ARTISAN - nakładka renderująca do ZWCAD+ i ARCHITECTURE


Recommended Posts

Po instalacji teoretycznie najnowszej wersji Artisana2014 dedykowanej pod ZWCAD+ (Artisan_2014_dla_ZWCAD+_2015__2014_10_28__PL_EN.exe ok. 431MB) , Artisan nie widzi moich archiwalnych bibliotek opracowywanych od 18 miesięcy. Wcześniej do tej pory działała mi bez problemów wersja (Artisan_2014__2014_06_23__PL_EN.exe 615MB). Pliki oryginalne archiwalne skatalogowane mam*. lwx. Na szczęście  to archiwum mam bezpiecznie skopiowane. Ale jak wgrać żeby było jak wcześniej - nie wiem.

 

Przykłady archiwalne

https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=7143

gallery_140_6_1372883.png

gallery_140_6_347174.png

 

gallery_140_6_35165.png

 

https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6863

1409071942be5cd3b3a05c3711.jpg.thumb.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Problem bugów z 3 wrzesnia w wersji pod 2015+ wydanej 28-10-2014r także nie został jeszcze rozwiązany

https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6864

 

p.s. Piszę o tym bo zaczynają się szkolenia Artisana od 19 maja. Moze się uda odtworzyć biblioteke tekstur i snapshotów z plików *.lwx i *.lwz, oops, na razie nie umiem tego przywrócić.

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

Próba odtworzenia bibliotek z plików *.lwz u mnie jest bezskuteczna z wersji przedostatniej, czerwcowej z 2014r.

 

tak standardowo by sie robiło poprzez import

 

post-140-0-97035400-1431857743_thumb.jpg

 

post-140-0-14342100-1431857743_thumb.jpg

 

 

metoda 2. Tworzenie katalogu.

 

post-140-0-26596700-1431857746_thumb.jpg

 

post-140-0-53324600-1431857745_thumb.jpg

 

post-140-0-79123400-1431857744_thumb.jpg

 

Niestety nie wiem w czym problem

 

Każda próba dodania materiału w ARTISAN2014 2.0, (wersja dedykowana pod 2015+, z 2014-10-28), do archiwum powoduje wywalanie się ZWCAD ARCHITECTURE 2015

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

Hmm próbuję próbuję, przeinstalowałem wszystko ponownie i nic.

O ile programy chodzą i daje sie pracować, Artisan także działa, korzystanie bieżące ale tylko i wyłacznie z domyślnych tekstur itp.. Nie możliwe jest archiwizowanie tekstur i snapshotów, kazda próba wywala do Windows7. Mam wyjatkowego pecha. Trudno bedzie pokazać jakis tutorial jak nie działa Archiwum. Będę szukał przyczyny dalej.

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W opracowaniu mam nową symulację nowej funkcjonalności , której nie ma w Artisan 2014 - głębia ostrości / DEPTH of FIELD (DOF)

 

próbka:

post-140-0-74052000-1432942131_thumb.jpg

 

test główny

post-140-0-39086800-1432942286_thumb.jpg

 

pośrednie realistycznie renderowane obrazy po obróbce

f/22

post-140-0-34081100-1432942344_thumb.png

 

f/5.6

post-140-0-18071100-1432942381_thumb.png

 

f/1.4

post-140-0-71586800-1432942419_thumb.png

 

 

Efekt końcowy dla f/22 f/5.6 i f/1.4

post-140-0-32343700-1432942169_thumb.jpg

 

 

Proszę o poparcie tej nowej opcji - ustawiania głębi ostrości renderowanego ujęcia w ARTISAN 2014. :)

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Znalazłem ciekawą darmową aplikację

SmillaEnlarger

g_-_-x-_-_s_33701x20120606142523_01.png

http://sourceforge.net/projects/imageenlarger/?source=typ_redirect

 

dzięki niej możemy renderować obrazki w Artisan np. 1600x1067 1,7Mpx, a następnie przeskalowywać do np. 5998x4000 24Mpx (np. aż 14x) o optymalnej jakości.

 

Plusy rozwiązania:

- oszczędzamy czas renderując mniejszy obraz, bo z niego uzyskamy większy

- można używać wtedy słabszy sprzęt komputerowy do renderingu

 

 

szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 1600x1067 1,7Mpx

post-140-0-73286800-1434671712_thumb.jpg

 

szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 5998x4000 24Mpx po procesie przeskalowywania x14

post-140-0-65060600-1434671720_thumb.jpg

 

szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 7680x5122 (>8K) 39,3Mpx po procesie przeskalowywania x23 (własne ustawienia programu)

post-140-0-87766500-1434843287_thumb.jpg

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

albo inny przykład z https://forum.cad.info.pl/topic/1260-test-artisan-2014-z-zwcad-2015-pro-sp1/?p=7553

 

Ustawiony rendering Snapshotu na 2981x1677 w proporcji 16:9 , co daje 5MPx trwa u mnie ok 2h (1h57min)

 

Obraz 1600x900 czas renderingu ok. 6,5min  18x krócej

 

Obraz 1600x900

post-140-0-23084500-1434703335_thumb.jpg

 

Obraz konwertowany z 1600x900 na 2981x1677 ok. 3,5x

post-140-0-52612800-1434703376_thumb.jpg

 

 

Pikseloza 1600x900

post-140-0-99097800-1434703404_thumb.jpg

 

Pikseloza 2981x1677

post-140-0-54415400-1434703766_thumb.jpg

 

Wniosek nasuwa się sam, zysk czasowy renderowania jest spory a jakość obrazów jest zbliżona.


19-06-2015

UWAGA dodatkowa, ustawienie tekstur wg warstw wreszcie działa, indeksowanie tekstur po warstwach (konsola --layer_ids) pozostałe opcje nie pracują (ZWSOFT powinien to poprawić, a nie Pictorex)

 

Konsekwencją jest zupełnie nowe podejscie, nie ma teksturowania by Color a by Layer, ale to będę w wolnym czasie jeszcze badał,  wczesniejsze renderowania trzeba od zera poustawiać by Layer (indeks --layer_ids) o ile tak chcecie. Domyślnie konsola ma to pole puste.

post-140-0-80746100-1434704530_thumb.jpg

 

27-06-2015

Porównanie wersji komercyjnej i darmowej (jest widoczna różnica), ale to tworzy furtkę dla krótszego czasu renderowania na słabszych komputerach.

gallery_140_6_120253.jpg

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

1 tutorial 

 

(Tworzenie biblioteki tekstur dla przyszłych plików DWG) krok po kroku na przykładzie 4 drzew z biblioteki 3D WAREHOUSE (SKETCHUP z plików skonwertowanych skp na DWG)

wg indeksu tekstur po warstwach. konsola: --layer_ids (tego potrzebowałem, tekstury by layer a nie by color)

 

post-140-0-26946500-1434886782_thumb.jpg

post-140-0-46863200-1434886783_thumb.jpg

post-140-0-41941100-1434886784_thumb.jpg

post-140-0-81674100-1434886784_thumb.jpg

post-140-0-86051400-1434886785_thumb.jpg

post-140-0-17073000-1434886787_thumb.jpg

 

calkiem nowy plik DWG w który wykorzystam archiwum snapshotów (archiwum drzew)

post-140-0-40429500-1434886788_thumb.jpg

metodą przeciągnij i upuść wprowadzam ustawienia (istnieje możliwość kopiowania właściwości 1 parametru np. materiałów, światła, ustawienie kamery)

post-140-0-71610400-1434886791_thumb.jpg

post-140-0-33878300-1434886790_thumb.jpg

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam,

 

W kwestii mapowania wypukłości w Artisan. Otrzymałem informacje, że zwiększenie możliwości w tym zakresie pracy jest na liście przyszłych ulepszeń. Na chwilę obecną zbliżony efekt można uzyskać poprzez edycję właściwości materiału.

 

1. Po zdefiniowaniu materiału na modelu należy wejść w jego edycję

post-276-0-33988300-1436252704_thumb.jpg

 

2. Stopień chropowatości definiuje się z poziomu ustawień szorstkości "Z koloru"

 

Z koloru 1 - poziom modyfikacji najniższy

 
Z koloru 2 - poziom modyfikacji najwyższy

 

post-276-0-14268500-1436252753_thumb.jpg


Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...