MLE Posted February 3, 2024 Report Posted February 3, 2024 (edited) Pytanie do ludzi z większym doświadczeniem 😉 Który trójkąt widoczności jest prawidłowy a jeżeli żaden to jak powinien wyglądać w przypadku tego konkretnego skrzyżowania. i jeszcze jedno, czemu przy tej samej prędkości na drodze z pierwszeństwem program generuje inne trójkąty w zależności którą opcję wybiorę. Czy wybiorę "widoczności" wtedy przy 50km/h L2 jest równe 97 a przy "widoczności przy ruszaniu" już tylko 70 m. Edited February 3, 2024 by MLE Dodanie kolejnego pytania Quote
dmatusz3 Posted February 5, 2024 Report Posted February 5, 2024 Wartość L2=70 w przypadku "Widoczności przy ruszaniu" wynika z Dz.U. 2016 poz. 124 (OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 23 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie) Załącznik 2 pkt 5 Wartość L2=97 Wynika z Dz.U. 2022 poz 1518 (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych Rozdział 6. Wzór w tym przypadku został przyjęty na podstawie WR-D-31-2 Wzór 4.4.2 W wersji 2023 były dostępne 4 rodzaje pól widoczności. W wersji 2024 dodaliśmy kilka nowych przypadków widoczności zorganizowanych w specjalnym oknie. Okno możemy uruchomić za pomocą ikony Więcej informacji o zmianach zamieściliśmy na naszej stronie z opisem zmian. Quote
MLE Posted February 6, 2024 Author Report Posted February 6, 2024 22 godziny temu, dmatusz3 napisał: Wartość L2=70 w przypadku "Widoczności przy ruszaniu" wynika z Dz.U. 2016 poz. 124 (OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 23 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie) Załącznik 2 pkt 5 Wartość L2=97 Wynika z Dz.U. 2022 poz 1518 (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych Rozdział 6. Wzór w tym przypadku został przyjęty na podstawie WR-D-31-2 Wzór 4.4.2 W wersji 2023 były dostępne 4 rodzaje pól widoczności. Czy skoro Dz.U. 2016 poz. 124 (OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 23 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie jest aktem wycofanym, to nie można zostawić tylko danych z WR-D żeby nie mieszać w głowach? Dodatkowo czy jest możliwość żeby nakładka korzystała ze wskazanych osi pasów drogi z pierwszeństwem żeby generować prawidłowe trójkąty? Coś jak przy widoczności na dojeździe do skrzyżowania po odcinku krzywoliniowym. Quote
MLE Posted February 6, 2024 Author Report Posted February 6, 2024 Jeszcze jedno pytanie, czemu L1 nie może mieć wartości 3 m jak dla ulicy. Quote
kruszynski Posted February 6, 2024 Report Posted February 6, 2024 20 minut temu, MLE napisał: Jeszcze jedno pytanie, czemu L1 nie może mieć wartości 3 m jak dla ulicy. Ktoś już zaproponował żeby to umożliwić. W aktualnej wersji jest możliwość wpisana wartości L1 Quote
kruszynski Posted February 6, 2024 Report Posted February 6, 2024 Godzinę temu, MLE napisał: Dodatkowo czy jest możliwość żeby nakładka korzystała ze wskazanych osi pasów drogi z pierwszeństwem żeby generować prawidłowe trójkąty? Coś jak przy widoczności na dojeździe do skrzyżowania po odcinku krzywoliniowym. Interesujący pomysł. Przygotujemy to. Quote
kruszynski Posted February 6, 2024 Report Posted February 6, 2024 3 godziny temu, MLE napisał: Czy skoro Dz.U. 2016 poz. 124 [...] jest aktem wycofanym, to nie można zostawić tylko danych z WR-D żeby nie mieszać w głowach? OK, usuniemy te ikonki Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.