JasW

Użytkownik forum
  • Postów

    90
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    7

Ostatnia wygrana JasW w dniu 6 Sierpnia 2018

Użytkownicy przyznają JasW punkty reputacji!

Profile Information

  • Location
    Trójmiasto
  • Interests
    Maritime Industry
    CAD/CAE/FEA/PLM
    Sailing,
    History (XX century )

Ostatnie wizyty

1341 wyświetleń profilu

Osiągnięcia JasW

Początkujący

Początkujący (1/6)

8

Reputacja

  1. > Na ile można zaufać tym ustawieniom ZwCAD? 1. Oszacowanie wysokości i azymutu słońca to zagadnienie astronomiczne . Można je wyliczyć dokładnie np na stronie http://astronomia.zagan.pl/pliki/pozycja_slonca.html wprowadzając współrzędne geogr. i czas. Dla zadanej pozycji wyszło : w dniu 6 grudnia 2019 o godz 12:00 : azymut : 184.13 deg wysokość 16:36 deg ( screen ) . 2. A teraz propozycja jak zweryfikować algorytmu w ZwCAD : a) do rysunku proponuję dodać pionową kolumnę o znanej wysokości np. 10 m - tworzącą zegar słoneczny. b) na poziomie ziemii dodać jeszcze grid o odp. dobranym rastrze np. 1m . Teraz długość i kąt rzucanego cienia względem północy pozwolą odtworzyć kąty algorytmu Zwcada . Jeśli kolega poda wyniki na forum to wszyscy będziemy wiedzieć czy ufać algorytmowi ZwCAD ;-) Mikołajkowe pozdrowienia, J. PS: Gdyby ktoś chciał wstukać odp. formuły np do do smath to na stronie https://gegra.jimdo.com/strona-g%C5%82%C3%B3wna/geografa-fizyczna/wysoko%C5%9B%C4%87-g%C3%B3rowania-s%C5%82o%C5%84ca/ są odp. formuły .
  2. Dzień dobry, Grupy są bardzo użyteczne ale mają kilka ograniczeń. Nnie ma poza tym mechanizmów w utrzymywaniu ich spójności między projektami. Jednak tam gdzie kończą się możliwości grup lepiej używac bloków: > Jeśli chodzi o kopiowanie to tak przypuszczałem, że to bardziej skomplikowane... Np sekwencja : BLOCK ( tworzymy ) WBLOCK ( zapis na dysk ) INSERT ( ładujemy z pliku w drugim projekcie ) . Do wyboru pozostanie jako blok lub po EXPLODE utworzenie grupy Pozdrowienia J.
  3. Można wykorzystać skróty Windows (zwane bardziej elegancko jako tzw linki symboliczne ) . W praktyce tworzymy w katalogu projektu skrót prowadzący ( nie do pulpitu a ) do podkatalogu naszej biblioteki Jesli np. trzymamy zbiór obrazów i innych w katalogu c:\biblioteka\* A projekt utworzymy w katlaogu d:\Projekty\ to powinnismy w nim utworzyć skrót o nazwienp. 'biblioteka' prowadzacy do katalogu c:biblioteka\ przy załączaniu z opcja relative będzie pamiętana ściezka względna . O linkach symbolicznych i jak się je robi google napewno pomoże (mi wyskoczyło pierwsze lepsze tu : https://leniwy.eu/news,10,Linki-symboliczne-w-Windowsie.htmlJ. J.
  4. _XREF i _ATTACHIMAGE mają opcje osadzanie jako 'RelativePath' ( screny ) Wg mnie ZWCAD to obsługuje. W razie wątpliwości można banalnie to zwerygfikować zapisując jako plik DXF a następnie w notepadzie odszukać odp. fragment nazwy osadzonego pliku weryfikując jaka część ścieżki jest przed nazwą 😉 Pozdrawiam, J.
  5. Dzikuję za szybką reakcję. Uprzejmie informuję że zadziałało 😉 . BTW: Czy to wersja tylko pod ZWCAD 2018 Architecture czy może jest bardziej uniwersalna i obsłuży też 2018 Zwykly i Mechanical ) ew szerzej można liczyć na kompatybilność z ZWCAD 2019 ?. O Właśnie równocześnie pojawiła się odp. Kolegi Martina_S 😉 dzięki. Choć pewna wątpliwość pozostała: Czy kompilacja *.zelx jest zależna od wariantu horyzontalno-wertykalnego ZWCAD ? Pozdrawiam, J.
  6. Fajny skrypt ten PowerDraw_2018 zacząłem eksperymentowac z racji potrzeby pracy na poliliniach i slabej obsługi ich modyfikacji w czystym ZWCAD 2018 . mam niestety zonk . Po klku dniach skrypt przestał się uruchamiać generując tylko niewiele mówiący "internal error" . To samo po załadowaniu zwykłym jak i w Startup Suite: Command: _appload D:\Projekty\Zwcad2018\Toolbar\PowerDraw_2018.zelx load successfully! Command: Error: internal error Zaobserwowane na Zwcad Architecture 2018 wersja 2017.12.19 (25174) 32 bit Czy da się to jakoś zdebugowac problem. Bardzo proszę o jaką sugestię nie sprowadzaiącą się do pełnej reinstaklscji ZWCAD czy Windowsa 😉 Może coś jest w jakimś logu ? Pozdrawiam
  7. >Trik raczej nie działa A czy włączył Pan Tryb Shade np. Hidden ? U mnie działa bez pudła na każdym Shade <> wireframe 2d i 3d ! Niżej screeny z aktywnym Orbit choć oczywiście finalnie w rzucie TOP także kolejność powinna wyglądać poprawnie. TestPrzeslaniania.dwg
  8. @Chris:, 1. Może wrzucisz jakis prosty DWG + screenshot w którym pokażesz złe przesłanianie. 2. Może jako rozwiązanie wystarczy właśnie 'trik' jaki podałem w pierwszym moim poście. Dla złośliwych obiektów ustawienie Elevation lub ('z') dla obietów =-1 albo +1 To działa dla obiektów mających powierzchnie (np. 3d Face) , ale dla drutowych LINE/POLYLINE także powinno działać. Jeśli nie zadziała to dla mnie ewidentny BUG do załatania w ZWSOFT. Uwaga: Ważne: Do testów Użyj Shade mode innych niż wireframe 2D/3D. W trybach wireframe zapewne nie działa wspomaganie rozstrzygania o kolejności przez z-bufor ). Używając Orbit lub rzutów innych niż TOP będziesz widział i mógł wizualnie kontrolować co jest na górze co jest na dole. Prawdopodobnie nawet bez dotykania DRAWORDER. Pozdrawiam, J.
  9. @Kojacku . 1b) No cóż może fakty do kolegi przemowią? : DRAWORDER niestety MA jednak wpływających na pracę w 3D. Kolega zapewne chciał napisać , że nie powinien mieć.... Wystarczy popracować trochę w Zwcad/Autocad z większym projektem 3D . DRAWORDER ma wpływ i to zły Selekcja obiektu 3D po użyciu ORBIT wykorzystuje niestety DRAWORDER co jest bez sensu.. Prowadzi to do oczywistych problemów i co do zasady jest niedoróbką np. w ZWCAD 2018 do dziś) bo klikając na widoku z lewej strony możemy zamiast lewej ściany dostać w selekcji obiekt zasłonięty prawej ściany .... Używanie SHIFT+SPACEBAR przy skomplikowanych scenach także czesto niewiele wnosi. To jest właśnie scheda w pracy w 3D wynikający z orientacji pod pracę 2D. Jak powinno być? - w pierwszej kolejności selekcja wg kolejności wg bufora głębokości (z-order) bieżącego widoku. To oczywiste dla każdej aplikacji zorientowanej głownie na pracę w 3D ( Inventor/SolidEdge etc ) lub osoby która pisze aplikacje pod DirectX czy OpenGL. 2,3) > Proszę o zapoznanie się ze strukturą danych obiektów LWPOLYLINE i POLYLINE. Ciekawe, tak się składa, że znam te komendy nie tylko jako użytkownik ale także jako programista (z poziomu API). Znam także możliwości kolejnych 20..30 obiektów . To pozwala mi wypowiadać się co do schedy i historii Autocad (API od 2002 do dziś) . Dlatego też dziwię się trochę koledze dlaczego zapomniał o dodaniu do obiektywnego porównania - trzecim typie polilinii : "3D POLYLINE" . Jest w nim lista verteksów x/y/z:3D a nie jak w POLYLINE i LWPOLYLINE lista verteksow 2D + Elevation. Czy 3dPOLYLINE było w wersji 2.1 ? - NIE! To dla mnie oczywisty przykład ewolucji i optymalizacji ( używanie zwykłych POLYLINE 2D do projektów 3D ma znaczne ograniczenia) 4) Kolego, nie wiem w czym ci uchybiłem, może jakąś świętość Twoją obraziłem.ale...używanie fraz typu: nieporozumienie, bzdura, kula w płot to mało elegancka metoda dyskusji zakładająca, że jesteś alfą i omegą.... Gdy kogoś nie rozumiemy nie oznacza to jeszcze, że ten ktoś nie może mieć racji.... Czy kolega zastanowił się co mam na myśli używając pojęcia z-bufora ? Jeśli nie, to w rewanżu proponuję zapoznanie/przypomnienie sobie dwóch algorytmów określania widoczności w grafice 3D : a) współczesnej - sprzętowej opartej o 'z' bufor głębokości. b) historycznej - programowej opartej o algorytmy linii/płaszczyzny zasłoniętej' ( gdy karty grafiki ni emiały akceleratorów 3D) Zaręczam, to pozwala zrozumieć większość moich sugestii i refleksji dot. ewolucji rozwiązań 3D w kernelu AutoCAD . Także nadal podtrzymuję za pozyteczny przykład CSS z parametrem "z-index" . Na koniec może trochę nieskromnie dodam: Grafiką 2D, 3D, systemami CAD/CAE zajmuję się chyba już 35 lat, pozwala mi to wyrobić sobie pewne pojecie co do możliwości i ograniczeń takich narzędzia jak Autocad, ZwCAD oraz ich interfejsy API. W tym wątku w tematach innych niż pierwszy post Chrisa nie będę się już wypowiadał bo wątek meandruje za bardzo w kierunku Offtopic. Pozdrawiam, J.
  10. @kojacek: może trochę elastyczności w interpretacji wypowiedzi innych bo nie rozumiem dlaczego dyskredytujesz akapit w/g mnie jednak niesprzeczny z historią wchodzenia Autocad w 3D: a) Jednak do wersji Autocad 2.0 nie było obsługi 3D (to ważne bo wiele koncepcji Autocad z lat 1982..1985 przetrwało do dziś ) b) Od wersji 2.1 była ale to właśnie dotyczy spójnika "...LUB (ew. lub w sposób naciagany) " To akcentuję bo to 3d wdrażano drobnymi krokami i to ciązy także do dziś. Widać po specyfice poleceń np. Polyline ( jest parametr Elevation ale to nie to samo co 'z' ) Kiedy pojawiały sie polecenia i opcje dot. 3D mozna domniemać np. tu ( http://autodesk.blogs.com/between_the_lines/autocad-release-history.html ) @Chris: Nie mam zamiaru dyskutować o historii, interesujący wydał mi się bardziej główny wątek dlatego zabrałem głos: Myślę że dla merytorycznej dyskusji ważniejsza jest tu zmienna DRAWORDERCTL. Moja propozycja obejścia problemów w 2D (OXY) dotyczy spróbowania używania współrzędnej 'z' do rozstrzygania kolejności tam gdzie DRAWORDER 'wymiękł' Co więcej to nic oryginalnego została ona zastosowana w innych typach proramow np. DTP : i HTML ( arkusze stylów CSS) np: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/CSS_Positioning/Understanding_z_index/Stacking_context_example_1
  11. Zasadniczo zgadzam się z @kojacek , dlatego choć nie pracuję w 2D ( łownie 3D które ma trochę inne problemy z przesłanianiem widoczności ) proponuję spróbować inne rozwiązanie : Wejść 'minimalnie w 3D' tzn. nadawać współrzędne 'z' obiektów zależnie od potrzeby widoczności ( Z> 0 pierwszoplanowym) ( tło , Z< 0 tłu ). Powstanie coś w stylu warstw opartych właśnie o współrzedną 'z' . Zwykłym ORBIT możesz sprawdzić, który jest wyżej / niżej jednym rzutem oka. W blokach także to można zrobić. Potem w widoku Top View zasłanianie powinno być prawidłowe. DRAWORDER i wiele funkcji właściwie wywodzi się z próby rozwiązania problemu kolejności rysowania obiektów w czasach gdzie ACAD'a nie mógł w ogole (ew. lub w sposób naciagany) pracować w 3D tzn. obiekty miały tylko współrzedne X,Y ew. odległośc od plany OXY. PS1: Niezależnie od tego czy to da efekty , proponuje poczytać w helpie o ustawieniach zmiennych DRAWORDERCTL , SORTENTS i samym DRAWORDER. Ja czasami mam problem odwrotny - z selekcjami w 3D - czasami najpierw łapie obiekt dalszy. Mimo eksperymentów z powyższymi zmiennymi zawsze z duzymi modelami był jakiś problem. W 'czystych aplikacjach 3D nie ma takiego problemu. Dla mnie w ZWCAD przy pracy w 3D powinna być przy selekcjach możliwość całkowitej dezaktywacji wpływu DRAWORDERCTL , SORTENTS i powinien działać wyłącznie algorytm oparty o bufor głębokosci 'z' w lokalnym układzie współrzędnych (tak to rozwiązują akceleratory w kartach graficznych 3D aby poprawne wyświetlanie złożone sceny z np. 100K elementów . J.
  12. Raczej przebudowują oprogramowanie forum i im się linki pozmieniały . W menu nawigacyjnym mają chyba niezaktualizowany link fora mają nowy adres: https://www.zwsoft.com/forum/forum.php Wątek dot. Zwcad Architecture , któremu także kibicuję 😉 nadal żyje. Widać go tu: https://www.zwsoft.com/forum/forum.php?mod=forumdisplay&fid=2 Pozdrowienia , J.
  13. Ja zacząłbym od zapoznania się z wbudowanymi w jądro API i metodami zapisywania dod. informacji w samych obiektach ( XDATA i atrybuty (do bloków ) ) Nie ma wtedy problemu z rozjechaniem się danych i bazy danych ( osobne pliki ) które wskazano wyzej jako ew. problemy. SQLite jest ok. ale rezerwowałbym go dla bardziej złożonych projektów gdzie raport będzie dotyczył przetworzenia dużej ilości obieków ( ~ > 10000 ) bo wtedy w API wychodzą pewne ograniczenia ... J.
  14. W temacie formatu DWG2018: W innym watku dot. Zwcad 2018 SP1 : znalazy się linki do pobrania programu pozwalającego skonwertowac pliki z formatu DWG 2018 : https://jakicad.pl/pobierz/755/Konwerter_formatu_DWG_2018__64bit.exe https://jakicad.pl/pobierz/756/Konwerter_formatu_DWG_2018__32bit.exe
  15. Dołączam się do uwag do działania okna Properties ( właściwości skrót Ctrl+1 ) Cieszę się że poprawiono sposób selekcji wierzchołków polilinii (vertex) - są teraz przyciski < > zamiast rozwijanego jako ComboBox V . Kto dużo pracował na poliliniach ten wie o co chodzi. Plus dla zespołu Zwcada Jednak okno "Properties" wymaga optymaizacji: Design okna - zbyt rozwlekły, mnóstwo wolnej przestrzeni między napisami. Zwolnione miejsce przydało by się na ulepszony mechanizm dokowania : Problem dotyczy właściwie wszystkich okien dokowanych do lewej lub prawej krawędzi: Jedno okno po zadokowaniu zawłaszcza całą wysokość krawędzi ( mi po wielu minutach prób nie u dało się umieścić dwóch zadokowanych okien jedno pod drugim (np. Properties + design center albo okno komend ) Zoptymalizowane dokowanie to temat wg. mnie rozwojowy dodałem także osobny wątek dotyczący okna _Layers : Pozdrawiam J.