Martin_S Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) Po instalacji teoretycznie najnowszej wersji Artisana2014 dedykowanej pod ZWCAD+ (Artisan_2014_dla_ZWCAD+_2015__2014_10_28__PL_EN.exe ok. 431MB) , Artisan nie widzi moich archiwalnych bibliotek opracowywanych od 18 miesięcy. Wcześniej do tej pory działała mi bez problemów wersja (Artisan_2014__2014_06_23__PL_EN.exe 615MB). Pliki oryginalne archiwalne skatalogowane mam*. lwx. Na szczęście to archiwum mam bezpiecznie skopiowane. Ale jak wgrać żeby było jak wcześniej - nie wiem. Przykłady archiwalne https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=7143 https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6863 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Problem bugów z 3 wrzesnia w wersji pod 2015+ wydanej 28-10-2014r także nie został jeszcze rozwiązany https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6864 p.s. Piszę o tym bo zaczynają się szkolenia Artisana od 19 maja. Moze się uda odtworzyć biblioteke tekstur i snapshotów z plików *.lwx i *.lwz, oops, na razie nie umiem tego przywrócić. Edytowane 16 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) Próba odtworzenia bibliotek z plików *.lwz u mnie jest bezskuteczna z wersji przedostatniej, czerwcowej z 2014r. tak standardowo by sie robiło poprzez import metoda 2. Tworzenie katalogu. Niestety nie wiem w czym problem Każda próba dodania materiału w ARTISAN2014 2.0, (wersja dedykowana pod 2015+, z 2014-10-28), do archiwum powoduje wywalanie się ZWCAD ARCHITECTURE 2015 Edytowane 17 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awarch Opublikowano 18 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Czy wykonywał Pan import bibliotek poprzez funkcję Import w zakładce Archiwum?: Czy mogę prosić o przesłanie pliku .lwz z bibliotekami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Tak tak też robiłem, próba tworzenia nowych katalogów archiwum tekstur od nowa też nie wychodzi bo wyrzuca do Windows 7. Edytowane 18 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawmal Opublikowano 18 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Witam U mnie zarówno import jak i tworzenie nowego katalogu dla materiałów przy dodawaniu do archiwum przebiega bez problemu- nie pojawia się żaden komunikat. W tym wypadku proponuję przeinstalować ZWCAD+2015. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Hmm próbuję próbuję, przeinstalowałem wszystko ponownie i nic. O ile programy chodzą i daje sie pracować, Artisan także działa, korzystanie bieżące ale tylko i wyłacznie z domyślnych tekstur itp.. Nie możliwe jest archiwizowanie tekstur i snapshotów, kazda próba wywala do Windows7. Mam wyjatkowego pecha. Trudno bedzie pokazać jakis tutorial jak nie działa Archiwum. Będę szukał przyczyny dalej. Edytowane 18 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) Tu link z ciekawymi teksturami do zastosowania w ARTISAN http://3d-diva.davidmichaeldesigns.com/page1_roofing.html ciekawe tekstury podłóg http://www.archispace.pl/node/130910_WINEO_Wineo_600 Edytowane 27 Maja 2015 przez Martin_S awarch 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) W opracowaniu mam nową symulację nowej funkcjonalności , której nie ma w Artisan 2014 - głębia ostrości / DEPTH of FIELD (DOF) próbka: test główny pośrednie realistycznie renderowane obrazy po obróbce f/22 f/5.6 f/1.4 Efekt końcowy dla f/22 f/5.6 i f/1.4 Proszę o poparcie tej nowej opcji - ustawiania głębi ostrości renderowanego ujęcia w ARTISAN 2014. :) Edytowane 29 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 (edytowane) Znalazłem ciekawą darmową aplikację SmillaEnlarger http://sourceforge.net/projects/imageenlarger/?source=typ_redirect dzięki niej możemy renderować obrazki w Artisan np. 1600x1067 1,7Mpx, a następnie przeskalowywać do np. 5998x4000 24Mpx (np. aż 14x) o optymalnej jakości. Plusy rozwiązania: - oszczędzamy czas renderując mniejszy obraz, bo z niego uzyskamy większy - można używać wtedy słabszy sprzęt komputerowy do renderingu szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 1600x1067 1,7Mpx szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 5998x4000 24Mpx po procesie przeskalowywania x14 szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 7680x5122 (>8K) 39,3Mpx po procesie przeskalowywania x23 (własne ustawienia programu) Edytowane 20 Czerwca 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dmatusz3 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Faktycznie widać różnicę. Przydatny program. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 19 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 (edytowane) albo inny przykład z https://forum.cad.info.pl/topic/1260-test-artisan-2014-z-zwcad-2015-pro-sp1/?p=7553 Ustawiony rendering Snapshotu na 2981x1677 w proporcji 16:9 , co daje 5MPx trwa u mnie ok 2h (1h57min) Obraz 1600x900 czas renderingu ok. 6,5min 18x krócej Obraz 1600x900 Obraz konwertowany z 1600x900 na 2981x1677 ok. 3,5x Pikseloza 1600x900 Pikseloza 2981x1677 Wniosek nasuwa się sam, zysk czasowy renderowania jest spory a jakość obrazów jest zbliżona. 19-06-2015 UWAGA dodatkowa, ustawienie tekstur wg warstw wreszcie działa, indeksowanie tekstur po warstwach (konsola --layer_ids) pozostałe opcje nie pracują (ZWSOFT powinien to poprawić, a nie Pictorex) Konsekwencją jest zupełnie nowe podejscie, nie ma teksturowania by Color a by Layer, ale to będę w wolnym czasie jeszcze badał, wczesniejsze renderowania trzeba od zera poustawiać by Layer (indeks --layer_ids) o ile tak chcecie. Domyślnie konsola ma to pole puste. 27-06-2015 Porównanie wersji komercyjnej i darmowej (jest widoczna różnica), ale to tworzy furtkę dla krótszego czasu renderowania na słabszych komputerach. Edytowane 27 Czerwca 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 (edytowane) 1 tutorial (Tworzenie biblioteki tekstur dla przyszłych plików DWG) krok po kroku na przykładzie 4 drzew z biblioteki 3D WAREHOUSE (SKETCHUP z plików skonwertowanych skp na DWG) wg indeksu tekstur po warstwach. konsola: --layer_ids (tego potrzebowałem, tekstury by layer a nie by color) calkiem nowy plik DWG w który wykorzystam archiwum snapshotów (archiwum drzew) metodą przeciągnij i upuść wprowadzam ustawienia (istnieje możliwość kopiowania właściwości 1 parametru np. materiałów, światła, ustawienie kamery) Edytowane 23 Czerwca 2015 przez Martin_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asemla Opublikowano 7 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Witam, W kwestii mapowania wypukłości w Artisan. Otrzymałem informacje, że zwiększenie możliwości w tym zakresie pracy jest na liście przyszłych ulepszeń. Na chwilę obecną zbliżony efekt można uzyskać poprzez edycję właściwości materiału. 1. Po zdefiniowaniu materiału na modelu należy wejść w jego edycję 2. Stopień chropowatości definiuje się z poziomu ustawień szorstkości "Z koloru" Z koloru 1 - poziom modyfikacji najniższy Z koloru 2 - poziom modyfikacji najwyższy Pozdrawiam tomasz i icholewa 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_S Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Dziękuję, to znam, testowałem, w takim razie poczekamy na ulepszenia. :hi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.