problem polega na tym, że jak kąt jest liczbą całkowitą np. 36 stopni to rysuje poprawnie. Jeśli to ułamek to nie rysuje wszystkich linii. Quote
dmatusz3 Posted November 18, 2020 Report Posted November 18, 2020 Proszę się zastanowić nad tym Polecenie: (/ 360 10) 36 Polecenie: (/ 360.0 10) 36.0 Polecenie: (/ 360 11) 32 Polecenie: (/ 360.0 11) 32.7273 Polecenie: Po poprawce (defun c:PETLA (/) (setq pnt1 (getpoint "Wskaz srodek polprostych: ")) (setq a (getint "\nPodaj ilosc polprostych: " )) (setq k (/ 360.0 a)) ; obliczam kat pomiedzy polprostymi (setq i 0) ; zmienna do petli (while i (command "_line" pnt1 "D" 100 (* k i) "") ; rysowanie linii, kat pomnozony przez zmienna petli i (setq i (1+ i)) ; zwiekszam o 1 wartosc zmiennej i (if (= i a) ; jesli mam dosc polprostych to wychodze z petli (setq i nil) ) ) ) Quote
wedzik Posted November 19, 2020 Author Report Posted November 19, 2020 Dziękuję teraz jest znacznie lepiej. (defun c:PETLA (/) (setq pnt1 (getpoint "Wskaz srodek polprostych: ")) (initget (+ 1 2 4)) (setq a (getint "\nPodaj ilosc polprostych: " )) (setq k (/ 360.0 a)) ; obliczam kat pomiedzy polprostymi (setq i 0) ; zmienna do petli (while i (command "_line" pnt1 "D" 100 (* k i) "") ; rysowanie linii, kat pomnozony przez zmienna petli i (setq i (1+ i)) ; zwiekszam o 1 wartosc zmiennej i (if (= i a) ; jesli mam dosc polprostych to wychodze z petli (setq i nil) ) ) ) Zastanawiam się jak zrobić żeby przy pytaniu o ilość program zaproponował coś domyślnie np. <23>: Trzeba taką zmienną zadeklarować wcześniej i potem jakoś wyświetlić w getint? Quote
dmatusz3 Posted November 19, 2020 Report Posted November 19, 2020 Może coś takiego? (defun C:MPI (/) (initget "2 3 4") (setq k (cond ((getkword "\nPrzez ile pomnozyc liczbe PI? [2/3/4] <3>: ")) ("3"))) (prompt "Liczba PI pomnozona przez ") (prompt k) (prompt "= ") (prompt (* pi (atoi k))) ) wedzik 1 Quote
wedzik Posted November 25, 2020 Author Report Posted November 25, 2020 Dzięki, przyda się. Teraz pracuję nad czymś dużym. Zrobiłem początek: zapytanie o zaznaczenie obiektów i wyświetlenie liczby zaznaczonych obiektów i ich właściwości. (defun c:krawedzie () (setq okrag (ssget)) ;prosimy o wskazanie obiektów oknem (setq ile (sslength okrag)) ;liczymy ile obiektow zaznaczylismy (setq i 0) ; ustawiamy zmienna i zeby sobie odliczac (repeat ile ; powtarzamy tyle razy ile jest obiektow (setq nazwyobiektow (ssname okrag i)) ; ustalamy nazwe kolejnych obiektow (setq listaobiektu (entget nazwyobiektow)) ;pobieramy wlasciwosci obiektu o nazwie jak w lini wyzej (prompt "Obiekt") ; (princ nazwyobiektow) ;drukujemy nazwe obiektu (princ listaobiektu) ; drukujemy wlasciwosci obiektu (setq i (1+ i)) ;zwiekszamy zmienna i aby odczytac kolejny obiekt ) ) W wyniku działania otrzymujemy np. taką listę Wskaż drugi narożnik: znaleziono 7 Wybierz obiekty: Obiekt<ENTITY NAME: 9d2fc8a8>((-1 . <ENTITY NAME: 9d2fc8a8>) (0 . LWPOLYLINE) (5 . 240) (330 . <ENTITY NAME: 9d2f9590>) (100 . AcDbEntity) (67 . 0) (410 . Model) (8 . 0) (100 . AcDbPolyline) (90 . 4) (70 . 1) (43 . 0.0) (38 . 0.0) (39 . 0.0) (10 253.739 563.116) (40 . 0.0) (41 . 0.0) (42 . 0.0) (91 . 0) (10 541.421 563.116) (40 . 0.0) (41 . 0.0) (42 . 0.0) (91 . 0) (10 541.421 398.539) (40 . 0.0) (41 . 0.0) (42 . 0.0) (91 . 0) (10 253.739 398.539) (40 . 0.0) (41 . 0.0) (42 . 0.0) (91 . 0) (210 0.0 0.0 1.0)) Obiekt<ENTITY NAME: 9d2fc890>((-1 . <ENTITY NAME: 9d2fc890>) (0 . CIRCLE) (5 . 23F) (330 . <ENTITY NAME: 9d2f9590>) (100 . AcDbEntity) (67 . 0) (410 . Model) (8 . 0) (100 . AcDbCircle) (10 494.711 459.655 0.0) (40 . 28.7788) (210 0.0 0.0 1.0)) Obiekt<ENTITY NAME: 9d2fc878>((-1 . <ENTITY NAME: 9d2fc878>) (0 . CIRCLE) (5 . 23E) (330 . <ENTITY NAME: 9d2f9590>) (100 . AcDbEntity) (67 . 0) (410 . Model) (8 . 0) (100 . AcDbCircle) (10 461.97 514.66 0.0) (40 . 29.5208) (210 0.0 0.0 1.0)) Obiekt<ENTITY NAME: 9d2fc860>((-1 . <ENTITY NAME: 9d2fc860>) (0 . CIRCLE) (5 . 23D) (330 . <ENTITY NAME: 9d2f9590>) (100 . AcDbEntity) (67 . 0) (410 . Model) (8 . 0) (100 . AcDbCircle) (10 419.625 450.488 0.0) (40 . 24.386) (210 0.0 0.0 1.0)) Obiekt<ENTITY NAME: 9d2fc848>((-1 . <ENTITY NAME: 9d2fc848>) (0 . CIRCLE) (5 . 23C) (330 . <ENTITY NAME: 9d2f9590>) (100 . AcDbEntity) (67 . 0) (410 . Model) (8 . 0) (100 . AcDbCircle) (10 337.992 440.884 0.0) (40 . 22.7003) (210 0.0 0.0 1.0)) Obiekt<ENTITY NAME: 9d2fc830>((-1 . <ENTITY NAME: 9d2fc830>) (0 . CIRCLE) (5 . 23B) (330 . <ENTITY NAME: 9d2f9590>) (100 . AcDbEntity) (67 . 0) (410 . Model) (8 . 0) (100 . AcDbCircle) (10 380.773 504.183 0.0) (40 . 21.6078) (210 0.0 0.0 1.0)) Obiekt<ENTITY NAME: 9d2fc818>((-1 . <ENTITY NAME: 9d2fc818>) (0 . CIRCLE) (5 . 23A) (330 . <ENTITY NAME: 9d2f9590>) (100 . AcDbEntity) (67 . 0) (410 . Model) (8 . 0) (100 . AcDbCircle) (10 302.195 483.665 0.0) (40 . 27.7815) (210 0.0 0.0 1.0))7 Polecenie: i właśnie w tym momencie trochę zacząłem rozumieć o co chodzi z tym wszystkim. Modyfikując np. wartość w kodzie 40 w okręgu zmienimy jego średnice. Kod 10 odpowiada za współrzędne. Quote
wedzik Posted November 27, 2020 Author Report Posted November 27, 2020 Teraz coś co działa. Program do tworzenia krawędzi otworów na drugim rzucie. Wybieramy wszystkie obiekty, odfiltrują się otwory. Wskazujemy gdzie maja się zaczynać i kończyć otwory. Na rysunku po lewej przed rzutowaniem po prawej po rzutowaniu. Jak ktoś jest chętny to plik dwg jest tutaj rzutownie-otworow.dwg Plik lispa z opisem krawedzieotworux.lsp Teraz pochwalę się moim kodem: (defun c:krawedzieotworux () (princ "Zaznacz okregi do rzutownia: \n") (setq okrag (ssget '((0 . "CIRCLE")) )) ;prosimy o wskazanie obiektów oknem. Pozwalamy na wybor tylko okregow (setq ile (sslength okrag)) ;liczymy ile obiektow zaznaczylismy (setq i 0) ;ustawiamy zmienna i zeby sobie odliczac (setq pt1 (getpoint "Wskaz poczatek linii: ")) (setq pt2 (getpoint "Wskaz koniec linii: ")) (repeat ile ; powtarzamy tyle razy ile jest obiektow (setq nazwyobiektow (ssname okrag i)) ; ustalamy nazwe kolejnych obiektow (setq listaobiektu (entget nazwyobiektow)) ;pobieramy wlasciwosci obiektu o nazwie jak w lini wyzej (setq promien (assoc 40 listaobiektu)) ;odczytujemy promień aktualnego okregu np. (40 . 27.7815) (setq srodek (assoc 10 listaobiektu)) ;odczytujemy srodek okregu np. (10 310.596 514.272 0.0) (setq r (cdr promien)) ;przypisuje do r promien np. 27.7815 (setq y (cadr(cdr srodek))) ;przypisuje do y wspolrzedna Y np. 514.272 (command "_line" (list (car pt1) (+ y r)) (list (car pt2) (+ y r)) "") ;rysuje linie car pobiera wspolrzedna X z kliknietych punktow (command "_line" (list (car pt1) (- y r)) (list (car pt2) (- y r)) "") (setq i (1+ i)) ;zwiekszamy zmienna i aby odczytac kolejny obiekt ) ) Quote
wedzik Posted November 29, 2020 Author Report Posted November 29, 2020 Kolejna wersja programu: rysuje osie i grupuje elementy otworu. Przed Po (defun c:krawedzieotworux () (princ "Zaznacz okregi do rzutownia: \n") (setq okrag (ssget '((0 . "CIRCLE")) )) ;prosimy o wskazanie obiektów oknem. Pozwalamy na wybor tylko okregow (setq ile (sslength okrag)) ;liczymy ile obiektow zaznaczylismy (setq i 0) ;ustawiamy zmienna i zeby sobie odliczac (setq pt1 (getpoint "Wskaz poczatek linii: ")) (setq pt2 (getpoint "Wskaz koniec linii: ")) (setq przedluzenieosi (* (- (car pt2) (car pt1) ) 0.1 )) (setq aktualnawarstwa (getvar "CLAYER")) (command "_-LAYER" "_M" "osie" "_C" "red" "" "_L" "CENTER" "" "") ; Tworze warstwe dla osi (repeat ile ; powtarzamy tyle razy ile jest obiektow (setq nazwyobiektow (ssname okrag i)) ;ustalamy nazwe kolejnych obiektow (setq listaobiektu (entget nazwyobiektow)) ;pobieramy wlasciwosci obiektu o nazwie jak w lini wyzej (setq promien (assoc 40 listaobiektu)) ;odczytujemy promień aktualnego okregu np. (40 . 27.7815) (setq srodek (assoc 10 listaobiektu)) ;odczytujemy srodek okregu np. (10 310.596 514.272 0.0) (setq r (cdr promien)) ;przypisuje do r promien np. 27.7815 (setq y (cadr(cdr srodek))) ;przypisuje do y wspolrzedna Y np. 514.272 (setq x (cadr srodek)) ;przypisuje do x wspolrzedna Y np. 310.596 (setq grupa (ssadd)) (command "_-LAYER" "_S" aktualnawarstwa "") (command "_line" (list (car pt1) (+ y r)) (list (car pt2) (+ y r)) "") ;rysuje linie car pobiera wspolrzedna X z kliknietych punktow (ssadd (entlast) grupa) (command "_line" (list (car pt1) (- y r)) (list (car pt2) (- y r)) "") (ssadd (entlast) grupa) (command "_-LAYER" "_S" "osie" "") (command "_line" (list (- (car pt1) przedluzenieosi) y ) (list (+ (car pt2) przedluzenieosi) y) "") ;rysujemy osie symetrii otworów z boku (ssadd (entlast) grupa) ;osie na otworach w widoku z góry, na początku os X potem Y (command "_line" (list (- x r przedluzenieosi) y) (list (+ x r przedluzenieosi) y) "" ) (ssadd (entlast) grupa) (command "_line" (list x (- y r przedluzenieosi) ) (list x (+ y r przedluzenieosi) ) "" ) (ssadd (entlast) grupa) (command "_group" "_c" "*" "opis" grupa "") (setq i (1+ i)) ;zwiekszamy zmienna i aby odczytac kolejny obiekt ) (command "_-LAYER" "_S" aktualnawarstwa "") ) krawedzieotworux1.lsp dmatusz3 1 Quote
dmatusz3 Posted November 30, 2020 Report Posted November 30, 2020 Kibicuję skryptowi. Pozwoliłem sobie nagrać film jeśli dobrze rozumiem jak to działa. Jeśli jednak wskażemy lewą stronę to już nie rysuje tak samo osi symetrii. Z kolorami też coś się dzieje. Quote
wedzik Posted December 2, 2020 Author Report Posted December 2, 2020 W widoku z góry trzeba zmienić na wartość bezwzględną (setq przedluzenieosi (* (abs (- (car pt2) (car pt1) )) 0.1 )) Quote
wedzik Posted December 4, 2020 Author Report Posted December 4, 2020 Abs nie wystarczył, trzeba było dorzucić IFa. Działa już po lewej i po prawej kierunek zaznaczania bez znaczenia. (defun c:krawedzieotworux () (princ "Zaznacz okregi do rzutownia: \n") (setq okrag (ssget '((0 . "CIRCLE")) )) ;prosimy o wskazanie obiektów oknem. Pozwalamy na wybor tylko okregow (setq ile (sslength okrag)) ;liczymy ile obiektow zaznaczylismy (setq i 0) ;ustawiamy zmienna i zeby sobie odliczac (setq pt1 (getpoint "Wskaz poczatek linii: ")) (setq pt2 (getpoint "Wskaz koniec linii: ")) (setq przedluzenieosi (* (abs (- (car pt2) (car pt1) )) 0.1 )) (setq aktualnawarstwa (getvar "CLAYER")) (command "_-LAYER" "_M" "osie" "_C" "red" "" "_L" "CENTER" "" "") ; Tworze warstwe dla osi (repeat ile ; powtarzamy tyle razy ile jest obiektow (setq nazwyobiektow (ssname okrag i)) ; ustalamy nazwe kolejnych obiektow (setq listaobiektu (entget nazwyobiektow)) ;pobieramy wlasciwosci obiektu o nazwie jak w lini wyzej (setq promien (assoc 40 listaobiektu)) ;odczytujemy promień aktualnego okregu np. (40 . 27.7815) (setq srodek (assoc 10 listaobiektu)) ;odczytujemy srodek okregu np. (10 310.596 514.272 0.0) (setq r (cdr promien)) ;przypisuje do r promien np. 27.7815 (setq y (cadr(cdr srodek))) ;przypisuje do y wspolrzedna Y np. 514.272 (setq x (cadr srodek)) ;przypisuje do x wspolrzedna Y np. 310.596 (setq grupa (ssadd)) (command "_-LAYER" "_S" aktualnawarstwa "") (command "_line" (list (car pt1) (+ y r)) (list (car pt2) (+ y r)) "") ;rysuje linie car pobiera wspolrzedna X z kliknietych punktow (ssadd (entlast) grupa) (command "_line" (list (car pt1) (- y r)) (list (car pt2) (- y r)) "") (ssadd (entlast) grupa) (command "_-LAYER" "_S" "osie" "") (if (< (car pt1) (car pt2)) (command "_line" (list (- (car pt1) przedluzenieosi) y ) (list (+ (car pt2) przedluzenieosi) y) "") ;rysujemy osie symetrii otworów z boku (command "_line" (list (- (car pt2) przedluzenieosi) y ) (list (+ (car pt1) przedluzenieosi) y) "") ;rysujemy osie symetrii otworów z boku ) (ssadd (entlast) grupa) ;osie na otworach w widoku z góry, na początku os X potem Y (command "_line" (list (- x r przedluzenieosi) y) (list (+ x r przedluzenieosi) y) "" ) (ssadd (entlast) grupa) (command "_line" (list x (- y r przedluzenieosi) ) (list x (+ y r przedluzenieosi) ) "" ) (ssadd (entlast) grupa) (command "_group" "_c" "*" "opis" grupa "") (setq i (1+ i)) ;zwiekszamy zmienna i aby odczytac kolejny obiekt ) (command "_-LAYER" "_S" aktualnawarstwa "") ) Quote
wedzik Posted December 28, 2020 Author Report Posted December 28, 2020 Dzięki pomocy tutaj zrobiłem lispa do zaznaczania okręgów większych niż wpisany promień. Na początku jest mechanizm zapamiętywania promienia okręgu. Jeśli nie jest ustawiony to przyjmuję 10. (defun c:okregi (/ ile zbior rtemp) (if (= malypromien nil)(setq malypromien 10.0)) (prompt "\Podaj maly promien: <")(princ malypromien)(princ "> ") (initget 4) (setq rtemp (getreal)) (if (= rtemp nil)(setq rtemp malypromien)) (setq malypromien rtemp) (setq zbior (ssget "X" (list (cons 0 "CIRCLE") (cons 410 "Model")(cons -4 ">=") (cons 40 malypromien ) ) )) (if zbior (princ (list "Ilosc znalezionych elementow: " (setq ile (sslength zbior)))) (princ "\nBrak elementow")) (if zbior (command "_pselect" "_p" "")) (princ) ) Quote
wedzik Posted March 15, 2021 Author Report Posted March 15, 2021 Zawsze zastanawiałem się dlaczego w niektórych lispach jest taka konstrukcja z kropką ._circle Winne temu jest polecenie UNDEFINE, które potrafi wyłączyć polecenie cada. Jeśli użyjemy wtedy _circle to nie będzie takiego polecenia. Natomiast polecenie z kropką ignoruje UNDEFINE i korzysta z oryginalnych poleceń. Polecenie: _CIRCLE Określ środek okręgu lub [3P/2P/Ssr (sty sty promień)]: *Anuluj* Polecenie: undefine Podaj nazwę polecenia:circle Polecenie: _CIRCLE Nieznane polecenie "_CIRCLE". Naciśnij F1, aby uzyskać pomoc. Polecenie: ._CIRCLE Określ środek okręgu lub [3P/2P/Ssr (sty sty promień)]: *Anuluj* Quote
RobS Posted March 4, 2024 Report Posted March 4, 2024 Cześć, Chciałem się pochwalić swoim programem w języku LISP. Zadaniem programu jest automatyczne wstawienie trójkątów o określonym przez siebie rozmiarze w każdy wierzchołek dowolnej polilinii. (defun C:TRIATVERTEX () (setq trirad (getstring "Okresl wielkosc trojkatow w wierzcholkach: ") ;Podanie średnicy okregu na którym bedą opisane trójkąty vertexlst nil ;Czyszczenie listy współrzędnych poly (entget (car (entsel "\nWskaz polilinie: "))) ;Wybór polilinii i zapisanie jej atrybutów w zmiennej poly ) (foreach pp poly (if (= (car pp) 10) ;Sprawdzenie czy atrybut zawiera współrzędne (zaczyna się od kodu 10) (setq vertexlst (cons (cdr pp) vertexlst)) ;Dodawanie współrzędnych do listy vertexlst ) ) ;Pętla która tworzy listę współrzędnych wierzchołków (foreach pt vertexlst (command "_.POLYGON" "3" pt "O" trirad) ) ;Pętla wstawiania trójkąty we wszystkich wierzchołkach polilinii ) Nie pisałem nic wcześniej w tym języku, ale myślę że jest całkiem schludnie. Wiedzę czerpałem z książki "AutoLISP czyli programowanie AutoCADa" wydawnictwa HELION, polecam nie tylko początkującym. Quote
RobS Posted March 14, 2024 Report Posted March 14, 2024 Kolejny skrypt, "delikatne" rozwinięcie poprzedniego programu. Tym razem rysowanie okręgów w środku każdego segmentu polilinii. Średnica okręgu to 1/10 długości danego segmentu. Kod i nagranie działania poniżej (defun C:CIRCATMID (/ poly polyName polyAtt polyLen segLen circCenDist circCord circDia vertexLst pp pt) (setq poly (entsel "\nWskaz polilinie: ") ;Wybór polilinii polyName (car poly) ;Identyfikator polilinii polyAtt (entget (car poly)) ;Zapisanie atrybutów w zmiennej polyprop polyLen (vla-get-length (vlax-ename->vla-object polyName)) ;Pomiar długości polilinii ) (foreach pp polyAtt (if (= (car pp) 10) ;Warunek sprawdza czy atrybut zawiera współrzędne (zaczyna się od kodu 10) (setq vertexLst (cons (cdr pp) vertexLst)) ;Dodawanie współrzędnych do listy vertexLst ) ) (foreach pt vertexLst (setq segLen (- polyLen (vlax-curve-getDistAtPoint polyName pt)) ;Obliczanie długości segmentów polilinii circCenDist (+ (vlax-curve-getDistAtPoint polyName pt) (/ segLen 2.0)) ;Dystans do środka okręgu polyLen (vlax-curve-getDistAtPoint polyName pt) ;Nadpisanie długości do obliczenia kolejnego segmentu circCord (vlax-curve-getPointAtDist polyName circCenDist) ;Współrzędne środka segmentu polilinii circDia (/ segLen 10.0) ;Obliczenie średnicy okręgu ) (if (> circDia 0) ;Warunek sprawdza czy średnica jest większa od 0 w przypadku polilinii otwartych (command "_.CIRCLE" circCord "_D" circDia) ;Rysowanie okręgu ) ) ) dmatusz3 and pawmal 2 Quote
mili Posted November 7, 2024 Report Posted November 7, 2024 Mały skrypt, który tworzy okrąg o średnicy 10. (setq a (getpoint "ustaw pierwszy punkt: ")) (command "circle" a 10) test.lsp Quote
dmatusz3 Posted November 7, 2024 Report Posted November 7, 2024 Myślę, że lepiej byłoby zrobić, żeby skrypt trzeba było załadować tylko raz i do jego uruchomienia wystarczyło wpisać polecenie. Quote
mili Posted November 8, 2024 Report Posted November 8, 2024 kod, który zamienia punkty na rysunku na okręgi (defun c:OkragiNaObiektach () (setq obiekty (ssget "_:L" '((0 . "POINT")))) (if obiekty (progn (setq i 0) (repeat (sslength obiekty) (setq ent (ssname obiekty i)) (setq i (1+ i)) (setq punkt (cdr (assoc 10 (entget ent)))) (if punkt (progn (command "_.CIRCLE" punkt "10.0") ) ) ) ) ) (princ) ) kod.lsp alf 1 Quote
mili Posted November 28, 2024 Report Posted November 28, 2024 problem z p3 chcę, żeby p3 powracał do p1 z punktu p2, co by tworzyło drugi łuk kółka, lecz w obecnym kodzie tworzy mi się jedynie prosta linia (defun c:kolko1 () (setq p1(getpoint "wskaż początek łuku:")) (setq p2(getpoint "wskaż koniec łuku:")) (setq p3 (list p1)) (command "_.pline" p1 "_a" p2 p3 "") (prompt "okrąg został narysowany") ) Quote
RobS Posted November 28, 2024 Report Posted November 28, 2024 Hej, @mili napisz co dokładnie ma robić twój skrypt. Dla wygody własnej i innych twórców warto dodawać komentarze do swoich programów. W języku LISP są poprzedzone średnikiem, np. ;Zapisanie współrzędnych pierwszego punktu w zmiennej p1 Skrypt z twojej wiadomości tworzy polilinię która jest łukiem. Jeśli dobrze rozumiem, że chcesz stworzyć okrąg pojedynczym segmentem polilinii to chyba nie da się tego zrobić. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.