perlon

Użytkownik forum
  • Postów

    432
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    36

Ostatnia wygrana perlon w dniu 18 Listopada

Użytkownicy przyznają perlon punkty reputacji!

2 obserwujących

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia perlon

Średniozaawansowany

Średniozaawansowany (3/6)

68

Reputacja

  1. Komenda MOCORO z dawnego Expressa ale to było w jakimś vlx-ie. Zamiennik znaleziony na autodeskowym forum. Nie wiem czy przejdzie link. Żeby skrócić działanie można to to sobie owrapować commandem jeżeli zależy ci na jakiejś konkretnej kolejności operacji.
  2. Niestety powyższe nie działa prawidłowo w każdym przypadku orientacji UCS i samego MText. Uzupełniłem kod o odpowiednie translacje żeby rozwiązać, albo raczej ominąć problem. Ponieważ nie mogę już edytować poprzedniego postu załączam kod ponownie. Zmieniłem również definicję dwóch funkcji z TransMatrix.lsp. Dlatego zamieszczam pliki ponownie z prośbą do admina o usunięcie poprzednich wersji. Dorzuciłem również pewien test funkcji acet-geom-mtxtbox oraz plik dwg, który obrazuje problem jej wykorzystania wraz z nagraniem testu. Test rysuje proste linie w przestrzeni żeby uniknąć narzutu polilinii. Czy jest gdzieś dostępna dokumentacja funkcji acet-geom-mtxtbox bo powyższe zrobiło mii nieco zamieszania w głowie. MTextBox.lsp TransMatrix.lsp mtb.dwg
  3. acet-geom-mtxtbox zwraca obszar obramowania mtext ale rzutuje go na płaszczyznę X-Y WCS a w przypadku kiedy MTEXT nie jest równoległy do tej płaszczyzny to obramowanie dostaje dziwnej translacji. Dlatego Postanowiłem ominąć ten problem poprzez transformację obiektu jak poniżej : ; ============================================================================================= ; ; c:MTextBox - enclose mtext in a box and place leader for callout ; ; --------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; ©2024 by Tomasz Tkaczyk ; ; ============================================================================================= ; (load "CADPL-Pack-v1") (load "TransMatrix") (defun c:MTextBox ( / ent entName origin x-axis y-axis z-axis matrix obj) (if (and (setq entName (car (entsel "Wybierz MTEXT:"))) (= "MTEXT" (cdr (assoc 0 (setq ent (entget entName))))) ) (progn (setq origin (cdr (assoc 10 ent)) x-axis (cdr (assoc 11 ent)) z-axis (cdr (assoc 210 ent)) y-axis (cd:T3D_NormalVector '(0 0 0) z-axis x-axis) matrix (cd:T3D_TransformMatrix x-axis y-axis z-axis origin) obj (vlax-ename->vla-object entname) ) (vla-TransformBy obj (vlax-tmatrix (cd:T3D_InvertMatrix matrix))) (vla-TransformBy (cd:ACX_AddLWPolyline (cd:ACX_ASpace) (acet-geom-mtxtbox (entget entname) 0) T) (vlax-tmatrix matrix) ) (vla-TransformBy obj (vlax-tmatrix matrix)) ) ) ) Powyższe wymaga kilku funkcji do transformacji obiektów w przestrzeni. Zebrałem trochę kodu w krótką biblioteczkę : (princ "\nŁadowanie biblioteki TransMatrix............") ;;; ========================================================================================= ; ;;; TransMatrix.lsp ; ;;; [2024-10-29] ©2024 by Tomasz Tkaczyk ; ;;; ========================================================================================= ; ; [T3D] ===================================================================================== ; ; c:UCSZDIR - Zwraca wektor normalny aktualnego lokalnego układu ; ; współrzędnych ; ; cd:T3D_NormalizeVector - Normalizuje odległość między punktami do wektora jednostkowego; ; cd:T3D_NormalVector - Zwraca wektor normalny do płaszczyzny określonej ; ; trzema punktami ; ; cd:T3D_ASin - Zwraca arcus sinus kąta wyrażonego w radianach ; ; cd:T3D_ACos - Zwraca arcus cosinus kąta wyrażonego w radianach ; ; cd:T3D_Angle3PtsVC - Zwraca kąt między odciankami p0-p1 p0-p2 (rachunek wektorowy) ; ; cd:T3D_Angle3PtsTC - Zwraca kąt między odciankami p0-p1 p0-p2 (twierdzenie Carnota); ; cd:T3D_Elev - Zwraca elewację punktu nad płaszczyzną p0-p1-p2 ; ; cd:T3D_ProjectPt - Zwraca punkt rzutowany na płaszczyznę p0-p1-p2 ; ; cd:T3D_TransformMatrix - Zwraca macierz transformacji do układu x-y-z-origin ; ; cd:T3D_InvertMatrix - Zwraca macierz odwrotną do macieży transformacji ; ; cd:T3D_CompositionTwoMatrices - Zwraca wynik mnożenia dwóch macierzy transformacji ; ; =========================================================================================== ; ; =========================================================================================== ; ; Zwraca wektor normalny aktualnego lokalnego układu współrzędnych ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (c:UCSZDIR) ; ; =========================================================================================== ; (defun c:UCSZDIR () (trans '(0 0 1) 1 0 T) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca wektor jednostkowy odległości między dwoma punktami punktami ; ; p1 p2 - punkty w przestrzeni 3D ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_UnitVector p0 p1) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_UnitVector(p0 p1) (if (not (equal p0 p1 1e-009)) (mapcar '(lambda (x) (/ x (distance p0 p1))) (mapcar '- p1 p0) ) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca wektor normalny do płaszczyzny określonej trzema punktami ; ; w przestrzeni zgodnej z reguła prawej dłoni ; ; p0 p1 p2 - punkty w przestrzeni 3D ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_NormalVector p0 p1 p2) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_NormalVector (p0 p1 p2 / normal) (cond ( (inters p0 p1 p0 p2) (foreach p '(p1 p2) (set p (mapcar '- (eval p) p0))) (setq normal (list (- (* (cadr p1) (caddr p2)) (* (caddr p1) (cadr p2))) (- (* (caddr p1) (car p2)) (* (car p1) (caddr p2))) (- (* (car p1) (cadr p2)) (* (cadr p1) (car p2))) ) normal (mapcar '(lambda (x) (* x (/ 1 (distance '(0 0 0) normal)))) normal) ) ) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca arcus sinus kąta wyrażonego w radianach ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (ccd:T3D_ASin ang) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_ASin (ang) (if (<= -1 ang 1) (atan ang (sqrt (- 1 (expt ang 2)))) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca arcus cosinus kąta wyrażonego w radianach ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_ACos ang) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_ACos (ang) (if (<= -1 ang 1) (atan (sqrt (- 1 (expt ang 2))) ang) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca kąt między odciankami p0-p1 a p0-p2 (rachunek wektorowy) ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_Angle3PtsVC p0 p1 p2) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_Angle3PtsVC (p0 p1 p2 / v1 v2) (if (and (setq v1 (cd:T3D_UnitVector p0 p1)) (setq v2 (cd:T3D_UnitVector p0 p2)) ) (cond ((equal v1 v2 1e-009) 0.0) ((equal v1 (mapcar '- v2) 1e-009) pi) (T (* 2 (cd:T3D_ASin (/ (distance v1 v2) 2)))) ) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca kąt między odciankami p0-p1 a p0-p2 (twierdzenie Carnota) ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_Angle3PtsTC p0 p1 p2) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_Angle3PtsTC (p0 p1 p2 / d1 d2 d3) (setq d1 (distance p0 p1) d2 (distance p0 p2) d3 (distance p1 p2) ) (if (and (not (zerop d1)) (not (zerop d2))) (cd:T3D_ACos (/ (+ (* d1 d1) (* d2 d2) (- (* d3 d3))) (* 2 d1 d2)) ) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca elewację punktu nad płaszczyzną p0-p1-p2 ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_Elev pt p0 p1 p2) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_Elev (pt p0 p1 p2) (* (cos (cd:T3D_Angle3PtsVC p0 (mapcar '+ p0 (cd:T3D_NormalVector p0 p1 p2)) pt)) (distance p0 pt) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca punkt rzutowany na płaszczyznę p0-p1-p2 ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_ProjectPt pt p0 p1 p2) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:3D_ProjectPt (pt p0 p2 p3) (mapcar '- pt (mapcar '(lambda (x) (* x (cd:T3D_Elev pt p0 p1 p2))) (cd:T3D_NormalVector p0 p1 p2) ) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca macież transformacji do układu x-y-z-origin ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_TransformMatrix x-axis y-axis z-axis origin) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_TransformMatrix (x-axis y-axis z-axis origin) (list (list (nth 0 x-axis) (nth 0 y-axis) (nth 0 z-axis) (nth 0 origin)) (list (nth 1 x-axis) (nth 1 y-axis) (nth 1 z-axis) (nth 1 origin)) (list (nth 2 x-axis) (nth 2 y-axis) (nth 2 z-axis) (nth 2 origin)) (list 0 0 0 1) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca macież odwrotną do macierzy transformacji ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_InvertMatrix matrix) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_InvertMatrix( tmatrix / m00 m01 m02 m03 m10 m11 m12 m13 m20 m21 m22 m23 m30 m31 m32 m33 inv00 inv01 inv02 inv10 inv11 inv12 inv20 inv21 inv22) ;; Pobierz elementy macierzy z listy list (setq m00 (nth 0 (nth 0 tmatrix)) m01 (nth 1 (nth 0 tmatrix)) m02 (nth 2 (nth 0 tmatrix)) m03 (nth 3 (nth 0 tmatrix)) m10 (nth 0 (nth 1 tmatrix)) m11 (nth 1 (nth 1 tmatrix)) m12 (nth 2 (nth 1 tmatrix)) m13 (nth 3 (nth 1 tmatrix)) m20 (nth 0 (nth 2 tmatrix)) m21 (nth 1 (nth 2 tmatrix)) m22 (nth 2 (nth 2 tmatrix)) m23 (nth 3 (nth 2 tmatrix)) m30 (nth 0 (nth 3 tmatrix)) m31 (nth 1 (nth 3 tmatrix)) m32 (nth 2 (nth 3 tmatrix)) m33 (nth 3 (nth 3 tmatrix)) ) ;; Oblicz transpozycję macierzy rotacji (górna lewa 3x3) (setq inv00 m00 inv01 m10 inv02 m20 inv10 m01 inv11 m11 inv12 m21 inv20 m02 inv21 m12 inv22 m22 ) ;; Oblicz odwrotny wektor translacji (setq inv03 (- (+ (* inv00 m03) (* inv01 m13) (* inv02 m23))) inv13 (- (+ (* inv10 m03) (* inv11 m13) (* inv12 m23))) inv23 (- (+ (* inv20 m03) (* inv21 m13) (* inv22 m23))) ) ;; Skonstruuj macierz wynikową (list (list inv00 inv01 inv02 inv03) (list inv10 inv11 inv12 inv13) (list inv20 inv21 inv22 inv23) (list 0 0 0 1) ) ) ; =========================================================================================== ; ; Zwraca wynik mnożenia dwóch macierzy transformacji ; ; ------------------------------------------------------------------------------------------- ; ; (cd:T3D_CompositionTwoMatrices matrixA matrixB) ; ; =========================================================================================== ; (defun cd:T3D_CompositionTwoMatrices (A B) (list (list (+ (* (nth 0 (nth 0 A)) (nth 0 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 0 A)) (nth 0 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 0 A)) (nth 0 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 0 A)) (nth 1 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 0 A)) (nth 1 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 0 A)) (nth 1 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 0 A)) (nth 2 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 0 A)) (nth 2 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 0 A)) (nth 2 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 0 A)) (nth 3 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 0 A)) (nth 3 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 0 A)) (nth 3 (nth 2 B))) (nth 3 (nth 0 A))) ) (list (+ (* (nth 0 (nth 1 A)) (nth 0 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 1 A)) (nth 0 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 1 A)) (nth 0 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 1 A)) (nth 1 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 1 A)) (nth 1 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 1 A)) (nth 1 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 1 A)) (nth 2 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 1 A)) (nth 2 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 1 A)) (nth 2 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 1 A)) (nth 3 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 1 A)) (nth 3 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 1 A)) (nth 3 (nth 2 B))) (nth 3 (nth 1 A))) ) (list (+ (* (nth 0 (nth 2 A)) (nth 0 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 2 A)) (nth 0 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 2 A)) (nth 0 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 2 A)) (nth 1 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 2 A)) (nth 1 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 2 A)) (nth 1 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 2 A)) (nth 2 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 2 A)) (nth 2 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 2 A)) (nth 2 (nth 2 B)))) (+ (* (nth 0 (nth 2 A)) (nth 3 (nth 0 B))) (* (nth 1 (nth 2 A)) (nth 3 (nth 1 B))) (* (nth 2 (nth 2 A)) (nth 3 (nth 2 B))) (nth 3 (nth 2 A))) ) (list 0 0 0 1) ) ) (princ " Załadowane") (princ "\nTransMatrix v.0.1 ©2024 by Tomasz Tkaczyk") (princ "\nbased from gile on https://www.theswamp.org/index.php?topic=11561.0") (princ) Powyższe otwiera drogę do modyfikacji programu do rysowania obramowania grupy obiektów dowolnie zorientowanych w przestrzeni na płaszczyźnie X-Y aktualnego UCS'a również dowolnie zorientowanego z uwzględnieniem również obiektów typu MTEXT.
  4. Akurat acet-geom-mtxtbox w zwcad działa. Szybsza metoda niż odczytywanie kodów dxf assoc'em. Jedynie co to mnie zastanowiło dlaczego mtext wstawiony w (0,0) daje taki wynik : Command: (acet-geom-mtxtbox (entget (car (entsel))) 1) Select object: ((-2.5 -14.1962 0.0) (21.9509 -14.1962 0.0) (21.9509 2.5 0.0) (-2.5 2.5 0.0)) Jak widać margines jest 2.5. Ten sam obiekt z marginesem 0 daje takie dane : Command: (acet-geom-mtxtbox (entget (car (entsel))) 0) Select object: ((0.0 -11.6962 0.0) (19.4509 -11.6962 0.0) (19.4509 0.0 0.0) (0.0 0.0 0.0)) Jakaś zmienna środowiskowa to determinuje?
  5. Jeżeli chodzi o transformacje to chciałbym obiekt narysowany w globalnym układzie w tzw. "zerze" przetransformować do punktu i płaszczyzny oraz rotacji innego obiektu znajdującego się gdzieś w przestrzeni 3D wskazując ten obiekt. Zadanie to wykonuje się pod spodem komendy "_ucs" "ob" niejako w odwrotnej kolejności tzn. najpierw ustawiam układ współrzędnych na obiekt a potem rysuje drugi obiekt. Chciałbym to jednak zrobić w bardziej elegancki sposób czyli generować od razu obiekty w przestrzeni 3D poprzez transformację węzłów obiektu który chcę wstawić odczytując układ odniesienia obiektu bazowego i do takiego układu transformować inny obiekt. To co do tej pory przeczytałem pokazuje że w AciveX muszę stworzyć macierz transformacji układu obiektu czyli ECS do układu globalnego WCS aby móc wykonać przeniesienie obiektu z płaszczyzny WCS do płaszczyzny ECS lub w czystym lisp'ie pobawić się w podmianę w encji stosownych par kropkowych 10, 50 i 210 być może jeszcze innych. Przy rotacji niestety kod dxf 50 zwraca rotację względem aktualnego UCS więc musiałbym jeszcze uwzględnić transformację tego kąta z ECS do UCS a następnie do WCS. Nie mam tego jeszcze dobrze poukładanego w głowie. Proszę zwrócić uwagę że przywołany w pierwszym poście lisp prostokąt-obejmujacy rysuje ten prostokąt w WCS. Ja chciałbym znaleźć sposób na narysowanie go w jakimś innym układzie nieortogonalnym do WCS. I kolejne spostrzeżenie. vla-GetBoundingBox tak naprawdę podaje maksymalne i minimalne współrzędne ograniczające obiekt w globalnym układzie współrzędnych. Wskazuje box'a opisanego na obiekcie o ściankach zgodnych z WCS niezależnie od aktualnego UCS'a. Żeby narysować prawidłową ramkę obiektu gdzieś w przestrzeni to powinienem go przetransformować do WCS odczytać/narysować tą ramkę i ją przetransformować do ECS'a bo aktualny UCS może być zupełnie inny niż WCS i ECS. Ale się rozpisałem. Mam nadzieję że nie zagmatwałem.
  6. Witam. W kontekście Prostokąt obejmujący Podjąłem próbę uzupełnienia o obsługę obiektu MTEXT tak aby obrys obejmował tekst rzeczywisty a nie obszar na niego zarezerwowany. Z tego względu funkcja vla-GetBoundingBox się nie sprawdzi. Popełniłem kawałek kodu do rysowania ramki i przy o tej okazji napotkałem szereg problemów związanych z wyznaczaniem obszaru, justowaniem, dopasowaniem do punktu wstawienia etc. Poniższy kod wykorzystuje do tworzenia obiektów w przestrzeni 3D command'y. Działa, ale nie wygląda zbyt dobrze. Pierwsza sprawa jak przerobić to na kod operujący na danych obiektu MTEXT bez korzystania z command czyli wyłuskując dane obiektu i transformując współrzędne. Tu pojawia się problem i moje pytanie. Jak dokonać transformacji układu ECS na WCS i odwrotnie aby po obliczeniach analitycznych wrysować obrys w płaszczyźnie obiektu MTEXT. Przy okazji w kodzie umieściłem próbę wrysowania obrysu za pomocą vla-GetBoundingBox ale obiekt ten dostaje dziwnej elewacji i nie jest umieszczany w płaszczyźnie tekstu ale za to do niego równoległej. Natomiast linia kontrolna (przekątna) nie trzyma się płaszczyzny tekstu. Podobny efekt występuje w funkcji Obrys przywołanego na wstępie kudu, który działa prawidłowo tylko dla WCS'a. Potrzebowałbym pomocy w rozwikłaniu tego problemu. W załączeniu lisp i dwg demo. (vl-load-com) (defun c:MTextBorder ( / ent entName systemEnv IPT APT WDT HGT NV LB RT) ; (defun local:AddPLine ( points / mSpace pointArray pLineObj ) ; (setq ; mSpace (vla-get-ModelSpace (vla-get-ActiveDocument (vlax-get-acad-object))) ; pointArray (vlax-make-safearray vlax-vbDouble '(0 . 2)) ; ) ; (vlax-safearray-fill pointArray points) ; (vla-AddPolyline mSpace pointArray) ; ) ; (defun local:DrawBox (p1 p2 bwl bwr bwb bwt) ; (list ; (list (- (car p1) bwl) (- (cadr p1) bwb) 0) ; (list (- (car p1) bwl) (+ (cadr p2) bwt) 0) ; (list (+ (car p2) bwr) (+ (cadr p2) bwt) 0) ; (list (+ (car p2) bwr) (- (cadr p1) bwb) 0) ; ) ; ) (defun local:XLB (APT WDT) (cond ((= (rem APT 3) 1) 0) ((= (rem APT 3) 2) (* -1 (/ WDT 2))) (T (* -1 WDT)) ) ) (defun local:XRT (APT WDT) (cond ((= (rem APT 3) 1) WDT) ((= (rem APT 3) 2) (/ WDT 2)) (T 0) ) ) (defun local:YLB (APT HGT) (cond ((or (= APT 1) (= APT 2) (= APT 3)) (* -1 HGT)) ((or (= APT 3) (= APT 4) (= APT 5)) (* -1 (/ HGT 2))) (T 0) ) ) (defun local:YRT (APT HGT) (cond ((or (= APT 1) (= APT 2) (= APT 3)) 0) ((or (= APT 3) (= APT 4) (= APT 5)) (/ HGT 2)) (T HGT) ) ) (if (setq ent (entsel)) (progn (setq ; systemEnv (cd:ENV_SaveEnvVariable) entName (entget (car ent)) IPT (cdr (assoc 10 entName)) ; insert point APT (cdr (assoc 71 entName)) ; attachment point WDT (cdr (assoc 42 entName)) ; width HGT (cdr (assoc 43 entName)) ; height ANG (cdr (assoc 50 entName)) ; angle NV (cdr (assoc 210 entName)) ; normal vector LB (list (local:XLB APT WDT) (local:YLB APT HGT) 0) ; left bottom point RT (list (local:XRT APT WDT) (local:YRT APT HGT) 0) ; right top point ) ; save current UCS (setvar "osmode" 0) (setvar "cmdecho" 0) (command "_ucs" "_d" "tmp" "") (command "_ucs" "_s" "tmp") ; use native commands (command "_ucs" "_ob" ent) (command "_ucs" "_o" (trans IPT 0 1)) (command "_rectang" LB RT) ; using ActiveX to determine the coordinates of corners and transform coordinate systems (vla-GetBoundingBox (vlax-ename->vla-object (car ent)) 'LB 'RT) (print (setq LB (vlax-safearray->list LB))) (print (setq RT (vlax-safearray->list RT))) (print (trans LB 0 1)) (print (trans RT 0 1)) (command "_rectang" (trans LB 0 1) (trans RT 0 1)) ; coordinate control (command "_line" (trans LB 0 1) (trans RT 0 1) "") ; restore UCS (command "_ucs" "_r" "tmp") (command "_ucs" "_d" "tmp") ; (cd:ENV_RestEnvVariable systemEnv) ) ) (princ) ) (c:MTextBorder) mtb.lsp mtb.dwg
  7. Znalezione u Lee Mac : (defun LayTog ( layer ) (vl-load-com) (if (not (vl-catch-all-error-p (setq layer (vl-catch-all-apply 'vla-item (list (vla-get-layers (vla-get-ActiveDocument (vlax-get-acad-object)) ) layer ) ) ) ) ) (vlax-put layer 'layeron (~ (vlax-get layer 'layeron))) ) ) i pod odpowiednie przyciski podpiąć odpowiednie wywołania: ^c^c((if (not LayTog) (load "LayTog.lsp")) (LayTog "_PLATEW")) ^c^c((if (not LayTog) (load "LayTog.lsp")) (LayTog "_PODEST")) etc. Oczywiście plik LayTog.lsp musi być na ścieżce wyszukiwania żeby się załadował. Kolejne przyciśniecia przycisku włączają i wyłączają naprzemiennie konkretną warstwę. To tak bardzie na forum by się nadawało, a nie komentarz do blog'a
  8. Nie ma co rozwijać. Na stronie producenta w zakładce History. Na forum autor potwierdzał ważność licencji starszych wersji a te były 100% free dla wszystkich. https://smath.com/en-US/view/SMathStudio/history
  9. Ostatnia wersja freeware (w tym też bez znaku wodnego na wydruku ) to 0.99.7822 do pobrania ze strony autora.
  10. Każdą osobną polilinię można procesować wskazując w odpowiedniej kolejności chyba że chcesz zagarnąć wszystkie i dostać wynik. To wtedy trzeba by te polilinie ponumerować (XDATA albo atrybuty jakieś w blokach)
  11. Witam A może łatwiej by było zamienić ten zestaw linii i łuków w polilinie właśnie i przeprocesować polilinię która już będzie uporządkowana ze swej natury? Kwestia tylko wskazania który koniec jest początkiem. Innym rozwiązaniem mogło by być dodanie XDATA do obiektów linia/łuk ale trzeba do tego też stworzyć system zarządzania kolejnością. Kolejność na podstawie rzędnej Z jak dla mnie wzbudza pewną kontrowersję
  12. Witam. Mam do rozwiązania pewien problem matematyczny. Chodzi o znalezienie takiego argumentu funkcji, dla którego funkcja osiąga maximum. Problem mam zdefiniowany następująco: Dla konstruktorów w szczególności jest to fragment obliczeń płyty fundamentowej na przebicie. ObwódKontrolny to macierz poszczególnych przypadków położenia słupa. Ogólnie chodzi o wyznaczenie maksimum funkcji f(a) poprzez rozwiązanie solverem równania f'(a)=0. Dla pierwszego wiersza nawet to działa. Do dalszych obliczeń a1 potrzebuję jako liczbę mianowaną (z jednostką) ale niestety solver zwraca komunikat że brak rozwiązania w zbiorze liczb rzeczywistych., przy wyłączonym ignorowaniu jednostek. Gdy włączę ignorowanie dostaję wynik ale niestety niemianowany ( w tym przypadku wartość wyniku jest prawidłowa w metrach) Jak sprawić żeby obliczona wartość a1 miała jednostkę. Drugie pytanie dotyczy pozostałych dwóch przypadków. Solver wykłada się na funkcji zdefiniowanej jako min z dwóch funkcji. Chodzi o ograniczenie od góry obwodu kontrolnego do takiego jak dla słupa środkowego. Tu bez względu na opcję ignorowania jednostek dostaję komunikat o braku rozwiązania. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tych kwestii. W załączeniu również przykład w SMath Test.sm
  13. Nie wszystkie drukarki PDF mi chciały wydrukować tą mapę ale się udało. No cóż Taki tip... 😄
  14. Też już tak robiłem, licząc, że jeżeli wczytam certyfikat do głównego magazynu to ZwCAD tam zajrzy i zweryfikuje podpis. Niestety chyba ZwCAD tego nie potrafi :(. Kłopot jest taki że pytajnik może wzbudzić kontrowersje w organie w kwestii ważności mapy jako podkładu ponieważ przepis mówi że PZT należy wykonać na aktualniej mapie do celów projektowych. Podpis gwarantuje że mapa nie została w między czasie zmieniona.
  15. Witam. Co muszę wiedzieć i co zrobić żeby podkładając podpisaną cyfrowo mapę do celów projektowych w PDF uzyskać potwierdzenie weryfikacji sygnatury? Mapa jest podklejana jako Insert->PDF underlay