Wygładzanie podczas renderowania


Paweł
 Share

Recommended Posts

Witam czy istnieje możliwość ustawienia cieniowanie gouraud podczas renderowania??

Chodzi mi o to że gdy mam stożony walec to po wy renderowaniu nie posiada on gładkiej powierzchni tylko składa się z prostokątów (podstawy zamiast okręgów są wielobokami). Nie wiem czy jest to spowodowane małą ilością segmentów (jeśli tak jak to zmienić) czy cieniowaniem.

rendery.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie. Wydawało mi się że problem rozwiązany ale powyższa metoda działa mi na wersji testowej 2010 beta która mam w domu. Jednak w pracy posiadam wersję z krążka który dostałem czyli wersja 2010 (2009.12.31 14240) obie wersję profesional. Po wpisaniu 0.01 obiekt jest nie wygładzony a po wpisaniu 10 jest ale nie do końca nie ma gładkiej powierzchni.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie w nowszej wersji wprowadzili bardziej intuicyjne wartości.

Niestety nie zmienili zakresu.

Wydaj mi się, że zakres powinien być teraz od 0.1 do 100, gdzie 100 to najlepsza jakość.

Wysłaliśmy informacje do producenta, jutro powinniśmy otrzymać informację.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Próbowałem powtórzyć te operacje i jakoś mi się nie udało. Może i jakość renderowania przy wartości 0.01 na ZWCAD 2009 jest odrobinę lepsza na moim przykładzie niż z wartością 10 na ZWCAD 2010. Natomiast jakość ta jest i tak o wiele lepsza, niż w załączonym przez Pana przykładzie.

Proszę jeszcze sprawdzić jakie wartości ma Pan ustawione we właściwościach renderowania (polecenie rpref) okienko w załączonym pliku, na zakładce rendering są pozycje "Jakość renderingu" oraz wygładzanie powierzchni. Proszę sprawdzić te ustawienia.

post-127-1348487289,0752_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share