Zwcad 2020 (nie tylko) - Pole hatch


BKW
 Share

Recommended Posts

Znalazłem błąd (i nie wiem czy ktoś już o tym pisał) przy hatchowaniu pola.
Gry okrąg lub wielokąt styka się jednym punktem z granicą hatcha to we właściwościach brak jest pozycji POLE.
Poniżej pokazano zrzuty ekranu.

Sprawdzałem tą właściwość w wersji zwcada 2015+ oraz 2020 i błąd występuje w obydwu wersjach.

hatch_02.thumb.JPG.653df13992ff6f8f13a933ca5d51013f.JPGhatch_01.thumb.JPG.bbfa04b1794492e4179d94195001a176.JPG

Link to comment
Share on other sites

Nasza pracownia pracuje na angielskich wersjach programu. Przetestowaliśmy to na kilku stanowiskach i na każdym jest tak samo (inaczej nie zgłaszałbym błędu).

ZWcad15 - vernum 2015.08.15(27483)
ZWcad20 - vernum 2019.05.29(46310)_x64

EDIT:

ZWcad19 - vernum 2019.03.15(43299)_x64  - to samo
ZWcad18 - vernum 2018.03.16(29562)_x64 - to samo

Edited by BKW
Link to comment
Share on other sites

"2019.10.15(50662)_x64" SP1 naprawione ale nie do końca

sytuacja jak na screenach powyżej: (obliczamy powierzchnię obszaru zaznaczonego)

przy zetknięciu okręgu z krawędzią prostokąta program błędnie wskazuje wartość powierzchni zaznaczonej na screenie (powierzchnia prostokąta za wyjątkiem okręgu) - jest znacznie mniejsza od właściwej. Tak obliczana powierzchnia powoduje, że błąd jest praktycznie nie do wyłapania! Lepszą sytuacją było nie podawanie powierzchni przez program, co zwyczajowo sugerowało błąd w wypełnieniu.

Dopiero po utworzeniu obwiedni kreskowania z obszaru zaznaczonego na screenach, zaznaczeniu otrzymanej polilinii, otrzymujemy rzeczywistą wartość powierzchni zakreskowanej oznaczonej jako "POLE".

Testowałem na kwadracie o wymiarach 10x10 - powierzchnia całkowita to 100, koło o powierzchni 12.  Powierzchnia wypełnienia bez koła wyszła zaledwie 60...

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, bobik_123 napisał:

"2019.10.15(50662)_x64" SP1 naprawione ale nie do końca

sytuacja jak na screenach powyżej: (obliczamy powierzchnię obszaru zaznaczonego)

przy zetknięciu okręgu z krawędzią prostokąta program błędnie wskazuje wartość powierzchni zaznaczonej na screenie (powierzchnia prostokąta za wyjątkiem okręgu) - jest znacznie mniejsza od właściwej. Tak obliczana powierzchnia powoduje, że błąd jest praktycznie nie do wyłapania! Lepszą sytuacją było nie podawanie powierzchni przez program, co zwyczajowo sugerowało błąd w wypełnieniu.

Dopiero po utworzeniu obwiedni kreskowania z obszaru zaznaczonego na screenach, zaznaczeniu otrzymanej polilinii, otrzymujemy rzeczywistą wartość powierzchni zakreskowanej oznaczonej jako "POLE".

Testowałem na kwadracie o wymiarach 10x10 - powierzchnia całkowita to 100, koło o powierzchni 12.  Powierzchnia wypełnienia bez koła wyszła zaledwie 60...

Potwierdzam, że funkcja działa nieprawidłowo, ale tylko, jeśli wskazujesz obszar kreskowani przez wskazanie punktu wewnątrz obszaru, który ma zostać zakreskowany.
Jeśli to samo kreskowanie utworzysz przez wybranie obiektów, tworzących granicę kreskowania to pole podawane jest prawidłowo.

Przy tym pierwszym w ogóle wychodzą jakieś dziwne rzeczy, ponieważ pole kreskowania zależy od ustawienia koła względem kwadratu...

Link to comment
Share on other sites

Dnia 29.10.2019 o 10:22, BKW napisał:

VERNUM = "2019.10.15(50662)_x64

Wygląda na to, że w SP1 problem został naprawiony.

Szczerze się przyznam, że nie sprawdzałem poprawności podawanej wartości pola powierzchni. Skupiłem się na tym, że program w ogóle je pokazuje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share