BKW Posted September 29, 2021 Report Share Posted September 29, 2021 (edited) W kilku swoich plikach natrafiłem na obiekty zachowujące się jak na poniższym GIFie. Przy robieniu lustra tekst się "obraca". Gdy poprawimy jego kąt obrotu na 90st przez okno PROPERTIES wtedy tekst zachowuje się poprawnie. Natomiast gdy zmienimy kąt na 89 lub 91 stopni tekst ponownie zachowuje się tak jak na załączonym GIFie. Załączam również plik z tekstem. mirror.dwg Edited September 29, 2021 by BKW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Klaczek Posted September 29, 2021 Report Share Posted September 29, 2021 Takie zachowanie tekstu przy odbiciu, wydaje się uzasadnione, jednak rzeczywiście może być potrzeba, by to wyłączyć jakąś zmienną... Zgłosiłem do producenta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BKW Posted September 29, 2021 Author Report Share Posted September 29, 2021 1 godzinę temu, Adam Klaczek napisał: Takie zachowanie tekstu przy odbiciu, wydaje się uzasadnione, jednak rzeczywiście może być potrzeba, by to wyłączyć jakąś zmienną... Zgłosiłem do producenta. Nie uważam żeby takie zachowanie tekstu było uzasadnione. Przy poprawnie działającym programie MIRROR powinien ustawić nowy tekst tak jak oryginalny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BKW Posted September 29, 2021 Author Report Share Posted September 29, 2021 5 minut temu, BKW napisał: Nie uważam żeby takie zachowanie tekstu było uzasadnione. Przy poprawnie działającym programie MIRROR powinien ustawić nowy tekst tak jak oryginalny. Sprawdziłem jeszcze taką sytuację - 3 teksty obrócone (90st, 80st i 100st) Program zachowuje się tak jak na załączonym GIFie i tak samo jak w przypadku mojego pierwszego posta. Troszkę brakuje mi w tym przypadku konsekwencji bo tekst "aaaaaa" powinien jednak mieć taką orientację jak tekst "cccccc". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmatusz3 Posted September 29, 2021 Report Share Posted September 29, 2021 To nie jest problem ani z lustrem ani ze zmienną MIRRTEXT. Funkcja do lustra działa prawidłowo. Ten tekst posiada pewne atrybuty, które powodują takie zachowanie lustra (staramy się ustalić jakie). Godzinę temu, BKW napisał: Troszkę brakuje mi w tym przypadku konsekwencji bo tekst "aaaaaa" powinien jednak mieć taką orientację jak tekst "cccccc". Z tego co wiem tekst "aaaaa" nie jest napisany zgodnie z zasadami rysunku technicznego. Jak więc ma się zachować odbicie takiego błędnego tekstu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin_S Posted September 29, 2021 Report Share Posted September 29, 2021 Rozwiazaniem dla mirrtext=0 byloby zachowanie jak dla tekstu wymiarowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BKW Posted September 29, 2021 Author Report Share Posted September 29, 2021 Godzinę temu, dmatusz3 napisał: Z tego co wiem tekst "aaaaa" nie jest napisany zgodnie z zasadami rysunku technicznego. Jak więc ma się zachować odbicie takiego błędnego tekstu? oraz 52 minuty temu, Martin_S napisał: Rozwiazaniem dla mirrtext=0 byloby zachowanie jak dla tekstu wymiarowego A ja bym nie łączył zwykłego tekstu z właściwościami tekstu wymiarowego. Tekst to tekst, a wymiar rządzi się innymi prawami. Poza tym, nawet do tekstu wymiarowego dołączono opcję odwracania (często z niej korzystam kiedy rzutnia w przestrzeni papieru ma inną orientację niż w modelu, albo kiedy bloki pamiętają UCS z momentu tworzenia, a potem są obracane) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmatusz3 Posted September 29, 2021 Report Share Posted September 29, 2021 Mam na myśli to, że tworząc lustro takiego tekstu jak poniżej to niezależnie jak ustawimy zmienne, to wynik będzie raczej nie taki jak oczekiwaliśmy. Ale nawet takie rysunki można bardzo szybko przerobić na czytelne używając polecenie TORIENT. Poniżej krótki filmik jak ono działa. pawmal and Martin_S 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin_S Posted September 29, 2021 Report Share Posted September 29, 2021 Cytat z zwcad.pl: TORIENT Funkcja pozwala na obrót obiektów typu: tekst jednoliniowy, tekst wieloliniowy, atrybut bloku, i ustawienie ich zgodnie z podanym bezwzględnym kątem lub w sposób zgodny z zasadami rysunku technicznego (tak aby tekst był czytelny). Poniżej zamieścliliśmy tekst, który został obrócony za pomocą szyku biegunowego. Widać, że część tekstów jest obrócona niezgodnie z zasadami rysunku technicznego. Po wywołaniu polecenia TORIENT zaznaczamy obiekty. Jeśli wciśniemy ENTER lub PKM to test zostanie obrócony tak, aby był czytelny. Możemy również obrócić tekst o podany kąt. Wtedy każdy tekst zostanie ustawiony tak, aby kąt każdego tekstu był równy podanemu. W przykładzie poniżej wprowadziliśmy kąt 180°. Użyjemy teraz opcji do obracanie tekstu w taki sposób aby był czytelny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BKW Posted September 30, 2021 Author Report Share Posted September 30, 2021 Funkcja bardzo fajna, tylko trzeba uważać z układami współrzędnych - poprawnie działa tylko w układzie globalnym. Poniżej filmik z ustawieniem obrotu na 0 w układzie lokalnym Im dalej 0,0 układu lokalnego oddalone jest od 0,0 globalnego, tym bardziej tekst się rozjeżdża. Co ciekawe tekst jednowierszowy ustawił się z kątem 0 względem układu lokalnego, a tekst wielowierszowy do układu lokalnego. Ja wiem, że to można szybko poprawić, przełączyć się na chwilę z ucsem, obrócić i wywołać, ale to chyba nie powinno tak wyglądać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmatusz3 Posted October 1, 2021 Report Share Posted October 1, 2021 Dodam jeszcze wynik działania lustra załączanym przez Pana pliku w pierwszym poście w AutoCAD oraz ZWCAD, aby można było porównać. Drugi tekst jaki dołożyliśmy podczas analiz, aby można było łatwiej zaobserwować różnice. Jak widać wynik operacji odbicia tekstu w obu programach jest identyczny. Więc nie jest to błąd tylko, ten tekst ma pewne atrybuty, które powodują takie zachowanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.