perlon Opublikowano 14 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 (edytowane) O UCS(LUW) było już w kontekście dopasowania do obiektu. Mi nie zgadza się obracanie układu. Command: UCS Currently in World UCS. Enter an option [?/Face/3point/Delete/OBject/Origin/Previous/Restore/Save/View/X/Y/Z/ZAxis/World] <World>: z Enter angle of rotation about Z axis <90>: W tym momencie punkt obrotu automatycznie jest w 0,0 i program pyta o drugi punkt kierunkowy. Powinien zapytać o kąt poprzez wskazanie dwóch punktów a nie przyjmować pierwszy domyślnie. W takim wariancie nie pozostaje mi nic innego jak najpierw narysować linię a następnie zrobić UCS to Object. Wolałbym jednak po staremu czyli prze dwa punkty. Edytowane 14 Lutego 2017 przez perlon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dmatusz3 Opublikowano 15 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Faktycznie tak jest. W 2015 trzeba wskazać 2 punkty, tutaj można tylko jeden punkt. Przekażę zaraz informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2P Opublikowano 20 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 To bardzo irytujący błąd. Szczególnie jak chce się ustawić oś X równolegle do jakiejś linii istniejącej w rysunku a nie przechodzącej przez punkt 0,0 :( Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perlon Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 vernum = "2017.10.09(22328)_x64_S" (read only) W dalszym ciągu przy obrocie _ucs -> Z jest przyjmowany domyślny punkt obrotu 0,0. powinien pytać o punkt obrotu i drugi punkt wektora osi X. Od lutego bug nie usunięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawmal Opublikowano 27 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Czy chodzi o obrót LUW w modelu? Z tego co pamiętam, to przy obrocie względem osi Z, domyślny punkt był właśnie 0,0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perlon Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) Tak dokładnie. W 2015 jest tak: Command: _UCS Currently in World UCS. Specify origin of UCS or [?/Face/3point/Delete/OBject/Origin/Previous/Restore/Save/View/X/Y/Z/ZAxis/World] <World>: Z Enter angle of rotation about Z axis <90>: W tym momencie można podać z łapy kąt lub wskazać punkt początkowy wektora osi X a następnie punkt końcowy tego wektora W 2018 Command: _UCS Currently in World UCS. Specify origin of UCS or [?/Face/3point/Delete/OBject/Origin/Previous/Restore/Save/View/X/Y/Z/ZAxis/World] <World>: Z Enter angle of rotation about Z axis <90>: Ale w tym momencie punkt bazowy wektora jest już wskazany i możemy podać z łapy kąt albo drugi punkt wektora osi X. Edytowane 27 Listopada 2017 przez perlon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2P Opublikowano 27 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Wskazany przez przedmówcę sposób działania wersji 2015 dotyczy wszystkich wcześniejszych wersji zwcada z jakimi miałem doczynienia (od 2006). Zmieniło się to dopiero w wersji 2017 i jest bardzo uciążliwe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Klaczek Opublikowano 28 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 Dzień dobry, Obejściem może być wybranie, zamiast opcji Z - opcji 3 (3punkty). Pozdrawiam pawmal i perlon 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perlon Opublikowano 11 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Faktycznie 3P działa. Nie zmienia to faktu, że w SP1 babola nie poprawili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dmatusz3 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Stworzyliśmy małego LISPa, który może nieco ułatwi obrót UCS. Po jego załadowaniu będzie dostępne polecenie ucsz (niemniej można go sobie zmienić wedle uznania). Skrypt LISP do pobrania UCS_Rotate.lsp i kod źródłowy. ;;; ;;;www.zwcad.pl | Skrypt do obrotu układu UCS o wskazany kąt. ;;; (defun ZWCAD:Getpoint (tresc P0 domyslny / SelPt Wynik ) ;(ZWCAD:Getpoint tresc P0 domyslny ) (setq tresc (strcat "\n" tresc ": ")) (if (not(null P0)) (setq SelPt(vl-catch-all-apply 'getpoint (list P0 tresc ))) (setq SelPt(vl-catch-all-apply 'getpoint (list tresc ))) ) (if (vl-catch-all-error-p SelPt) (progn (prompt (vl-catch-all-error-message SelPt)) (setq Wynik nil ) ) (progn (if (null SelPt) (setq Wynik domyslny ) (setq Wynik SelPt) ) ) ) Wynik ) (defun r2d (rads / )(/(* 180 rads)pi)) (defun C:UCSZ ( / *error* p1 p2 ang) (defun *error* ( msg / ) (if (not (null msg ) ) (progn (princ "\nC:UCS_Rotate:*error*: " ) (princ msg ) (princ "\n") ) ) ) (setq p1 (ZWCAD:Getpoint "Wskaż pierwszy punkt odniesienia" nil nil ) ) ( if ( not (null p1 ) ) (progn (setq p2 (ZWCAD:Getpoint "Wskaż drugi punkt odniesienia" p1 nil ) ) ( if ( not (null p2 ) ) (progn (setq ang (angle p1 p2 ) ) (command "_UCS" "_Z" (rtos (r2d ang ) ) ) )) )) (princ "" ) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) Fajny lisp w sposobie działania podobny do _ucs wg OBject (ustawianie ucs wzgl. objektu np. polilinii, używam ...ten lisp jest sporo szybszy Edytowane 13 Grudnia 2017 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perlon Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Wygląda, że w 2019 to poprawili i jest jak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dmatusz3 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Wydaje mi się, że zostało to poprawione w 2018 SP2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.