ARTISAN - nakładka renderująca do ZWCAD+ i ARCHITECTURE


Rekomendowane odpowiedzi

Po instalacji teoretycznie najnowszej wersji Artisana2014 dedykowanej pod ZWCAD+ (Artisan_2014_dla_ZWCAD+_2015__2014_10_28__PL_EN.exe ok. 431MB) , Artisan nie widzi moich archiwalnych bibliotek opracowywanych od 18 miesięcy. Wcześniej do tej pory działała mi bez problemów wersja (Artisan_2014__2014_06_23__PL_EN.exe 615MB). Pliki oryginalne archiwalne skatalogowane mam*. lwx. Na szczęście  to archiwum mam bezpiecznie skopiowane. Ale jak wgrać żeby było jak wcześniej - nie wiem.

 

Przykłady archiwalne

https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=7143

gallery_140_6_1372883.png

gallery_140_6_347174.png

 

gallery_140_6_35165.png

 

https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6863

1409071942be5cd3b3a05c3711.jpg.thumb.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Problem bugów z 3 wrzesnia w wersji pod 2015+ wydanej 28-10-2014r także nie został jeszcze rozwiązany

https://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6864

 

p.s. Piszę o tym bo zaczynają się szkolenia Artisana od 19 maja. Moze się uda odtworzyć biblioteke tekstur i snapshotów z plików *.lwx i *.lwz, oops, na razie nie umiem tego przywrócić.

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba odtworzenia bibliotek z plików *.lwz u mnie jest bezskuteczna z wersji przedostatniej, czerwcowej z 2014r.

 

tak standardowo by sie robiło poprzez import

 

post-140-0-97035400-1431857743_thumb.jpg

 

post-140-0-14342100-1431857743_thumb.jpg

 

 

metoda 2. Tworzenie katalogu.

 

post-140-0-26596700-1431857746_thumb.jpg

 

post-140-0-53324600-1431857745_thumb.jpg

 

post-140-0-79123400-1431857744_thumb.jpg

 

Niestety nie wiem w czym problem

 

Każda próba dodania materiału w ARTISAN2014 2.0, (wersja dedykowana pod 2015+, z 2014-10-28), do archiwum powoduje wywalanie się ZWCAD ARCHITECTURE 2015

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm próbuję próbuję, przeinstalowałem wszystko ponownie i nic.

O ile programy chodzą i daje sie pracować, Artisan także działa, korzystanie bieżące ale tylko i wyłacznie z domyślnych tekstur itp.. Nie możliwe jest archiwizowanie tekstur i snapshotów, kazda próba wywala do Windows7. Mam wyjatkowego pecha. Trudno bedzie pokazać jakis tutorial jak nie działa Archiwum. Będę szukał przyczyny dalej.

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W opracowaniu mam nową symulację nowej funkcjonalności , której nie ma w Artisan 2014 - głębia ostrości / DEPTH of FIELD (DOF)

 

próbka:

post-140-0-74052000-1432942131_thumb.jpg

 

test główny

post-140-0-39086800-1432942286_thumb.jpg

 

pośrednie realistycznie renderowane obrazy po obróbce

f/22

post-140-0-34081100-1432942344_thumb.png

 

f/5.6

post-140-0-18071100-1432942381_thumb.png

 

f/1.4

post-140-0-71586800-1432942419_thumb.png

 

 

Efekt końcowy dla f/22 f/5.6 i f/1.4

post-140-0-32343700-1432942169_thumb.jpg

 

 

Proszę o poparcie tej nowej opcji - ustawiania głębi ostrości renderowanego ujęcia w ARTISAN 2014. :)

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Znalazłem ciekawą darmową aplikację

SmillaEnlarger

g_-_-x-_-_s_33701x20120606142523_01.png

http://sourceforge.net/projects/imageenlarger/?source=typ_redirect

 

dzięki niej możemy renderować obrazki w Artisan np. 1600x1067 1,7Mpx, a następnie przeskalowywać do np. 5998x4000 24Mpx (np. aż 14x) o optymalnej jakości.

 

Plusy rozwiązania:

- oszczędzamy czas renderując mniejszy obraz, bo z niego uzyskamy większy

- można używać wtedy słabszy sprzęt komputerowy do renderingu

 

 

szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 1600x1067 1,7Mpx

post-140-0-73286800-1434671712_thumb.jpg

 

szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 5998x4000 24Mpx po procesie przeskalowywania x14

post-140-0-65060600-1434671720_thumb.jpg

 

szczegóły pikselozy fragmentu obrazu pliku jpg 7680x5122 (>8K) 39,3Mpx po procesie przeskalowywania x23 (własne ustawienia programu)

post-140-0-87766500-1434843287_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo inny przykład z https://forum.cad.info.pl/topic/1260-test-artisan-2014-z-zwcad-2015-pro-sp1/?p=7553

 

Ustawiony rendering Snapshotu na 2981x1677 w proporcji 16:9 , co daje 5MPx trwa u mnie ok 2h (1h57min)

 

Obraz 1600x900 czas renderingu ok. 6,5min  18x krócej

 

Obraz 1600x900

post-140-0-23084500-1434703335_thumb.jpg

 

Obraz konwertowany z 1600x900 na 2981x1677 ok. 3,5x

post-140-0-52612800-1434703376_thumb.jpg

 

 

Pikseloza 1600x900

post-140-0-99097800-1434703404_thumb.jpg

 

Pikseloza 2981x1677

post-140-0-54415400-1434703766_thumb.jpg

 

Wniosek nasuwa się sam, zysk czasowy renderowania jest spory a jakość obrazów jest zbliżona.


19-06-2015

UWAGA dodatkowa, ustawienie tekstur wg warstw wreszcie działa, indeksowanie tekstur po warstwach (konsola --layer_ids) pozostałe opcje nie pracują (ZWSOFT powinien to poprawić, a nie Pictorex)

 

Konsekwencją jest zupełnie nowe podejscie, nie ma teksturowania by Color a by Layer, ale to będę w wolnym czasie jeszcze badał,  wczesniejsze renderowania trzeba od zera poustawiać by Layer (indeks --layer_ids) o ile tak chcecie. Domyślnie konsola ma to pole puste.

post-140-0-80746100-1434704530_thumb.jpg

 

27-06-2015

Porównanie wersji komercyjnej i darmowej (jest widoczna różnica), ale to tworzy furtkę dla krótszego czasu renderowania na słabszych komputerach.

gallery_140_6_120253.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 tutorial 

 

(Tworzenie biblioteki tekstur dla przyszłych plików DWG) krok po kroku na przykładzie 4 drzew z biblioteki 3D WAREHOUSE (SKETCHUP z plików skonwertowanych skp na DWG)

wg indeksu tekstur po warstwach. konsola: --layer_ids (tego potrzebowałem, tekstury by layer a nie by color)

 

post-140-0-26946500-1434886782_thumb.jpg

post-140-0-46863200-1434886783_thumb.jpg

post-140-0-41941100-1434886784_thumb.jpg

post-140-0-81674100-1434886784_thumb.jpg

post-140-0-86051400-1434886785_thumb.jpg

post-140-0-17073000-1434886787_thumb.jpg

 

calkiem nowy plik DWG w który wykorzystam archiwum snapshotów (archiwum drzew)

post-140-0-40429500-1434886788_thumb.jpg

metodą przeciągnij i upuść wprowadzam ustawienia (istnieje możliwość kopiowania właściwości 1 parametru np. materiałów, światła, ustawienie kamery)

post-140-0-71610400-1434886791_thumb.jpg

post-140-0-33878300-1434886790_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

W kwestii mapowania wypukłości w Artisan. Otrzymałem informacje, że zwiększenie możliwości w tym zakresie pracy jest na liście przyszłych ulepszeń. Na chwilę obecną zbliżony efekt można uzyskać poprzez edycję właściwości materiału.

 

1. Po zdefiniowaniu materiału na modelu należy wejść w jego edycję

post-276-0-33988300-1436252704_thumb.jpg

 

2. Stopień chropowatości definiuje się z poziomu ustawień szorstkości "Z koloru"

 

Z koloru 1 - poziom modyfikacji najniższy

 
Z koloru 2 - poziom modyfikacji najwyższy

 

post-276-0-14268500-1436252753_thumb.jpg


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie