INDEXCTL


alf

Recommended Posts

Z tego co pamiętam, to po zmianie zmiennej INDEXCTL można do pliku zapisać dodatkowe informacje - nazwijmy to indeksami - o obiektach, które są widoczne.

Np. mamy plik dwg, w w nim 100 warstw, ale włączonych jest tylko 10, i ten plik jest wstawiony jako XREF. Teraz podczas ładowania rysunku zostaną wczytane obiekty leżące tylko na warstwach, które są włączone.

Można także ustawić indeksy do obszaru widocznego np. wczytany zostanie tylko obszar, który jest wewnątrz ramki przycięcia XREFa.

Przestawienie tej zmiennej powoduje szybsze wczytywanie, ale znacznie wydłuża zapis i powiększa plik dwg. 

Wartośi INDEXCTL:

  • 0 - wyłączony - wartość domyślna
  • 1 - zapis indeksu dla warstw
  • 2 - zapis indeksu dla obiektów
  • 3 = 1+2

Dokąd sięgam pamięcią nie spotkałem osoby, która używała tej zmiennej.

Link to comment
Share on other sites

czy dobrze rozumiem, jeśli zmienna jest 0 xtref będzie się wolniej wczytywał ale plik główny nie będzie magazynował info o indeksacji, natomiast dla 1,2,3 ("3" chyba nie dostępne w zw), będzie gromadził info w pliku głownym więc wczytywanie będzie szybsze xrefa (i przeładowywanie) ale za to zapisywanie pliku głównego, w tym automatyczne będzie zajmowało więcej czasu a plik będzie puchnął od dodatkowych informacji pochodzących z xrefa?

Link to comment
Share on other sites

tj oszczędność na pracy z podłączanym xferem czy na otwieraniu pliku z xrefami. Zależy mi raczej na oszczędności pracy czyli niech sie podłącza dłuzej ale po podłączeniu niech nie muli. xrefy mam po kilka po  ok 50-100MB i część w 3D, może to zaoszczędzi troche nerwów..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...