awarch Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Bardzo cieszę się, że udało się dodać nowy Hatch. Gratuluję :) Cytuj
Martin_S Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam, na forum ZWSOFT poruszyłem kwestie ścian i graficznej interpretacji w 2D i 3Dhttp://www.zwsoft.com/zwcad_forum/viewthread.php?tid=2972&pid=21771&page=6&extra=#pid21771 18-04-2015 docelowo proponowałbym w 1 etapie tak w 2D natomiast w 3D (zwracam uwagę na połączenie węzłów, gdzie piorytetem jest w trybie 3D 1. ściana żelbetowa 2. ściana kamienna 3. ściana murowana 4. kurtyna szklana ma to potem ergonomicznie, pozytywne konsekwencje podczas wykonywania renderów (choć rendery nie są piorytetem w narzędziu Ściana/WALL) To dopiero 1 etap by stało się narzędziem BIM do ścian zachowując parametryczność AEC w formacie DWG, mam na to pomysł już....ale to za wcześnie, tę kwestię trzeba by omówić bezpośrednio z programistami ZWSOFT. Podobno po konferencji ZWSOFT GPC 2015 jest wytyczona "mapa drogowa" rozwoju produktów ZWSOFT, ale nic mi o niej nie wiadomo. Zobaczymy co z tego wyniknie, bo obecny stan rzeczy w 2015 jest dla mnie nie spójny, tak jak to było dość w miarę logicznie w 2014SP2 :) P.S. Trzeba np. większego wysiłku podczas modelowania 3D niż było to wcześniej, dla mnie to krok wstecz. Ale tez rodzi się pytanie, Nikt tego nie zauważył, Wszystkim to pasuje? 18-04-2015 Węzły i warstwy "na piechotę" ręcznie samemu dodajemy i poprawiamy. metoda aktualna standardowa nowa metoda po korekcie węzłów 3d (tak bym wolał by to było z automatu jak w HELP-ie jest) Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Przykład dla raczej zaawansowanych użytkowników. Trzy sposoby/systemy przedstawienia termoizolacji dla ściany np. dwuwarstwowej w modelu wyeksportowanym z trybu parametrycznego AEC do 2D. #1 - standardowy, przy wykorzystaniu wybranego wypełnienia/hatcha #2 - z wykorzystaniem narzędzia WZÓR LINII/PATTERN LINE (wzorowane na linii BATTING) (niewrażliwa/idiotoodporna na zmiany skali globalnej linii) #3 - klasycznie, wykorzystano typ rodzaju linii BATTING (niestety wrażliwa na zmiany skali globalnej linii) Termoizolacje liniowe z #2 i #3 podlegają operacjom wydłużania i skracania/ucinania linii) #1 #2 #3 p.s. Jeśli będzie jakiekolwiek zainteresowanie to deklaruję, że zrobię taką lekcję/tutorial o metodzie #1 lub #2 Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) W sekcji "problemy techniczne" pokazałem rozwiązanie generowania ściany kurtynowej w wersji 2015 wykorzystując starszą wersję 2014SP2 http://forum.cad.info.pl/topic/1353-ściana-kurtynowa-jej-brak-w-wersji-2015-i-rozwiązanie/?p=8223 oraz tu http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/viewthread.php?tid=2972&page=6&extra=#pid21774 Po rozwiązaniu w/w problemu, do takiej ściany kurtynowej można wstawiać np. drzwi, bo jest traktowana jak typowa ściana. przyklad #2 Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Następnym kluczowym zagadnieniem po STOLARCE i SCHODACH, do ulepszenia będą: ŚCIANY i STROPY wielowarstwowe. Z wyraźnym wskazaniem głównego materiału konstrukcyjnego dla danej ściany lub stropu, z dodatkową aktywacją danych tekstowych - komentarz np. Brick/Mur "Sciana z bloczków SILKA N25 kl. 15MPa, na zaprawie M10" lub "Strop żelbetowy: beton C25/30, stal AIIIN kl. C", po obliczeniach można dopisać ""Strop żelbetowy: beton C25/30, stal AIIIN kl. C dołem siatka #10-150x150, podpory liniowe #10-150", warstwy okładzin/CLADDING LAYERS: rozbite w strefie okładzin na odrębne skladniki np. "gres/parkiet 20mm, wylewka 50mm, folia PE, styropian 50mm" także z opcją komentarza w trybie rozszerzonym/extended, a po co? To pierwszy "mały krok" do BIM i pełnej informacji o warstwowosci ściany, stropu potrzebny potem do eksportu modelu w standardzie otwartym IFC. W/w warstwowość ściany ułatwi filtrowanie i eksport modelu do formy czysto konstrukcyjnej (bez wylewek, izolacji termicznej itp.) same tarcze lub płyty lub belki jako pręty,służące dalej jako podkład DXF do programu obliczeniowego np. typu ROBOT lub AxisVM etc. Bardzo przydatne były by uwagi innych użytkowników, ja mam już skonkretyzowaną wizję tych narzędzi, ale potrzebuje czasu na to. Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) P.S. komentarz z obserwacji AEC CAD. Obserwuję i testuję konkurencyjne programy architektoniczne, ale konkurencyjne cenowo do ARCHICADA i REVITA. ZWCAD ARCHITECTURE z Artisanem za parę lat, szacuję ok. 2-5lat będzie wstanie osiągnąć poziom programu brytyjskiego AEC CAD. Na bazie obecnej wersji, też jestem wstanie to co poniżej osiagnąć (za wyjątkiem architektury wnętrz, bo brak narzędzi do oswietleń), ale wymaga to bardzo dużo wysiłku i czasu, a mi zależy by ten wysiłek ograniczyć do minimum. W tym roku pojawi się ulepszone zaprogramowanie stolarki, następnym krokiem chciałbym żeby to były schody, potem stropy wielowarstwowe .... i tak sukcesywnie osiągniemy poziom dużo droższych programów. :D Ale wymaga to zintensyfikowania prac rozwojowych ZWSOFT, bo konkurencja też się ulepsza. brytyjski AEC CAD architektura wnętrza 23-04-2015: w/w rendery oparte są na silniku renderującym od Lightworks, takim samym jak w Artisan, nie ma jedynie jeszcze wsparcia bloków świateł do pomieszczeń zamkniętych, jest w opracowaniu (Artisana przejął obecnie od 10-2014 Pictorex od Lightworks) Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) SCHODY ZABIEGOWE Za pomocą poleceń PŁYTA, SCHODY O SPECJALNYM KSZTAŁCIE i SCHODÓW JEDNOBIEGOWYCH udaje się obejść brak takich schodów. Przyczym w trybie 2D wyglada to poprawnie, natomiast końcówki schodów zabiegowych po wykonaniu polecenia "SCHODY O SPECJALNYM KSZTAŁCIE" generują buga geometrycznego w trybie 3D, to raczej powinno sie licować i kończyć z płaszczyzną doczołową a tak nie jest. Uzupełniono schody o stopnie i podstopnice oraz balustradę dwustronną. Jedna przyścienna, druga z panelami szklanymi, pochwyt drewniany, słupki ze stali nierdzewnej. Do tworzenia balustrady wykorzystałem polilinie 3D którą poprowadziłem po tzw. PITCH LINE. Konstrukcja schodów płytowa, żelbetowa. Takie są założenia tego tutoriala. Etapy i widoki wg zdjęć: Chcę uzyskać zbliżony efekt jak np. ale z balustradą szklaną. ETAPY: Widok 2D modelu 1 stopień to płyta wys. 175mm schody zabiegowe z 2 części z polecenia ""SCHODY O SPECJALNYM KSZTAŁCIE" Niestety w trybie 3D widać bugi, rekomendowałbym by to usunąć Na wymodelowanych schodach tworzymy stopnie i podstopnice z obiektów PŁYTA/SLAB (płyty tak są modelowane że powierzchnie bazowe przylegają do konstrukcji schodów) - tu postulowałbym do ZWSOFT o generowanie stopni i podstopnic (TREADS & RISERS) w następnym patchu Następnie modelowanie balustrad za wykorzystaniem polilinii 3D Efekt finalny 3D DWG STAN PRZED STAN PO I po renderowaniu w ARTISAN P.S. Liczę, że w następnym patchu po STOLARCE ulepszeniu ulegną narzędzia do SCHODÓW tj. - różne typy konstrukcji - wprowadzenie możliwości generowania stopni i podstopnic jako opcja extended - rozszerzona - wprowadzenie i ułatwienie modelowania w 3D różnych typów balustrad - wprowadzenie nadawania w 3D grubości płyty po normalnej do płaszczyzny biegu, obecnie nie możliwe. - opis schodów w trybie 2D typu GÓRA i DÓŁ ze strzałkami zostawiamy ale dodać nalezy sposób opisu europejski tj. strzałka od dołu do góry z kółeczkiem na poczatku. (3 części materiałów ma UI SZANSA i liczę na przejrzenie tych materiałów i wysłanie do Działu Rozwoju ZWSOFT :) ) tu jest spakowany plik DWG z katalogiem ARTISAN WINDER_STAIRCASE.zip Nie jest problemem także "wyrzeźbienie" takich końcówek poręczy balustrad (poprzez wykorzystanie wyciągania po ścieżce) pochwyt.dwg Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Ominięcie "buga" automatycznego generowania balustrady w trybie 3D (Linia odniesienia prowadzona po stopniach - "Pitch Line" jest nieprawidłowo interpretowana), za pomocą polecenia "DODAJ PORĘCZ"/ADD HANDRAIL udaje się to zrobić. Chcę uzyskać zblizony efekt jak na zdjeciach tj. system balustradowy ze stali nierdzewnej z profili 42,4mm Widok z DWG panel szklany wypełnienie poziome Efekt końcowy 2 rozwiązań (Rendering obiektów parametrycznych AEC w Artisan, obiektów nie konwertowałem do solidów) z panelami szklanymi z wypełnieniem poziomym, prętowym Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) SCHODY O SPECJALNYM KSZTAŁCIE / SPECIAL-SHAPED STAIR - ulepszenie narzędzia poprzez likwidację wystającego spiczastego przedłużenia za ostatnim stopniem, jak dla mnie to jest to "bug" do likwidacji, bo "psuje" modelowanie w 3D w trybie parametrycznym AEC, co udowodniłem podczas modelowania schodów zabiegowych. po korekcie jest juz ok Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) SCHODY SPIRALNE - błędy/niedoróbki programistyczne wynikające ze zbyt uproszczonym modelowaniem schodów spiralnych tak rażą, że wymagają z mojej strony obchodzenia tych defektów np. wykorzystując lisp spirala 3D oraz polecenie LOFT. Dodatkowo zainspirował mnie dzisiejszy film z programu brytyjskiego AEC o schodach spiralnych https://twitter.com/cadline_network/status/592660197497245699 To co mnie razi, co ma kolosalny wpływ na złą jakość renderingu : Propozycja drobnych korekt: 1. Wyrównanie modelu 3D do powierzchni podstopnicy(RISER) ostatniego stopnia 2. Większa płynna gładkość powierzchni dolnej płyty (wykorzystać np. LOFT) 3. Wprowadzenie jako opcji rozszerzonej - stopnie i podstopnice (TREADS & RISERS) Tak wygląda moja interpretacja nowej ulepszonej wersji SCHODÓW SPIRALNYCH (wykorzystano głównie lisp 3DSPIRAL i komendę LOFT) Rendering p.s. Czyli niskobudżetowym programem CAD można wykonać podobne schody :) Po wprowadzeniu stopni i podstopnic będzie już łatwiej modelować np. ażurowe schody, stopnie z belkami policzkowymi jak na filmie, a konstrukcje podstopnic i płyty biegu się wówczas zdeaktywizuje. W obecnej wersji mozna to zrobić, ale wymaga to sporego wysiłku i czasu. korekta modelu 2015-04-28 model DWG (własna interpretacja spiralnych schodów):SPIRAL_STAIRS.dwg Edytowane 24 Maja 2015 przez dmatusz3 Cytuj
Martin_S Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2015 (edytowane) Architekci, może za 5-10 lat ZWSOFT ogarnie wirtualną rzeczywistość? Fajna funkcjonalność... całkiem możliwa do zastosowania w AEC CAD. Edytowane 24 Maja 2015 przez dmatusz3 Cytuj
Martin_S Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Praktyczne wykorzystanie ZWCAD ARCHITECTURE + ARTISAN, i realna realizacja budynku w Lubinie, dzielnica MAŁOMICE (51.4114993N 16.2226385E) maj 2014 kwiecień 2015 p.s. Budowa jeszcze trwa :D a poczatki były takie koncepcja ze Sketchupa przeniesienie rozwiązania do ZWCAD ARCHITECTURE (listopad 2013r.) Edytowane 14 Czerwca 2015 przez Martin_S Tomasz79, tomasz, awarch i 1 inny 4 Cytuj
Martin_S Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) To chyba pierwszy oficjalnie zgłoszony projekt bazujący na chińskim ZWCAD ARCHITECTURE i brytyjskim ARTISAN i polskim E-CAD, prawie ukończona realizacja :) (architektura i konstrukcja, pozostałe branże: instalacyjna i elektryczna używa inny soft) http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/viewthread.php?tid=2972&page=6&extra=#pid21862 Edytowane 6 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2015 (edytowane) Tutorial jak tworzyć własne linie wykonany przez Jenny z ZWSOFT http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/thread-4072-1-1.html https://youtu.be/JR8dYbwnCP8 Edytowane 24 Maja 2015 przez dmatusz3 Cytuj
Martin_S Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Nietypowe wyzwanie, użytkownik cheapt6737 pyta o możliwość wykonania baterii zlewu za pomocą poligonów ..hmm ... raczej wolę zrobić to poleceniami LOFT i SWEEP link tu: http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/viewthread.php?tid=2972&page=7&extra=#pid21884 oryginał: model z ZWCAD ARCHITECTURE + rendering z Artisana Edytowane 9 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 Po instalacji najnowszej wersji Artisan nie widzi moich starych wypracowanych bibliotek...temat prowadzę tu: https://forum.cad.info.pl/topic/1388-artisan-nakładka-renderująca-do-zwcad-i-architecture/?p=8403 Jak wgrać stare archiwum spowrotem? Cytuj
joaska-d Opublikowano 20 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2015 Witam. Jestem początkującym użytkownikiem , ale mam może banalne pytanko. a mianowicie czy można po stworzeniu okładziny ściany zewnętrznej za pomocą ścieżki powierzchni w postaci sidingu, wyciąć tą okładzinę w miejscu występowania np. drzwi Cytuj
awarch Opublikowano 20 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2015 Czy mogę prosić o załączenie pliku .dwg? Cytuj
Martin_S Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) Fajnie że pojawiają sie pytania. To w/w zagadnienie zrobiłbym przy użyciu wyciągania po ścieżce, ściezki bym kopiował. Przy zalożeniu sidingu o wymiarach 150x6mm kopiowałbym te scieżki z sidingiem co 150mm. O to moja propozycja rozwiązania: Model 3D Specjalnie wyróżniam 2 warstwy ścieżek by tam gdzie było np. okno wyglądało to w trybie planu 2D poprawnie. Tu widok boczny 3D z cieniowaniem Gouarada ściany A tu fotorealistyczny efekt końcowy z nakładki ARTISAN do renderowania. Plik testowy DWG SIDING_ver001-.dwg Drugi sposób jest o wiele prostszy , to stworzenie w archiwum własnej tekstury sidingu: p.s. obecnie jeszcze nie naprawiłem u siebie Windows7 wiec nie jestem wstanie tego na razie pokazać.jak utworzyć teksturę sidingu do archiwum Artisana. Edytowane 20 Maja 2015 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2015 20-05-2015 Komentarz dodatkowy: ścieżka reaguje na ucinanie (TRIM) jak typowa Polilinia, przyczym po zaznaczeniu krawedzi tnących , sciezke miedzy tnacymi trzeba "nadeptywać" jedna po drugiej, tyle ile było w pionie kopiowanych, zaznaczenie nie skutkuje. nadeptywanie skutkuje ucinaniem ściezki. obrazek Cytuj
awarch Opublikowano 21 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2015 Tak jak pisze Martin_S ścieżkę powierzchni można uciąć wykorzystując polecenie Utnij (Trim). Należy zaznaczyć na linie tnące i wybrać obiekty do ucięcia. Ważne jest, aby obiekty do ucięcia zaznaczać pojedynczo. Zamieszczam film instruktażowy: ucinanie_sciezki_powierzchni.exe Cytuj
Martin_S Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) Prośba by z tego poniższego filmiku była możliwość modelowana parametrycznego i wykonywania połączeń jak w ZW3D w ZWCAD ARCHITECTURE 2016 Edytowane 24 Maja 2015 przez dmatusz3 Cytuj
awarch Opublikowano 21 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2015 Są to rozwiązania typowo konstrukcyjne, niestosowane w programach architektonicznych, a w programach do projektowania przestrzennego konstrukcji. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.