Co warto udoskonalić w ZWCAD Architecture


Martin_S

Rekomendowane odpowiedzi

W wersji SP2 vernum = "2014.06.25(24082)" nastąpiła zmiana przechowywania danych o stolarce

... po wgraniu własnej biblioteki rozpoznawana stolarka użytkownika nie jest widoczna na rysunku natomiast systemowa już tak..bug?

 

post-140-0-50536500-1411033245_thumb.jpg

post-140-0-59926900-1411033244_thumb.jpg

post-140-0-62037300-1411033243_thumb.jpg

post-140-0-32683400-1411033243_thumb.jpg

 

efekty

 

post-140-0-27775500-1411033244_thumb.jpg

post-140-0-87330100-1411033243_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UDAŁO SIĘ. (ale co się nakląłem to moje :D :D :D )  ...ZWSOFT uporządkowuje strukturę katalogową danych chyba, bo wersja czerwcowa a kwietniowa się różnią, ale mają te same komendy oraz inne ZWCADY 2014+

 

Na obrazkach pokaże gdzie należy zapisać np. swoje szablony *.dwt  oraz pliki stolarki 2D i 3D (biblioteka użytkownika)

 

Pierw szablony DWT:

 

post-140-0-56905800-1411059950_thumb.jpg

post-140-0-61789900-1411060686_thumb.jpg

post-140-0-84978500-1411059949_thumb.jpg

post-140-0-28604100-1411059949_thumb.jpg

post-140-0-07332200-1411060686_thumb.jpg

 

 

Biblioteka Użytkownika Stolarki 2D i 3D

 

post-140-0-06724300-1411060120_thumb.jpg

post-140-0-26219200-1411060119_thumb.jpg

post-140-0-61969100-1411060118_thumb.jpg

post-140-0-85433300-1411060117_thumb.jpg

post-140-0-33049300-1411060117_thumb.jpg

post-140-0-81350100-1411060116_thumb.jpg

post-140-0-97894700-1411060115_thumb.jpg

post-140-0-08922200-1411060115_thumb.jpg

post-140-0-20026100-1411060114_thumb.jpg

post-140-0-22968600-1411060113_thumb.jpg

 

Działa i zostaje przy wersji czerwcowej i czekam co będzie w 2015

 

 

 

 

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symulacja brył solidowych "NURBIASTYCH"

za pomocą komendy LOFT. Tworzenie poduszki.

https://twitter.com/MaverS_71/status/513737152879165441

 

Pierw uwaga zasadnicza. Dopoki nie ma rozwiązania problemu AcDbSubDMesh Class można w pewien spoób

uciążliwy "symulować" nietypowe kształty 3d np. metodą warstwic które po poddaniu poleceniu LOFT oddadzą

w sposób zblizony pożądany kształt bryły lub powierzchni 3D w stylu "nurbiastym"

 

 

zastosuje metodę warstwicową do tworzenia poduszki 360mmx360mm:

 

post-140-0-83827300-1411317738_thumb.jpg

 

post-140-0-98137400-1411317814_thumb.jpg

1. Na siatce kwadratu o oczkach 45x45mm tworzymy 9 kolorowych warstwic  co 45mm - łuk Spline x9

2. Łuki obracamy o 90st. i dopasowujemy szczyty łuków do łuku prostopadłego zielonego

3. łuki z powrotem obracamy do płaszczyzny xy o -90st.

4. Konwertujemy Spline do Polilinii z opcją zamknięta Polilinia S41_Sp2PL

5. Otwieramy plik w ZWCAD2015+ beta i stosujemy polecenie LOFT po kolei warstwicami : czerwona, pomarańczowa, żółta, jasnozielona, ciemnozielona, błękitna

niebieska, fioletowa

6. na podstawie konturów brzegowych tworzymy 2 bryły solidowe które przykładamy do prostopadłych prostych brzegów - warstwica czerwona i fioletowa

7 odejmujemy górną polówkę poduszki od tych 2 brył - otrzymujemy połówke poduszki którą odbijamy wg XY i scalamy 2 połówki w 1 poduszkę solidową

8  komponujemy łóżko z zestawem poduszek , które można przeskalowywać by mieć różne rozmiary

9 . rendering z alternatywnymi teksturami w Artisan 2014

 

post-140-0-62599300-1411317843_thumb.jpg

 

po scaleniu poleceniem UNION poduszki ustawiam na łóżku pokrytym tkaniną (także zastosowano polecenie LOFT)

 

post-140-0-94287200-1411317992_thumb.jpg

 

efekt końcowy symulacji w ARTISAN 2014

 

post-140-0-11277800-1411318230_thumb.jpg

 

post-140-0-27813600-1411318231_thumb.jpg

 

Podsumowanie:

efekt wygląda lekko "topornie" z braku narzędzi do deformacji nurbiastych do istniejacych powłok lub brył. (Bo brak obsługi AcDbSubDMesh Class)

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@  Martin_S : (24 wrzesień 2014 - 13:44) comment_edit.png delete.png Pytanko do użytkowników ZWCAD ARCHITECTURE: Jakie zagadnienie, "zagwostka", "problem" CAD Was interesuje do rozwiązania. Śmiało pisać to się pomyśli jak to "obejść" :to_nie_ja: itp. by mieć dany efekt jaki sobie życzymy. Ja osobiście czekam na rozpracowanie zagadnienia w 3D (AcDbSubDMesh Class) bo "usycham" bez tego :sad: a symulowanie efektów "nurbiastych" jest "pokraczne" obecnie.

p.s. Obecna wersja SP2 z 25-06 jest "plastyczna" cadowo, a najblizsza 2015 bedzie jeszcze bardziej "plastyczna" :) czekam na nowe wyzwanie bo nie mam nowych pomysłów obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś na studiach takiego pana doktora od matematyki. I w jakiejś zupełnie luźnej rozmowie kolega zapytał go co on tak na prawdę w pracy robi poza zajęciami ze studentami. On chwilę pomyślał i mówi tak:

"Przychodzę sobie rano do pracy, siadam przy biurku i wymyślam sobie problem. A potem go rozwiązuję."

 

Co u ciebie Martin oznacza określenie "plastyczny cadowo"? Ja bym np chciał, żeby ZwCAD wreszcie pozwalał na swobodny obrót 3DOrbit w trakcie rysowania.Żeby przestał mi migać krzyż nitkowy przy przesuwaniu, żeby hasze miały uchwyty i żeby autosave nie trwał nieskończoność nierzadko blokując przy okazji skutecznie całego kompa. Żeby Xrefy szybciej się wczytywały i żeby miał oprócz VBA zintegrowany edytor do pracy z  Lisp'em. Jeszcze kilka innych rzeczy by się znalazło a ty tylko jak mantra AcDbSubDMesh, AcDbSubDMesh, AcDbSubDMesh ... Patrzysz tak daleko w przyszłość bo chcesz mieć piękne rendery a tego co "CAD'owo" u konkurencji jest już dawno ani widu ani słychu.

Tak generalnie to sory, że ci zaśmieciłem wątek takim wpisem, bo w większości jest on Tips&Tricks, ale skoro pytasz o pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastyczny cadowo to skrót myślowy dotyczącego tworzenia nawet abstrakcyjnych form architektonicznych na bazie obecnych wersji , coś w stylu architektury ZAHA HADID, to jest wyzwanie

możliwe ale bardzo uciążliwe na obecnej wersji SP2.

 

p.s. wcale nie zaśmieciłeś, po prostu po roku czasu nikt z ZWCAD_Architecterowców nie ma chęci/woli aby coś tu wpisywać by ZWSOFT wiedział jakie są potrzeby rysujących w CAD :)

 

przykładowe wyzwanie eXtremalne - do takiego poziomo mam życzenie by szedł ZWCAD ARCHITECTURE

 

Zaha_Hadid_Cultural_Center_Renderings05.
 

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym wolał żeby ZwSOFT najpierw załatwił te prostsze sprawy. Poza tym nie łudźmy się. Jak ktoś się zawodowo zajmuje takimi jak wyżej obiektami to w stronę ZwCAD'a nawet nie spojrzy. Przecież ZwCAD powinien być dla inżynierów projektantów a nie dla artystów malarzy. W jaką grupę docelową mierzy ZwSOFT? Nie mam nic przeciwko temu, żeby ZwCAD potrafił takie coś zrobić, ale jeżeli ma to się przełożyć na cenę jak za produkt firmy na A, trwać nie wiadomo ile i w dodatku nie mieć innych bardziej praktycznych cech i funkcjonalności to ja dziękuję. Jestem przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 września na Seminarium w Łodzi padło pytanie: Czy można wykonać attykę dowolnego kształtu.

 

Można to zrobić wykorzystując np. polecenie SLAB/Płyta (Command: S41_PB) w płaszczyźnie XY a potem obrócić o 90st. i dostawić do ściany

Tu są 2 płyty - ściana i izolacja termiczna co by na rzucie 2D było prawidłowe wyświetlenie.

To obejście "problemu" bo do formowania tarcz nie ma narzędzia podobnego do SLAB.

 

post-140-0-06080800-1411598143_thumb.jpg

 

post-140-0-52389800-1411598452_thumb.jpg

 

post-140-0-02642900-1411598452_thumb.jpg

 

post-140-0-03591400-1411598453_thumb.jpg

 

po renderingu

 

post-140-0-68712600-1411598511_thumb.jpg

 

post-140-0-69942600-1411598509_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem świetną lekcję od ZWFRANCE - koncepcja architektoniczna - WOW, niezłe tempo :)

http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/thread-3799-1-1.html
 

 http://www.youtube.com/watch?v=NoVgE8vipjc

Here are briefing of this video.

Start from sketches:

14092516262c44490661a8fa6c.jpg


scan the sketches, and insert the raster image to ZWCAD Architecture. Align the image, draw gird, wall, door and windows etc.

1409251626c590d8796dc459ed.jpg


1409251626f8f3ad653ded30c8.jpg


You draw as usual in 2D, but the walls, doors and all components are created in 3D:

1409251626b377c8b7c4b6fa53.jpg


Import to Google Sketch Up, add material and background:

1409251626f12bc16822b7d4a9.jpg140925162662fc0ce605ba1f03.jpg


Insert the image created by Google Sketch Up:
140925162678814e3fc079ebab.jpg


'Build' your house with 3D printer, really cool.
140925162668e5a919b368c54b.jpg


1409251626c2a5521ab09df439.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę tych dodatkowych opcji znaleźć tak jak jest to we francuskiej wersji m.in.

 

Eksport do Sketchup

 

Exportez vers Sketchup
 

    ZWCAD Architecture propose d'exporter vos modèles 3D vers différents formats : Le format Collada permet d'utiliser directement Sketchup.
    De même, le format STL vous permet de créer votre maquette avec une imprimante 3D (voir notre vidéo).
    Enfin le format IFC pour le BIM permettant l'échange avec les autres systèmes sera bientôt disponible en version IFC4

 ZWCAD Architecture proponuje eksportowanie modeli 3D w różnych formatach: w formacie Collada umożliwia bezpośrednie wykorzystanie SketchUp.
    
Podobnie, STL pozwala tworzyć grafikę z drukarki 3D (patrz nasz film).
    
Wreszcie, w formacie IFC do BIM do wymiany z innymi systemami będą wkrótce dostępne w IFC4
(to mi sie podoba)

 

architecture-export_vers_sketchup.png

 

Oraz to

Polecenia wstążkowe ARCHITECTURE

 

Retrouvez une interface moderne et intuitive : le nouveau Ruban Architecture, le menu déroulant et les palettes sont là pour vous aider à plus de productivité.
En quelques clics, vous créez une grille, implantez vos murs, portes et fenêtres et générez votre tableau de surfaces...
Bien sûr, vous pouvez aussi utiliser l'interface classique avec les icones en cliquant sur l'engrenage de l'interface en bas à droite.

"Znajdź nowoczesny, intuicyjny interfejs: Nowa architektura Wstążka, menu rozwijane i palety są tam, aby pomóc Ci większą wydajność.
Za pomocą kilku kliknięć można utworzyć siatkę, położyć się ściany, drzwi i okna i budowania powierzchni stołu ...
Oczywiście, można również użyć klasyczny interfejs z ikon klikając narzędzi interfejsu w prawym dolnym rogu."

architecture_interface_utilisateur.png

 

Może w 2015 się te funkcjonalności ukażą?

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to zrobione, we Francji jest 2200 klientów ZWCAD+ a 3500 licencji , może by takie udoskonalenie ZWSOFT wprowadził do wszystkich wersji językowych np. polskiej ;) ?

 

 

wnioski z 26-09-2014

  Martin_S : (26 wrzesień 2014 - 08:54) Zagadnienia zainspirowane filmem z ZWFrance dotyczące ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2 z 25-06-2014:

 

Pytanie 1: Czy można formować dowolną konstrukcję dachu, a potem ściany dociągać do dachu.
Odpowiedź: Można.

Pytanie 2: Czy można wyeksportować model do pliku *.dae (COLLADA)
Odpowiedź: Można., Potem import do Sketchupa bez problemu

"SketchUp allows you to import COLLADA (DAE) files. Import a DAE file using the Import menu item in the File menu."

Nawet wygodniej jest w Architecture wprowadzić ściany ze stolarką i zaimportować do Sketchupa, by kontynuować koncepcję

 

Pytanie 3: Czy można wyeksportować model do pliku *.stl by wykorzystać drukowanie 3D makiety
Odpowiedź: Można.

Wszystko dotyczy ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2 z 25-06-2014 , tylko czemu ZWSOFT to "ukrywa", powinni nowości pokazać, a tak samemu trzeba "odkrywać" "ukryte" możliwości. :acute:

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobliwości podczas korzystania z komendy ALIGN WALL TO ROOF/Wyrównaj Scianę Do Dachu (S41_QQWD)

i przykład rozwiązania.

 

W przypadku gdy krawędzie górne 2 brył powierzchniowych są nad sobą lub nachodzą na siebie, mogą wystąpić "osobliwości",

Rozwiazanie:

#1: Bryły powierzchniowe należy rozsunąć o jakąś małą wartość >0 (np. 1mm) 1:1 1mm
#2: Podzielić ścianę na 2 segmenty i wyrównywać ściany osobno

 

28-09-2014 dodatkowa uwaga:

Wyrównanie następuje zawsze do górnej płaszczyzny bryły powierzchniowej, dolna powierzchnia jest pomijana
 

gallery_140_2_162582.jpg

 

gallery_140_2_238385.jpg

 

gallery_140_6_131079.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spostrzeżenie po testach lekcji nr016 z bloga Awarch http://forum.cad.info.pl/blog/7/entry-97-016-zaokr%C4%85glenie-%C5%9Bcian-w-zwcad-architecture/ .
 

Występuje problem z wyciąganiem ściany łukowej do nieregularnych brył powierzchniowych lub dachów, jesli dach jest płaski i o stałym poziomie nachylenia nad łukową będzie ok częściowo.

Przypadek łukowej ściany kurtynowej pomiędzy ścianami prostymi murowanymi, jak poradzić sobie z "defektem" na styku tych ścian w 2D i 3D, poprzez przesunięcie lini bazowej ściany kurtynowej względem linii bazowej ściany murowanej. Niestety pojawia się problem z opisaniem automatycznym pomieszczenia (nr, nazwa i powierzchnia)

 

p.s. będę szukał obejścia problemu

2-10-2014 Wirtualną ścianą można zamknąć wybrany obszar i opisywanie automatyczne pomieszczenia zadziała, ale nie do końca działa to dobrze

 

przykładowe grafiki testowe:

gallery_140_2_346460.jpg

 

 

Stropodach płaski o jednakowym spadku w kierunku narożnika ścian murowanych , najwyższy punkt nad ścianą kurtynową (przykład abstrakcyjny do testu)

gallery_140_2_381631.jpg

 

 

Przykład nr 2 - wyciąganie ścian łukowych do normalnego dachu i do bryły powierzchniowej (w tym przykładzie wyciągnięta ściana łukowa trybie 3D znika)

gallery_140_2_285268.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 listopada 2013 (ROK TEMU) zgłosiłem problem ścian kurtynowych na str 7 http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonali%C4%87-w-zwcad-architecture/page-7

 

dla przypomnienia chodziło o za duże profile obwodowe 100x100mm , które należy zmniejszyć i sparametryzować jako bxh np. 50x150

 

2-10-2014

Próba rozwiązania w/w zagadnienia opisywania pomieszczenia poprzez domknięcie linii bazowej ściany ścianą wirtualną:

Dodano do ściany kurtynowej wieniec w połowie wysokości ściany - test#3 (poziom wieńca można regulować zmienną Elevation)

post-140-0-51778900-1412230708_thumb.jpg

 

post-140-0-33714000-1412230709_thumb.jpg

 

post-140-0-25673600-1412230710_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 listopada 2013 (ROK TEMU) zgłosiłem problem ścian kurtynowych na str 7 http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonali%C4%87-w-zwcad-architecture/page-7

 

dla przypomnienia chodziło o za duże profile obwodowe 100x100mm , które należy zmniejszyć i sparametryzować jako bxh np. 50x150

 

2-10-2014

Próba rozwiązania w/w zagadnienia opisywania pomieszczenia poprzez domknięcie linii bazowej ściany ścianą wirtualną:

Dodano do ściany kurtynowej wieniec w połowie wysokości ściany - test#3 (poziom wieńca można regulować zmienną Elevation)

attachicon.gifALIGN_WALL_TO_ROOF_ROUNDED_WALLS_04.jpg

 

attachicon.gifALIGN_WALL_TO_ROOF_ROUNDED_WALLS_05.jpg

 

attachicon.gifphoto_BUG_ALIGN_WALL_TO_ROOF_ROUNDED WALLS-0042.jpg

 

Parametry profili obwodowych szklanych ścian kurtynowych można zmieniać w programie.

 

Wystarczy kliknąć dwukrotnie na ścianę szklaną i uaktywni się okno dialogowe, w którym można określić:ch

- ilość podziałów pionowych i poziomych ściany

- parametry profili pionowych (wymiary i położenie określamy dowolnie)

- parametry profili poziomych (wymiary i położenie określamy dowolnie)

 

post-469-0-43631900-1412319347_thumb.png

 

post-469-0-69047300-1412319365_thumb.png

 

post-469-0-30425700-1412319387_thumb.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za poradę, akurat tego i tej techniki nie znałem :)  ....... przydała by się może w przyszłości instrukcja do różnych funkcji w ARCHITECTURE w PDF albo lekcja 017 o scianach kurtynowych , było by super. BTW. Dobrze to zrobiono, więc uwaga z 10 XI 2014 jest rozwiązana

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzenie ścian kurtynowych.

https://twitter.com/MaverS_71/status/517978064622735360

 

 

Pierw klasycznie wrysowujemy taką ścianę a potem wg rady @awarch, za pomocą podwójnego kliknięcia na takiej scianie możemy zmieniać parametry takiej ściany

gallery_140_2_95789.jpg

- geometrię i przyporządkowanie nowych warstw

gallery_140_2_119048.jpg

 

gallery_140_2_63792.jpg

 

gallery_140_2_49764.jpg

 

Efekt finalny po zmianach

gallery_140_6_205430.jpg

 

Inny przykład #2

gallery_140_2_155956.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SYMULACJA ELEMENTÓW 2D jako 3D- kontynuacja i rozwiązanie "problemu"

http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/viewthread.php?tid=2972&page=5&extra=#pid20857

 

Rozwiązałem problem buga przekłamania łuków polilinii w wielokąty z 6 września 2014

 

Wygodnie jest czasem modelować elementy przestrzenne za pomocą polilinii o grubosci >0, ale w przypadku elementów łukowych

polecam wyciąganie po ścieżce danego przekroju np. koła - da to symulację pręta 3D w łuku

i wtedy Artisan konwertując geometrię DWG nie zrobi przekłamania i nie zamieni łuków w linie wieloboczne łamane

dla przypomnienia
Artisan 2014, nakładanie teksur na następujące elementy płaskie:
Polilinie o grubosci > 0
Fonty TTF (truetype)
zamkniete obszary wypełnienione hatchem typu SOLID

 

Tak było wczesniej

1409070152f42c737eae00d15c.jpg

 

 

 

 

a tak po zastosowaniu metody mieszanej tj polilinie o grubości >0 z bryłami powierzchniowymi łukowymi (od wyciagania po ścieżce przekroju np. kołowego)

 

gallery_140_6_454966.png

 

gallery_140_6_2279302.png

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do lekcji

018. Jak działa funkcja "Popraw Skrzyżowanie Ścian"?

 

http://forum.cad.info.pl/blog/7/entry-99-018-jak-dzia%C5%82a-funkcja-popraw-skrzy%C5%BCowanie-%C5%9Bcian/

 

Przypadek węzłowy ścian o różnych wysokościach i wynik "osobliwosci" węzła i rozwiazanie jak tego uniknąć.

Uniknąć można poprzez cofniecie ścian prostopadłych dochodzących do ściany o grubość muru i dołożenie ściany wirtualnej wewnątrz sciany,

wtedy nastąpi domknięcie pomieszczeń i model 2D i 3D bedzie poprawny.

gallery_140_2_32733.jpg

 

gallery_140_2_148385.jpg

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystanie systemu wymiany danych 3D COLLADA (*.dae) do tworzenia rzeźb "nurbiastych" w DWG

 

z Wiki

"COLLADA (od wspólnych działań projektowych) jest interchange format pliku dla interaktywnych 3D aplikacji. Jest on zarządzany przez konsorcjum non-profit, w technologii Grupy Khronos , i został przyjęty przez ISO jako publicznie dostępnych specyfikacji, ISO / PAS 17506. [1]

COLLADA definiuje otwarty standardowego schematu XML do wymiany zasobów cyfrowych wśród różnych graficznych aplikacji , które mogłyby przechowywać swoje aktywa w niekompatybilnych formatów. Dokumenty COLLADA opisujące zasoby cyfrowe są pliki XML, zwykle utożsamiane z .dae (cyfrowy wymiany aktywów) rozszerzenia pliku ."

 

Pierw rzeźbienie w darmowym programie Meshmixer (wiecej w tym zabawy niż profesjonalnego zastosowania)

post-140-0-01821200-1413056445_thumb.jpg

 

eksportujemy plik *.dae

 

importujemy do Sketchupa

post-140-0-11274200-1413056810_thumb.jpg

 

naprawiamy dziury

post-140-0-07469900-1413056682_thumb.jpg

 

eksport do DWG

post-140-0-60079400-1413056900_thumb.jpg

 

dokończenie rzeźby w ZWCAD ARCHITECTURE

post-140-0-56731200-1413056969_thumb.jpg

 

wizualizacja w Artisan 2014

post-140-0-65169400-1413057017_thumb.png

 

a to prawdopodobnie chyba dzięki Francuzom z ZwFrance jest łatwiejsze modelowanie 3D

 

Podsumowanie:

1 metoda

gallery_140_2_61.png

jest jakościowo jednak ciut gorsza od

metody 2 wykorzystujaca Blender

(mix-obj-blend-dea-skp-dwg)

gallery_140_2_51630.png

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo, trwają prace nad obsługą wyświetlania obiektów 3D w trybie AcDbSubDMesh Class.

 

Obecnie przekonwertowanie obiektu b. dobrej jakości z 3D studio (*.3ds) do *.dwg nic nie da

 

post-140-0-59131800-1413126536_thumb.png

3ds - ok. 18,4MB

 

bo żaden ZWCAD z 2015+ włącznie nie obsługuje AcDbSubDMesh Class

 

post-140-0-67081200-1413126633_thumb.png

dwg z AcDbSubDMesh Class - 23,3MB

 

Korzyscią takiej obsługi jest ok. 10x mniejsza objętość pliku w stosunku do obiektu tradycyjnego (powierzchnie poligonowe 3D)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jak w takim wypadku sobie poradzić, wykorzystamy ostatnio wprowadzoną obsługę wymiany danych 3D COLLADA *.dae

 

krok po kroku:

importujemy plik *.3ds do sketchupa

 

post-140-0-60465000-1413126974_thumb.png

plik skp ma 147,2MB (7x wzrost)

 

następnie eksportujemy *.skp do *.dae (COLLADA) i importujemy wynik *.dae do *.skp

(Rozumuję to tak, że w ten sposób "niszczymy" sparametryzowane powłoki AcDbSubDMesh Class

na powłogi poligonowe 3D o bardzo zagęszczonej siatce)

post-140-0-80055000-1413127192_thumb.png

plik skp ma troche mniej 112,4MB

 

w następnym kroku eksport *.skp do *.dwg

 

kontrola w TrueView

post-140-0-67600900-1413127425_thumb.png

dwg niestety wzrasta do gigantycznych rozmiarów 283,7MB

 

Redukcję rozmiaru wykonano po wielu testach do formatów DWG2004, 2010, 2013 w pConn6.8

rozmiary od 133-139MB

post-140-0-49620600-1413127650_thumb.png

 

------------------------------------------

W ostatnim kroku otwieramy plik >133MB w ZWCAD ARCHITECTURE SP2 2014

post-140-0-38685300-1413127730_thumb.png

 

Sukces częściowy - model w końcu otwarty poprawnie w ZWCAD, niestety z powodu bardzo gęstej siatki

i objętości cały "wysiłek" z takim modelem poszedł na marne bo plik nie jest stabilny,

po zmianie trybu wizyjnego na cieniowany następuje "crash" to samo przy próbie uruchomienia Artisana 2014.

Wykrzacza się podczas próby przetwarzania geometrii.

 

To tymczasowe rozwiązanie może się przydać raczej do prostych obiektów DWG z AcDbSubDMesh Class.

Podsumowanie konwersja COLLADA jakby likwiduje AcDbSubDMesh Class kosztem zwiększenia objętości pliku nawet ok. x10

co wiąże się z gęstą siatką elementów skończonych opisujących dany model 3D.

Wniosek dodatkowy, dzieki AcDbSubDMesh Class nie tracimy na jakości modelu, a model po przeróbce jest gorszy lub nie do użycia.

 

Wniosek nasuwa sie taki: AcDbSubDMesh Class trzeba w końcu rozwiązać w DWG2010 i 2013 :)

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przykład praktyczny na mniej złożonym modelu AudiTT z pliku *.3ds

 

oryginał z pliku 3ds

post-140-0-97835400-1413134268_thumb.png

 

widok trybu z AcDbSubDMesh Class w ZWCAD ARCHITECTURE przed zmianami

post-140-0-12953600-1413134346_thumb.png

 

korekta z wykorzystaniem COLLADA w Sketchup

post-140-0-46359200-1413134394_thumb.png

 

eksport skp do dwg (jak widać tryb AcDbSubDMesh Class ominięto, ale kosztem jakości modelu 3D, rzadsza siatka poligonowa 3D)

post-140-0-51911500-1413134436_thumb.png

 

korekta własna modelu dwg

post-140-0-53748600-1413134479_thumb.png

 

rendering w Artisan2014

post-140-0-80957800-1413134599_thumb.png

 

 

 

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie