Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

"Oj kombinowalem, kombinowałem i się udało"

 

korekta z dn. 30-07-2014

biblioteke wgrywamy do katalogu \ArchZw14\Sys\DwgLib\

post-469-0-10650300-1406718492.png

 

Tutorial o przenoszeniu biblioteki stolarki 2D Projektanta A używającego wersji angielskiej i mm

do Projektanta B używającego wersji polskiej i cm

 

wg fotek:

post-140-0-70002500-1405378177_thumb.jpg

post-140-0-07869500-1405378179_thumb.jpg

post-140-0-23231300-1405378181_thumb.jpg

post-140-0-08051500-1405378182_thumb.jpg

post-140-0-22125400-1405378185_thumb.jpg

post-140-0-90678800-1405378185_thumb.jpg

post-140-0-49945200-1405378233_thumb.jpg

post-140-0-59218300-1405378234_thumb.jpg

post-140-0-45809300-1405378235_thumb.jpg

 

sprawdzenie

post-140-0-31672000-1405378236_thumb.jpg

 

podobnie powinno być z biblioteką stolarki 3D, ale to sprawdzę niedługo też.

Czyli  jest  możliwość wymiany i rozbudowy bibliotek pomiędzy Projektantami.

 

 

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Tutorial - wgrywanie biblioteki stolarki 3D do wersji angielskiej i polskiej

korekta z dn. 30-07-2014

biblioteke wgrywamy do katalogu \ArchZw14\Sys\DwgLib\

post-469-0-10650300-1406718492.png

wg fotek

post-140-0-31035900-1405380516_thumb.jpg

post-140-0-76631900-1405380520_thumb.jpg

post-140-0-01378200-1405380522_thumb.jpg

post-140-0-31159400-1405380523_thumb.jpg

post-140-0-78073300-1405380525_thumb.jpg

post-140-0-78073300-1405380525_thumb.jpg

post-140-0-53254200-1405380529_thumb.jpg

post-140-0-78451100-1405380530_thumb.jpg

post-140-0-30270100-1405380560_thumb.jpg

post-140-0-51784400-1405380561_thumb.jpg

 

sprawdzenie modelowania 3D stolarką z biblioteki

post-140-0-50232500-1405380562_thumb.jpg

 

Elementy można dodawac , modyfikowac , kasowac itd.

 

P.S. Brakuje mi możliwości przenoszenia bloków metoda "drag & drop" tj. z biblioteki rozbudowanej A do rozbudowanej B,

przydała by sie taka funkcjonalność.

 

Jedyne co ważne ...bibliotekę należy raczej  tworzyć w  plikach z literą U_opening2d.tk i U_opening3d.tk

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Komentarz i zapytanie @jowiki powtórze tutaj:

Małe sprostowanie, nie rozbijam sciany. Po zamodelowaniu parametrycznym całość kopiuje np. w lewo o
np. 50 000 jednostek i poleceniem S41_SJDX konwertuję na 2D, potem to samo, ale z poleceniem
Grupa 3D (S41_SWZH) tworzę model bryłowy 3D solidowo-powierzchniowy po prawej (wybierając opcje solid).
Po tej czynności robię operację idiotooporną z wygenerowanym blokiem 3D który jest zbugowany
ze wzgledu na wyświetlanie szkieletowe 2D i 3D przesuniete w "fazie".
dlatego rozbijam 1x i tworze nowy blok 3D z konkretną nazwą kondygnacji zachowując oryginalny
punkt odniesienia z polecenia Grupa 3D (S41_SWZH).

np.

post-140-0-66043400-1405903043_thumb.jpg

 

Po tych czynnościach obce programy CAD widzą prawidłowy model 2D oraz po prawej prawidłowy model 3D.

Po środku jest sparametryzowane oryginalne modelowanie AEC wg ZWCAD ARCHITECTURE

np.

post-140-0-89994900-1405903334_thumb.jpg

 

taka subiektywna metoda pracy jest dla mnie uporządkowana, omijająca "bugi" i idiotoodporna, bo
ZWCAD ARCHITECTURE ciągle sie rozwija jako "młody"program CAD i wymaga cierpliwości, a ma już spore możliwości.

Sciany, płyty, belki + otwory + stolarka to bryły solidowe , natomiast słupy, dach, tarcze to bryły powierzchniowe.
Osobiscie mi brakuje konwertera brył powierzchniowych na solidowe.

Edytowane przez Martin_S
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Podczas przenosin zasobu bibliotecznego 2D i 3D stolarki  z wersji angielskiej do polskiej nie miałem problemu u siebie

tj. tych plików (ZWCAD ARCHITECTURE SP2 2014 + Win764bit)

post-140-0-13007000-1406636692_thumb.jpg

 

Gdy to samo chciałem zrobić na komputerze nr 2 z WINXP 32bit procedura przenosin nie wyszła

 

mniej wiecej taki jest efekt, elementy biblioteczne 2D i 3D nie są widoczne

post-140-0-90557500-1406636846_thumb.jpg

 

post-140-0-44379600-1406636860_thumb.jpg

 

post-140-0-27038400-1406637979_thumb.jpg

 

Natomiast u mnie jest ok

tak zarówno w angielskiej w mm jak i polskiej w cm

post-140-0-67630900-1406636889_thumb.jpg

 

post-140-0-29966800-1406636905_thumb.jpg

 

post-140-0-53356900-1406637998_thumb.jpg

 

 

Kto ma ochotę potestować i biblioteke stolarki 2D i 3D pod ściany nośne 240mm lub 240mm+izolacja termiczna 150mm to pliki poniżej

czekam na spostrzeżenia dot. ZWCAD ARCHITECTURE SP2 + dowolny windows 32 lub 64 bit.

ARCHIWUM_Stolarka_2D_3D.zip

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

BUG z bibliotekami użytkownika

 

Podczas przenosin zasobu bibliotecznego 2D i 3D stolarki  z wersji angielskiej do polskiej nie miałem problemu u siebie

tj. tych plików (ZWCAD ARCHITECTURE SP2 2014 + Win764bit)

attachicon.gif_Library_000.jpg

 

Gdy to samo chciałem zrobić na komputerze nr 2 z WINXP 32bit procedura przenosin nie wyszła

 

mniej wiecej taki jest efekt, elementy biblioteczne 2D i 3D nie są widoczne

attachicon.gif_Library_003.jpg

 

attachicon.gif_Library_004.jpg

 

attachicon.gif_Library_006.jpg

 

Natomiast u mnie jest ok

tak zarówno w angielskiej w mm jak i polskiej w cm

attachicon.gif_Library_001.jpg

 

attachicon.gif_Library_002.jpg

 

attachicon.gif_Library_005.jpg

 

Wniosek:

Porażka, no bo jak tu projektanci w jednym zespole mogą rozbudowywać indywidualne biblioteki i je z innymi wymieniać, jak się w tym przypadku

nie daje.

 

Kto ma ochotę potestować i biblioteke stolarki 2D i 3D pod ściany nośne 240mm lub 240mm+izolacja termiczna 150mm to pliki poniżej

czekam na spostrzeżenia dot. ZWCAD ARCHITECTURE SP2 + dowolny windows 32 lub 64 bit.

attachicon.gifARCHIWUM_Stolarka_2D_3D.zip

 

Witam,

 

Na naszych komputerach problem się nie powtórzył - udało się wgrać biblioteki użytkownika poprawnie zarówno dla systemu Win7 64 bit jak i dla WinXP 32-bit.

 

Przyczyną może być nieprawidłowy wybór folderu, do którego skopiowane zostały pliki U_Opening2D i U_Opening3D.

Folderem, do którego należy je skopiować nie jest folder General Library, a katalog ArchZW14/Sys/DwgLib.

 

post-469-0-10650300-1406718492_thumb.png

 

rezultat dla Win XP 32-Bit

 

post-469-0-04452400-1406718518_thumb.png

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje, skontaktuję się z siostrą Architekt, i powtórzymy wgranie od nowa, bo intuicyjnie powinno działać zawsze niezaleznie czy to nawet wersja angielska ENU z np. mm i polska Plk z np. cm.

 

30-07-2014

Zdalne wgranie do drugiego komputera biblioteki stolarki do katalogu \ArchZw14\Sys\DwgLib\

post-469-0-10650300-1406718492.png

 

się udało.

dowodem jest screen

post-140-0-28554000-1406755419_thumb.jpg

 

wniosek: można śmiało w zespole rozbudowywać biblioteki i wymieniać się. To jest bardzo dobra funkcjonalność ZWCAD ARCHITECTURE

by mieć wspólne zasoby.

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Chciałbym zgłosić problem z wyświetlaniem obiektów 3D w technologii AcDbSubDMesh Class w Zw3D 2014. Proszę przekazać to ZWSOFT bo nie reagują na problem. Format najnowszy DWG 2013.

 

Cel testowania był taki by te obiekty skonwertowac poprawnie w ZW3D 2014 a potem do ZWCAD+ ale sie poprostu nie da, obiekty są "skaleczone" w postaci prętowej 3D zupełnie nie poprawnie jak oryginał (bryły solidowe lub powierzchniowe "nurbopodobne").

 

Przykład poprawny z pConn6.8

post-140-0-89263200-1407201430_thumb.jpg

Przykład geometrycznie poprawny z Autocad (mapowanie teksturowe popsute)

post-140-0-16633300-1407201479_thumb.jpg

Przykład niepoprawny w ZW3D 2014

post-140-0-35326400-1407201446_thumb.jpg

 

Przykład nr 2  DWG 2013 Audi Q7

 

Przykład poprawny z pConn6.8

post-140-0-42963900-1407202501_thumb.jpg

 

Przykład poprawny z Autocad

post-140-0-51654800-1407202539_thumb.jpg

 

Przykład niepoprawny w ZW3D 2014

post-140-0-34086800-1407202571_thumb.jpg

 

Przykład kompletnie niepoprawny w ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2 (ZWCAD+ 2014 SP1)

post-140-0-41005200-1407202644_thumb.jpg

 

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

Witam

W ZW3D elementy AcDbSubDMesh są przedstawione w formie prętowej, ale nie nadają się do wizualizacji. W ZW3D stosuje się przede wszystkim powierzchnie i bryły.

 

post-325-0-95352100-1407220949_thumb.png

 

post-325-0-79968900-1407220975_thumb.png

 

Elementy AcDbSubDMesh można stosować do jakiś powierzchni mocno zmiennych, może roślin, drzew, ludzi, terenu..., ale w mechanice czy motoryzacji takie elementy nie mają racji bytu, dlatego, że nie są ze sobą połączone stycznie. Zresztą, proszę zwrócić uwagę jak wygląda koło w tym Audi Q7- jest po prostu kwadratowe.

 

Nie spotkałem się jeszcze, aby jakiś projektant dostarczał geometrię w postaci siatki. Przede wszystkim geometria jest oparta na powierzchniach i bryłach (solidach).

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Tu chodzi o rozwiązanie prawidłowe w postaci brył lub powierzchni, przynajmniej jak widać programiści ZW3D są bliżej rozwiązania niż od ZWCAD+. Cel główny to możliwość stosowania w/w elementów bibliotecznych wysokiej jakośći (rośliny, ludzie , pojazdy itp.) do ZWCAD ARCHITECTURE, bo obecnie się nie daje to zrobić.

 

Firma IT EasternGraphics GmbH, rozwiązała ten problem, czemu ZWSOFT nie skorzysta z rozwiązań tej firmy?

 

Ok. tak łatwo tej problematyki nie odpuszczę, ale brakuje wsparcia.
https://twitter.com/MaverS_71/status/496576499525623808

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

W związku z tworzeniem złożonych stolarek przez @jowikę,  jest możliwe zastosowanie np. takiego układu nieregularnego, schodkowego

 

składa sie z 3 okien, jedno małe 150x150cm nad złozonym 2x2 300x300cm, obok małe 150x150cm. O2 z O1 jest scalone.

 

przykład:
post-140-0-33516900-1407761777_thumb.jpg

 

post-140-0-84788100-1407761824_thumb.jpg

 

post-140-0-89301800-1407762105_thumb.jpg

 

okna1.dwg
 

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Tworzenie bloków dynamicznych.

 

Drugiej firmie chińskiej z Pekinu udało się "ominąć" prawa patentowe do tworzenia bloków dynamicznych poleceniem BEDIT, więc liczę na podobne podejście do problemu ze strony ZWSOFT z Guangzhou ..bo jednak można to zaprogramować.
 

Edytowane przez Martin_S
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W nawiązaniu do tematu rysowania ław wg http://forum.cad.info.pl/blog/7/entry-96-015-rysowanie-fundament%C3%B3w-oraz-%C5%9Bcian-fundamentowych/
pokażę alternatywną metodę rysowania ław fundamentowych z wykorzystaniem obiektu płyta/SLAB

 

1. Kontury zewnętrzne ław reprezentuję obiektem płyta/SLAB, a kontury wewnętrzne są wycinaniem otworów w płycie, dzieki temu zabiegowi

zarówno w 2D i 3D wyświetlanie graficzne linii i brył jest prawidłowe i w pewnym sensie cadowo "idiotoodorne"
post-140-0-70789200-1408628405_thumb.jpg

post-140-0-92505000-1408628418_thumb.jpg

 

Efekt finalny w 3D Piwnic z fundamentami

post-140-0-80701900-1408628458_thumb.jpg

 

 

 

 

Opublikowano

Różnica między Eksport rysunku do 3D (t3) a Rozbijaniem obiektów AEC
 

Rozbijanie działa a eksportowanie rysunku psuje elementy 3D
 

post-140-0-85270800-1408650568_thumb.jpg

AEC-3d-002.dwg

 

--------------------------

 

post-140-0-19421700-1408650590_thumb.jpg

post-140-0-10219900-1408650623_thumb.jpg

AEC-3d-002-t3.dwg

 

Ps. wczesniej źle zdefiniowałem otwory okrągłe, poprawiłem ponownie testy i z funkcją "Rozbijanie obiektów AEC" jest ok, za to z tą drugą coś nie tak (dziwne przeskalowania stolarki)
 

 

 

 

 


Mam nadzieję że za 2 tygodnie pojawi sie wersja ZWCAD ARCHITECTURE 2015+  z funkacjami LOFT i SWEEP :)

post-140-0-47215200-1408652624_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Polecenie  S41_DBMX "Model Powierzchni Ziemi" wymaga gruntownej przebudowy, najlepiej z wykorzystaniem polecenia "LOFT" z ZWCAD2015+

 

a to dlaczego...z powodu "dziwnej procedury zniekształcajacej zadane izolinie w formy powierzchni bardzo niregularne, kanciaste, ortogonalne, zero płynnosci przejść tak jak

w  komendzie LOFT.

 

Model izolinii dla ZWCAD2015+ i ZWCAD ARCHITECTURE 2014+SP2

post-140-0-19794900-1409046514_thumb.jpg

post-140-0-23947900-1409046564_thumb.jpg

post-140-0-62082200-1409046575_thumb.jpg

 

Pierw wersja prawidłowa (z wykorzystaniem "LOFT") z ZWCAD 2015+

 

post-140-0-03206200-1409046592_thumb.jpg

post-140-0-27492900-1409047073_thumb.png

post-140-0-25791400-1409047102_thumb.png

 

Obecna wersja wg S41_DBMX "Model Powierzchni Ziemi"

post-140-0-71995900-1409047142_thumb.jpg

post-140-0-38467400-1409047166_thumb.png

post-140-0-64892500-1409047186_thumb.png

 

 

Wniosek: Rożnica jakości terenu "kolosalna" i wymaga zmiany gruntownej. Mają wyjść płynne przejścia miedzy izoliniami.

post-140-0-61653700-1409084224_thumb.jpg

post-140-0-13683700-1409084388_thumb.jpg

 

Poza tym "kto" to wymyślił zakończenie terenu obwiednią prostokątna wg Globalnego UCS - życzyłbym sobie trzymania się

obwiedni izolinii skrajnej wg użytkownika.

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

nastepny "problem" do wersji ZWCAD ARCHITECTURE 2015 - okna w ścianach warstwowych (najczesciej 3 warstwowe - konstrukcja 240mm, izolacja150mm pustka powietrzna np. 30mm, osłonowa 120mm) na rzutach 2D okna powinny miec możliwość wypuszczenia ich w strefe izolacji i pustki tuż przed osłonową) jak na grafice specjalnymi kotwami np. HABE
 

15_1.jpg

instrukcja_rys_3.png

 

 

 

50cb12085c4d6-out_montazoknawociepleniu_

50cb12b6c6689-out_klinkier_internet.jpg

 

50cb126e5bcc0-out_dolnezlacze_internet.j

c988348b4c6f559f.JPG

130260126883.14.120.166.jpg

 

przykładowe kotwy: http://www.habe.pl/idm,15,Pozostale.html

 

Zgłaszam to wyprzedzająco skoro wydanie wersji 2015 ma byc późną jesienią 2014r., brak rozpracowania tego spowoduje iż narzędzie - ściany warstwowe staną sie bezużyteczne.

 

To samo bedzie dotyczyło modelowania okien i drzwi 3D by konczyły sie przed warstwą ostatnią osłonową. Tak uważam i czekam na inne opinie.

 

Przy ścianach dwuwarstwowych powinna byc możliwość zadawania tzw. wegarków termoizolacyjnych nachodzących na ramę okna, to powinno działać

w 2D i 3D, problem był zgłaszany w zagadnieniu o stolarce, bo takie zapotrzebowanie od Architektów jest i je opisałem wcześniej (str. 10 13-styczeń-2014)

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Przenosze zapytanie z SHOUTBOXA:
 

@  jowika : (02 wrzesień 2014 - 09:24) Witam. ...nowy rok nowe problemy..? ;). Szukam możliwości wyświetlania okna na rzucie jako linie przerywane ( okno na wys. 160 cm powyżej poziomu podłogi, więc powinno być wyświetlane jako linie przerywane) i nic, czy wogóle jest taka możliwość ,żeby ono się tak wyświetlało? Dodam , że w tej samej ścianie mam takie samo okno na wys. 90 cm powyżej podłogi ,więc potrzebuję aby to ono wyświetlało się jako linie ciągłe.

 

Martin_S : (02 wrzesień 2014 - 10:16) @awarch i ja pokazaliśmy jak tworzyc własną bibliotekę stolarki 2D. W skrócie: bazujemy na warstwie 0 z kolorem błękitnym, tak można utworzyć dowolny rzut 2D z liniami ciagłymi lub przerywanymi.

przykład z mojej biblioteki 2D (zastosowanie przerywanych linii)
technika WYSIWYG którą stosuje od 2008r.
med_gallery_140_2_172912.jpg

 

a rozwiązaniem problemu odpowiada przycisk "HIGH WINDOW"

 

  Martin_S : (02 wrzesień 2014 - 10:37) comment_edit.png delete.png poza tym opcja wstawiania stolarki okienka wysokiego powyżej 1m nad linia przekroju poziomego jest możliwa, wystarczy aktywować tą opcję i niepotrzebne staje sie tworzenie stolarki 2D z przerywanymi liniami , mozna uzyc standardowej biblioteki 2D
med_gallery_140_2_61295.jpg

 

 

No dopiero teraz stwierdzam "poważny" bug w ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2 - samoistna podmiana bloku
2D stolarki poza kontrola Użytkownika.

 

med_gallery_140_2_56121.jpg

 

 

 

 

Drugi problem: Aktywacja "Zmień szerokość jednej strony nie działa"/"Change width of One Side" ..to po co i do czego ma być i służyć ;) - do węgarków w przyszlości, a co z węgarkiem od góry? Brakuje zmiennych do wprowadzenia zmian w 2D i 3D, linia parapetowa pozioma wina byc graficznie bez zmian (dół otworu 3D)

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Ten artykuł pozwoli inzynierom ZWSOFT zapoznania się z podstawami fizyki budowli (jak prawidłowo montować stolarkę w ścianach warstwowych) by wersja ZWCAD ARCHITECTURE 2015 ze ścianami warstwowymi prawidłowo wstawiała stolarke w 2D i 3D)

 

p.s. lepiej zawczasu zainterweniować by nie było programistycznego błędu, ważnego merytorycznie w wersji jeszcze nie wydanej 2015.

 

http://www.oknagalio.pl/poradnik/pozycja-i-montaz-okna-w-scianie

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

#TIP: KOWALSTWO ARTYSTYCZNE
SYMULACJA ELEMENTÓW 2D jako 3D


Artisan 2014, nakładanie teksur na następujące elementy płaskie:
Polilinie o grubosci > 0
Fonty TTF (truetype)
zamkniete obszary wypełnienione hatchem typu SOLID

Jesli wykonamy zbyt duży model 3D, istnieje prawdopodobieństwo zaimportowania geometrii, która ulega uproszczeniu, to BUG (do zgłoszenia!!!)

polilinie łukowe są zmieniane i upraszczane na wielokąty poliliniowe sad.gif

Przykład tutoriala krok po kroku

Oryginalny widok
14090701538b3c6c2b5fa1c594.jpg.thumb.jpg

1. w/w obrazek JPG skonwertowany do TIFF 1 bit i zapisany do DWG jako raster
1409070141944cf283dbab3182.jpg.thumb.jpg

2. wykonanie murków i kolumn i otoczenia

14090701444371d43e22b0a62b.jpg.thumb.jpg
14090701452cb53cf4693660ac.jpg.thumb.jpg

3. import modelu do Artisana 2014 i rendering
model o optymalnym rozmiarze ma zaimportowaną geometrię poprawnie
1409070147cdf283bb5b99b7c3.jpg.thumb.jpg
140907014774956aee98fb9476.jpg.thumb.jpg

---------------------------------
4. Import zbyt dużego modelu 3D do  Artisana i rendering
(BUG: polilinie łukowe są zmieniane i upraszczane na wielokąty poliliniowe)
1409070151cd82e31b53a9d972.jpg.thumb.jpg
1409070152f42c737eae00d15c.jpg.thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

3 września 2014r. odbyło się Seminarium w Łodzi

m.in. z obsługi Artisan 2014, który prowadził Clive Davis

Business Development Director z firmy LightWorksDesign
podzielę się tym co się nauczyłem,

- np. tworzenie własnego archiwum tekstur poprzez Snapshoty

 

 

#TIP: Tworzenie własnej tekstury trawy w ARTISAN 2014

Tip krok po kroku

tu korzystanie z własnej biblioteki archiwalnej jak się już ją ma

plik *.lwz jest spakowanym katalogiem archiwalnym plików *.lwx

plik *lwx jest teksturą Artisana 2014
1409071934adbb7d33f71c9d17.jpg.thumb.jpg
14090719349426c52c2626d8f0.jpg.thumb.jpg
1409071935b98677b9cd6af5f8.jpg.thumb.jpg

 

Od poczatku. Tworzę do demonstacji fikcyjny pofalowany pagórek poleceniem LOFT.
Tworzona tekstura ma być dobej jakości dla kamery w duzym oddaleni jak i z bliska
1409071936bead5f2865b1149d.jpg.thumb.jpg
1409071936123a62fc0617e796.jpg.thumb.jpg

 

Wykorzystuję dobrej jakosci asymetryczną teksturę 4000x3000px i przerabiam w GIMP na symetryczną 3000x3000px

tak aby kafelki tekstur pasowały idealnie na stykach wszystkich boków.
14090719380bd6c8ff7d72d5e2.jpg.thumb.jpg
1409071940656dbfe98ced24cd.jpg.thumb.jpg

Przygotowaną teksturę trawy 3000x3000px zapisuje w 2 wersjach:

High Quality Grass 3000x3000px 1500mmx1500m

and Medium Quality Grass 1500x1500px  tez 1500mmx1500m
14090719418787803f8fe102e6.jpg.thumb.jpg

Zapis materiału do zakładki bocznej własnego archiwum
1409071942be5cd3b3a05c3711.jpg.thumb.jpg

Widok z góry z bardzo oddalonej kamery 
1409071950433bb691209afeaa.jpg.thumb.jpg

Widok na trawę  (kamera troche bliżej i dalej - perspektywa)
1409071953816679f38e0a8fcb.jpg.thumb.jpg
1409071954449261bbe6cd035c.jpg.thumb.jpg

kamera bardzo blisko trawy
14090719554fd80a3496cd609c.jpg.thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

BUG Artisana 2014 (prawdopodobnie do skorygowania w wersji 2015)

 

Lewitacja całego modelu geometrii DWG konwertowanego do Artisan 2014 nad wirtualną powierzchnią horyzontalną półprzestrzeni Artisana.

 

Po prostu cała zawartość wzgl. najnizszego punktu modelu dosłownie wisi w powietrzu i robi "durny" cień pod spodem.

 

To jest poważny BUG, podczas modelowania np. Budynku i chodnika widać jak budynek wisi/lewituje z chodnikiem na tle tła.

 

Albo jak "trawiasta" wyspa wisi nad płaszczyzną horyzontalną, widać spód, wyspy - efekt "ufo"

 

post-140-0-44186800-1410157778_thumb.jpg

 

post-140-0-30718100-1410157908_thumb.jpg

 

Drugi BUG polega na drastycznym upraszczaniu modelu zawierającego polilinie o grubości >0, objawia się to tym

 

że im wiekszy obszar renderowanego obszaru tym to uproszczenie jest "drastyczne", łuki polilinii ulegają zmianie

 

na wielokąty łamane, operacja regen i zapis modelu przed konwersją do Artisana nie pomaga.

 

(Tutorial z krótkim ogrodzeniem jeszcze jako tako wygląda, ale dodawanie dodatkowych przęseł psuje model.)

 

post-140-0-04918400-1410158242_thumb.jpg

 

post-140-0-01346900-1410158277_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Powtórny test polecenia LOFT, które pojawi się w ZWCAD ARCHITECTURE 2015 + render w Artisan

 

Modelowanie obecnie można wykonać w ZWCAD2015 BETA,  a rendering na ZWCAD ARCH 2014 SP2+ARTISAN 2014

 

gallery_140_6_1284875.png

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Propozycja nowej funkcjonalności po rozwiązaniu problematyki z AcDbSubDMesh Class - Narzędzia: NURB DEFORMATIONS do ZWCAD ARCHITECTURE 2015?

http://www.zwsoft.com/forum/viewthread.php?tid=2972&pid=20754&page=5&extra=#pid20754

 

gallery_140_2_189581.jpg

 

gallery_140_2_237482.jpg

 

Renderingi Artisanem

gallery_140_6_375262.jpg

 

gallery_140_6_85643.jpg

 

gallery_140_6_203608.jpg

 

 

Podsumowanie: Uporczywy brak rozwiązania problematyki z AcDbSubDMesh Class hamuje rozwój ZWCAD ARCHITECTURE w 3D

Edytowane przez Martin_S

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się