bprzychodniak

Użytkownik forum
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana bprzychodniak w dniu 18 Stycznia 2019

Użytkownicy przyznają bprzychodniak punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bprzychodniak

Początkujący

Początkujący (1/6)

6

Reputacja

  1. Jak dla mnie dobry pomysł. Uważam że trzeba dobrze tylko opisać to narzędzie (jakieś etykiety przy odpowiednich polach), brakuje też ikon do odejmowania znaków.
  2. Myślę, że przydatną funkcjonalnością w skrypcie mogłoby okazać się wybieranie warstw, na których znajdują się obiekty ograniczające wybierany obszar. Czasem chcemy pominąć pewne elementy, np uzbrojenie podziemne lub elementy terenu.
  3. Pojawiła się promocja na program TcpMDT: każda nowo zakupiona licencja (po 20.07.2018) pozwala na darmowe przejście do TcpMDT 8 po wydaniu tej wersji.
  4. TcpMDT 7.5 został dostosowany do ZWCADa 2019! Aplikację można teraz uruchomić pod następującymi systemami CAD: ZWCAD 2019 Professional ZWCAD 2018 Professional ZWCAD 2017 Professional ZWCAD Classic ZWCAD+ 2012/2014/2015 Professional W nowej odsłonie TcpMDT 7.5, w module Professional dedykowanego dla drogowców i inżynierów lądowych oraz wodnych, znajdziemy dodatkowo polskie standardy projektowe zgodne z Dz.U. 2016 poz. 124 z 23 grudnia 2015 r., pozwalające na kontrolę zgodności projektu drogowego z przepisami. Nowa wersja testowa do pobrania tutaj: TcpMDT 7.5 evaluation [ZWCAD 2019]
  5. Pojawiła się nowa wersja TcpMDT 7.5 z dnia 20.09.18, która wspiera teraz najważniejsze polskie standardy projektowe (na podstawie Dz.U. 2016 poz. 124 z 23 grudnia 2015 r.). Nowości w tej wersji to: Lista polskich klas dróg możliwa do wyboru podczas rysowania lub edycji osi drogi. Kontrola polskich kryteriów projektowych dla poziomych osi dróg: Minimalnej długości odcinka prostego pomiędzy łukami lub krzywymi przejściowymi o tym samym kierunku (§ 20. Ust. 1), Maksymalnej długości odcinka prostego (§ 20. Ust. 1), Spełnienia warunku estetyki A>R/3 przy projektowaniu krzywej przejściowej, Spełnienia warunku estetyki R>A przy projektowaniu krzywej przejściowej, Spełnienia warunku dynamiki przy projektowaniu krzywej przejściowej (§ 22. Ust. 1 punkt 1), Minimalnej długości łuku kołowego w przypadku niezastosowania krzywych przejściowych (§ 22. Ust. 5), Minimalnego promienia łuku kołowego (§ 21. Ust. 3, punkt 1). Dodawanie poszerzeń drogi na łukach zgodnie z rozporządzeniem (§ 16. Ust. 1), zgodnie z regułami: 40/R i 30/R – w zależności od klasy drogi. Dodawanie i obliczanie przechyłki na łuku zgodnie z polskimi wymaganiami: Tabele wartości przechyłki na łuku zgodne z § 21. Ust. 3 punkt 2. Osiąganie przechyłki zgodnie z § 18. Ust. 3. Uwaga! Aby polskie standardy były widoczne oraz były stosowane przez program, w przypadku jeśli nie jest to ustawienie domyślne, należy wybrać MDT7 -> Utilities -> Configuration… -> Alignments, a następnie przy Road Regulations wybrać z listy Poland. nowości w TcpMDT 7_5 z 20-09-18 ze standardami PL.pdf
  6. W przykładzie dmatusz3 widziałbym jeszcze powiązanie ze sobą parametrów odległości w taki sposób, aby elementy bloku rozciągały się jednocześnie przy przesunięciu tylko jednym uchwytem. Przy tej procedurze należy pamiętać o zmianie we właściwościach parametru opcji "Szereg Akcji" na "Tak". blok-dynamiczny-rozciaganie_powiązane parametry.dwg
  7. Może w takim układzie lepiej jest nie drukować tych DWFów tylko wyeksportować je poprzez narzędzie Eksport znajdujące się w zakładce o tej samej nazwie.
  8. Przy dodawaniu lub usuwaniu wierzchołków polilinii można wspomóc się skryptem: https://www.zwcad.pl/rozne-przydatne-skrypty/34-dodanie-wierzcholkow-do-polilinii.html oraz poleceniami APV i RMV. Skrypt działa również z ZWCAD 2018.
  9. Zapraszam do udziału w cyklu prezentacji poświęconej nakładce Tcp-MDT. Najbliższy pokaz oprogramowania odbędzie się 13.03.2018r., a terminy kolejnych można śledzić w kalendarzu wydarzeń.
  10. Nakładka Tcp-MDT jest dostosowana do ZWCAD 2018. Wersję testową można pobrać tutaj.
  11. Nakładka świetnie może sprawdzać się również w pracowniach drogowych. Projektant łatwo definiuje przekrój drogi, a dzięki pracy z cyfrowym modelem terenu można ją w każdej chwili wyświetlić w 3D.