mlodywilk4 Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Witam wszystkich Jestem raczej początkującym użytkownikiem i Mam problem z poleceniem EXTRUDE po odpowiedniej ścieżce. Aby naświetlić całość podam krok po kroku co zrobiłem. : - W nowym projekcie narysowałem okrąg i przeniosłem do niego początek układu współrzędnych UCS; zamieniłem okrąg na polilinie poleceniem PEDIT - Następnie obróciłem UCS o 90 deg względem osi X aby narysować linię prawie prostopadłą do okręgu. - Obróciłem z powrotem układ UCS tym razem -90 deg względem osi X i otrzymalem na płaszczyźnie XY okrąg i linię ze środka okręgu w górę , nachyloną do osi Z - Polecenie ETRUDE po zaznaczeniu obiektu i wprowadzeniu P zamiast wysokości wyciągnięcia wyrzuca informacje, że " nie mogę rozpoznać wpisu spróbuj ponownie Nie wiem o co chodzi dlatego wyszczegulniłem wszystko bo może popełniłem jakiś błąd odnośnie tych UCS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciejo Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Nie jestem tego do końca pewien, ale wydaje mi się, że Zwcad nie potrafi wyciągać po ścieżce (polecenie EXTRUDE). Wczoraj próbowałem wyciągać okrąg po łuku - bezskutecznie. Termin "Podaj ścieżkę" to tylko pokazanie odległości na ekranie zamiast wpisania z klawiatury. Zresztą kształt kursora powinien się zmienić na "wskazujący" czyli mały kwadracik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciejo Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Dodam, że okręgi wyciąga bez zamiany ich na obiekty innego rodzaju (Polilinia, region). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmatusz3 Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Poniżej zamieszczam film ilustrujący sposób wyciągnięcia po ścieżce. Aby wskazać ścieżkę proszę wpisać literę ś w linii poleceń. Pozdrawiam wyciągnięcie_po_ścieżce.avi Link to comment Share on other sites More sharing options...