Martin_S Opublikowano 16 Października 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) Proszę o poparcie w sprawie przyspieszenia prac nad wersją 64bit ZWCAD+ i ZWCAD ARCHITECTURE tu http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/thread-3810-1-1.html p.s. Ok, poczekamy cierpliwie na reakcję Jenny ;) ... póki trwają prace nad AcDbSubDMesh Class (zakładam że tak jest ) rozwiązanie zastępcze z wykorzystaniem COLLADA jest czasami nie praktyczne, tracimy kolosalnie na jakosci modelu 3D (powierzchnie obłe są poligonowymi powierzchniami) , plik "waży" sporo, stąd hipoteza , że może 64bit coś pomoże , ale tego nie wiem do końca. Mniej osiatkowany model Audi A4 dorzuciłem do biblioteki pojazdów 3D. Oryginał 3DStudio (jakość b. dobra , zastosowane AcDbSubDMesh Class) DWG z AcDbSubDMesh Class (przed konwersją) DWG po konwersji z wykorzystaniem COLLADA *.dae z pełną obróbką własną (warstwy podzespołów, bloki podzespołów) rendering w Artisan2014 (widać stratę jakości, powierzchnie poligonowe łamane powierzchni obłych) Finał - konwersja pliku 3ds do dwg z ominięciem AcDbSubDMesh Class z obróbką końcowa, uwarstwienie elementów, oblokowanie, rendering w Artisan 2014 :) Model DWG "waży" ok 10MB, gęsciej osiatkowane modele (>100MB) są niepraktyczne bo ZWCAD 32-bitowy się wysypuje. Edytowane 16 Października 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 19 Października 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Do aktualnej wersji ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2 i Artisana 2014 można przygotowywać własne biblioteki obiektów 3D w DWG z obiektów z rozszerzeniem *.3DS (3DStudio), *.skp (Sketchup) etc. znając ograniczenia z braku obsługi AcDbSubDMesh Class. np. ludzi ROŚLIN POJAZDY Jest niedogodność w ARTISAN2014 jako brak importu tekstur z własnego archiwum metodą DRAG&DROP z powodu indeksowania tekstur za pomocą kolorów. Nie działa wcale obiecany import tekstur metodą DRAG&DROP "by Layer". Podobno wersja Artisan 2015 powinna obsługiwac to i to. Ta niedogodność zmusza do ręcznego przypisywanie textur "by Layer" na danym obiekcie 3D (np. pojazdy) 20-10-2014 Niestety wysiłek tworzenia biblioteki 3D do celów renderingowych trzeba "zawiesić", bo ZWCAD 32bitowy jest "niewydolny" z Artisanem. Nie ma możliwości stworzeniawirtualnego otoczenia tak by ZWCAD pracował bez zawieszeń a co dopiero Artisan. Stawiam hipotezę, że przejście programu CAD na 64bit może pomóc oraz obsługa wyświetlania 3D w trybie AcDbSubDMesh Class. Nie działa poprawnie importowanie tekstur z Archiwum Artisana (tekstury "by Layer", z teksturami "by Color" nie ma problemu definicja konsoli Artisana -materiały "by Layer" (taki wpis rekomendowany przez Lightworks jednak nie działa) przed importowaniem (auto niebieskie białe i czerwone - materiały wg "by Layer", żółty Opel - materiały "by Color") próba próby zaimportowania materiałów z Archiwum Artisan (auto niebieskie białe i czerwone - materiały wg "by Layer", żółty Opel - materiały "by Color") Pozostałe funkcjonalności w 2D nie mają takiego znaczenia jak te wyżej, mimo iż wykorzystuje sie je w ~ok. 90%. Edytowane 20 Października 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 25 Października 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Czy komukolwiek udaje sie utworzenie dowolnych np. drzwi 3D do biblioteki uzytkownika w aktulanej wersji SP2? Cos chyba nie tak z tą SP2, bo mi sie nie udaje mimo prób w oparciu o instrukcję ze str. 5 tego wątku :help: 28-10-2014 Problem rozbudowy biblioteki archiwalnej użytkownika stolarki rozwiązany przez serwis UI_SZANSA dzieki!!! Skomplikowane to do opisania :yahoo: Chciałem zmiany tej wersji drzwi Na tą wersję (poprzez dodanie do biblioteki użytkownika) celem był ten obrazek Edytowane 28 Października 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 26 Października 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) #TIPJak rozwiązać problem ustawiania tekstury pokrycia dachu w programieARTISAN2014 podczas renderowania dachów wielospadowych aby to zrobić poprawnieStandardowe modelowanie dachu wielospadowego w ZWCAD ARCHITECTURE oraz rendering pokrycia dachowego w Artisan2014 (warstwa pokrycia = A-ROOF-TOP)Rozwiązaniem (uciążliwym) jest rozbicie wierzchniej warstwy dachu na warstwie A-ROOF-TOP na cztery warstwy/kolory oddzielne:1 północna powierzchnia Layer01/Color01, 2 zachodnia powierzchniaLayer02/Color02,3 południowa powierzchnia Layer03/Color03, 4 wschodnia powierzchnia Layer04/Color04 PODSUMOWANIE I WNIOSKI KONCOWE PO TESTACHZasada rozbijania połaci dachowych na 4 strony swiata nie dotyczy dachów wielospadowych o kącie nachylenia połaci >45 stopni podczas renderowania w ARTISAN2014!!! 29-10-2014 Teksturowanie np. w Sketchup jest "uidiotoodpornione" w tym sensie , że działa dla dowolnego kąta połaci dachu , nawet płaskiego. Tekstura reaguje grawitacyjne na płaszczyznę główną XY. Przydała by się taka zmienna do tekstur w Artisan 0/1 która by poligonowe powłoki traktowała zgodną teksturą w 1 kierunku ( odpowiednik jak dla kąta <=45st.) obrazek z lewej lub grawitacyjnie ( odpowiednik jak dla kąta >45st.) obrazek z prawej np. 1 krawędź tekstury zorientowana zawsze równolegle do LUW XY Akurat efekt "bump" wirtualnych wybrzuszeń działa prawidłowo w ARTISAN2014, takie tekstury reagują grawitacyjnie zorientowane zawsze równolegle do LUW XY niestety minusem jest straszne spowolnienie renderowania, praktycznie nie do użycia. Trzeba kombinować inaczej (tworzenie własnych tekstur pomaga) i renderowanie scen 3D trwa znacznie szybciej. Winą jest chyba ZWCAD+ 32bitowy bo pracuje max ok. 3,5GB RAM, wszysko co wyżej marnuje się. Ale prace nad 64bit trwają już :) Przykład Edytowane 29 Października 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) TIP - Tworzenia koncepcji PERGOLI i OGRODU ZIMOWEGO, wykorzystamy aktualne polecenia w ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2: 1. SUPER PROSTOKĄT/POWER RECTANGLE z opcją 3D 2. SLAB/PŁYTA 3. PATH SURFACE/WYCIĄGANIE PO ŚCIEŻCE 4. COLUMN/Słup I. PERGOLA Do tworzenia koncepcji PERGOLI wykorzystam pierw tworzenie słupów, dwukrotne zastosowanie SUPER PROSTOKĄT na różnych poziomach w trybie 3D, miecze z wyciągania po ścieżce Edytowane 5 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) II. OGRÓD ZIMOWY - koncepcja w systemie ALUPROF MB-WG60 typu 1 Do tworzenia wykorzystamy ścianę kurtynową szklaną, dach płaski jednospadowy, płyta do szyby trójkątnej, wyciąganie po ścieżce dla dowolnych profili ALU Edytowane 5 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2014 Czy jest jakiś użytkownik ZWCAD ARCHITECTURE zainteresowany w temacie " Jak przygotować sobie dla dowolnej belki/słupa zbrojenie 3D: strzemiona i pręty gięte mający charakter "dynamiczny", tworzenie zestawu startowego bibliotecznego po dowolny przekrój żelbetowy? Cytuj
perlon Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2014 Cześć Marcin. Lepiej zapytaj ilu konstruktorów w ogóle ma wersję Architecture. Obawiam się że sama belka i słup nie wystarczą. Potrzebne byłoby kompletne rozwiązanie do modelowania zbrojenia w 3D. Dopóki nie zobaczę nakładki 3D która pozwoli zrobić projekt od początku do końca będę rysował albo swoją nakładką albo e-cade'm. Cytuj
Martin_S Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Generalnie podstawowe kreślenie wykonuję w 2D także nakładką e-cad, ale dzięki narzędziom z Architecture udało się sporządzić np. "dynamiczne" strzemiono dla dowolnej średnicy np. fi 8mm AIIIN 200x200 które można narzędziem rozciągnij/stretch dopasować do dowolnego przekroju. Pręty główne podobnie, choć skoro brak narzędzia konwertującego bryły powierzchniowe na solidowe , rozważam pręty główne kreślić w 3D jako solidowe by móc wyłapywać "kolizje". Taki wstępny prototyp mam już, kiedyś pokazywałem, ale to nadal jest "zabawka do żelbetu" w 3D do oceny kolizji i technicznej możliwości wykonania połączeń skomplikowanych i przenikającego się wzajemnie zbrojenia. Do tego służy głównie "WYCIAGANIE POWIERZCHNI/PATH SURFACE" i pozostałe narzędzia do 3D. W takim razie zajmę się tym by pokazać podstawy, jak to zrobić w taki sposób by samemu takie rzeczy robić (np. połączenia słup/belka), wtedy nawet nie potrzeba np. Autodeskowych "kombajnów" typu ASD i Graitec Podstawą dalej będzie praca 2D nakładką, 3D tylko jako opcja dodatkowa do weryfikacji np. przenikania zbrojenia w węźle. Edytowane 10 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Kontynuacja tematyki o teksturowaniu powierzchni "dachowych" obłych Jak ustawiać teksturę wg "grawitacji" tj. względem globalnej płaszczyzny LUW XY Osobiście nie lubię obecnego "silnika" ARTISAN 2014 z powodu teksturowania dachów nie w sposób "grawitacyjny".Pokaże test na dachu sferycznym (rozpietość nachylenia połaci od 0-90stopni)Testy renderowania w ARTISAN 2014 Widok od południa jest OK! Błąd!Widok od północny jest zły! Górna tekstura dachu jest do góry nogami.po paru korektach jest już ciut lepiej (rozbicie powierzchni górnej o spadku 0-45stopni na 8 części lub pólnocną+południową) Widok od strony górnej i południowej Widok od południa Widok od północyWNIOSKI KOŃCOWE"Silnik" Artisana winien być poddany korekcie(Warto pomyśleć by dodać opcję "grawitacyjną" w celu prawidłowej orientacji tekstury względem globalnej płaszczyzny LUW XY) Edytowane 10 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) To będzie praktyczne ćwiczenie z wykorzystaniem narzędzia WYCIAGANIE PO ŚCIEŻCE/PATH SURFACE (Command: S41_LJQM) z wykorzystaniem np. do konstrukcji żelbetowych np. do analizowania kolizji zbrojenia krok po kroku: p.s. to chyba najdłuższy tutorial obrazkowy :) jaki robiłem bardziej zaawansowany przykład dałem tu http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6250 i tu http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6364 Edytowane 11 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) Wczoraj 19-11-2015 odbyła się premiera ZWCAD ARCHITECTURE 2015 z kluczową zmianą - ściana wielowarstwowa , na ZWCAD PRO 2015+ Od dziś uwagi/spostrzeżenia będą dotyczyły wyłącznie wersji 2015 Kluczową zmianą oprócz standardowych nowości samego ZWCAD PRO 2015+ doszła ściana wielowarstwowa na screenie przykład kompozycji ściany trójwarstwowej, gdzie ważnym parametrem kompozycji ściany jest STRENGTH - "SIŁA WARSTWY" Stopień siły warstwy rekomenduję ustawić od zewnątrz do wewnątrz jak na grafice (siły warstw zaplanowano od wartości 80,60,40,20 od zewnątrz do wewnątrz) gdzie mamy ścianę nośną 240mm, termoizolacja 120mm, pustka powietrzna 30mm, ściana osłonowa 120mm dołączam plik testowy DWG w/w ściany jako przykładtest004-wow.dwg PS. Będzie wiele uwag co do tej funkcjonalności, ale niedługo .... :) Edytowane 20 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) Kontynuacja testu ZWCAD ARCHITECTURE 2015 ENU beta + ARTISAN 2014 #TIP Połaczenie ściany wewnętrznej z uwarstwioną ścianą zewnętrzną. Uwagi co do ustawianie "sił warstw" w ścianie zewnętrznej są jak wyżej, ścianę wewnętrzną ustalam z siłą warstwy = 20 by dopasować się do siły warstwy ściany nośnej uwarstwionej także = 20 Przykład abstarkcyjny: rendering Artisanem P.S. UWAGI System stolarki 2D i 3D wymaga radykalnej przebudowy bo wychodzą "bzdury", brak węgarków, brak możliwości prawidłowego osadzania stolarki 2D i 3D w murze uwarstwionym. W najbliższym czasie pokażę prawidłowy wzorzec ..dość prosty i "idiotoodporny" do zaprogramowania w ZWCAD ARCHITECTURE 2015 Edytowane 21 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2014 Zgłaszam poważne poprawki do wersji beta dotyczące ściany warstwowej, bo ma programowe wady budowlane na linii dot. stolarka-ściana warstwowa krok po kroku pokaże chronologicznie obrazkami, które uodparniają rysunek w 2D i 3D No i ponownie mam problemy z importem biblioteki stolarki 2D i 3D + tworzenie nowej ... przydałby sie "przyjazny" interfejs importujący zasoby biblioteczne użytkownika z ZWCAD ARCHITECTURE 201x do ZWCAD ARCHITECTURE 201(x+1) - ze starej do nowej wersji Cytuj
Martin_S Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) #TIP Metoda kształtowania dowolnego widoku ściany na przykładzie attyki poddasza Pierw tworzę ścianę dwuwarstwową (sciana 240mm+termoizolacja 150mm), dach i lukarnę Tymczasowy "bug" w beta 2015 - brak możliwości zdefiniowania dodatkową opcją węgarków poziomych i górnego-pionowego dla ostatniej warstwy ściany Ściana jest dociągana do dowolnego kształtu niezamkniętej polilinii (Command: S41_QTLM) Edytowane 23 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) W styczniu minie rok od zgłoszenia "problemu" braku węgarków http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=5608 np. sposob rozwiązania może inne tłumaczenie byłoby poprawniejsze insulation reveals zamiast insulation jumbs Nawet podawałem przykłady z budowy jak w naszym klimacie montuje się stolarkę i izoluje ściany http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=5640 Architekci testujący, już w 2013r. właśnie zwrócili szczególnie na to uwagę, bo rysunek 2D i 3D nie jest poprawny ze sztuką budowlaną europejską. :) Wprowadzenie ściany wielowarstwowej zajęło 14 miesięcy (http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=4669), wystarczyuidiotodopornić o te węgarki, wtedy ściany ze stolarką będą prawidłowo "ogarnięte". Edytowane 24 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
awarch Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłaszam poważne poprawki do wersji beta dotyczące ściany warstwowej, bo ma programowe wady budowlane na linii dot. stolarka-ściana warstwowa krok po kroku pokaże chronologicznie obrazkami, które uodparniają rysunek w 2D i 3D No i ponownie mam problemy z importem biblioteki stolarki 2D i 3D + tworzenie nowej ... przydałby sie "przyjazny" interfejs importujący zasoby biblioteczne użytkownika z ZWCAD ARCHITECTURE 201x do ZWCAD ARCHITECTURE 201(x+1) - ze starej do nowej wersji Problem węgarków został zgłoszony do producenta. Poinformuję, kiedy uda mi się uzyskać informacje na temat wprowadzenia funkcji. Odnośnie biblioteki stolarki to można ją bez problemu zaimplementować do ZWCAD Architecture 2015. Proszę spróbować zmienić nazwę folderu en-US znajdującego się w folderze: AppData/Roaming/ZWSOFT/ZWCADA/2015 na np. en-US_kopia i wgrać do folderu pliki biblioteki stolarki. Ważne jest, aby wykonywać to przy zamkniętym programie. Po wykonaniu tej operacji można bez problemu wgrać stolarkę jak również modyfikować i tworzyć nowe bloki. Cytuj
Martin_S Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2014 Problem węgarków został zgłoszony do producenta. Poinformuję, kiedy uda mi się uzyskać informacje na temat wprowadzenia funkcji. Odnośnie biblioteki stolarki to można ją bez problemu zaimplementować do ZWCAD Architecture 2015. Proszę spróbować zmienić nazwę folderu en-US znajdującego się w folderze: AppData/Roaming/ZWSOFT/ZWCADA/2015 na np. en-US_kopia i wgrać do folderu pliki biblioteki stolarki. Ważne jest, aby wykonywać to przy zamkniętym programie. Po wykonaniu tej operacji można bez problemu wgrać stolarkę jak również modyfikować i tworzyć nowe bloki. windows.png Dziękuję, po ponownej próbie w końcu się udało przenieść bibliotekę stolarki 2D i 3D z wersji 2014 do 2015 :yahoo: Udaje się jak wcześniej, też wprowadzić bloki np. drzwi aluminiowe 1 i 2-u skrzydłowe. Ponadto stolarka 2D do nowej ściany w stylu wielowarstwowym wstawia sie tez bez problemu, metoda alternatywna do wcześniejszej ściany dwuwarstwowej Cytuj
Martin_S Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Chyba niezbyt udana próba użycia narzędzia do ścian warstwowych. Kreślenie obiektu z abstrakcyjną wnęka w celu przetestowania zagadnienia wrysowywania prawidłowego izolacji termicznej aby uniknąć mostków termicznych. Metoda ustalania sił warstw jest nie do końca jasna aby prawidłowo oddać prawidłowy rysunek w 2D oraz 3D. Czy może Ktoś to zrobić lepiej i to pokazać, bo nie podobają mi się ściany 2D trochę :hi: ? plik testowy abstrakcyjnego obiektu: izolacje_01.dwg grafika 2D grafika 3D 25-11-2014 To poprawiona wersja 2D tradycyjnie kreślona bez AEC, tak to teoretycznie powinno wygladać w 2D parametrycznie metodą AEC dalej to nie to w 2D ale juz bliżej, po prostu warstwą wiodacą nr 1 ma byc zawsze izolacja termiczna i bedzie juz lepiej, ale sterowanie parametrem STRENGTH istna masakra, w takich niestandardowych schematach jak wnęka. plik dwg po zmianach izolacje_03_prawie_ok.dwg Edytowane 25 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2014 W ustawieniach globalnych brakuje możliwości dokładania nowych materiałów budowlanych np. drewna, aluminium, szkła... może "mechanizm" wygladający na coś podobnego jak w ścianach warstwowych ? p.s. Mi szczególnie brakuje drewna, czemu go nie ma od >1,5roku, to obok żelbetu i stali najbardziej podstawowy materiał budowlany. Cytuj
awarch Opublikowano 26 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2014 W ustawieniach globalnych brakuje możliwości dokładania nowych materiałów budowlanych np. drewna, aluminium, szkła... może "mechanizm" wygladający na coś podobnego jak w ścianach warstwowych ? NEW_MATERIALS.jpg p.s. Mi szczególnie brakuje drewna, czemu go nie ma od >1,5roku, to obok żelbetu i stali najbardziej podstawowy materiał budowlany. Propozycja ta została już zgłoszona do producenta. Jak tylko uzyskamy informację kiedy funkcjonalność będzie dostępna w programie niezwłocznie Państwa poinformujemy. Cytuj
Martin_S Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) Znalazłem coś ciekawego "Warsztaty chińskie z ZWCAD ARCHITECTURE 2014", a 27-11-2014 warsztaty z ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2 https://www.youtube.com/watch?v=ujiBWCUv6hs Węgarki można obejść tymczasowo, ale to wydłuża modelowanie 2D i 3D na wersji 2014 SP2 Węgarki_ZWArch2014SP2.dwg to samo dotyczy z obejściem zw. z zestawieniem stolarki w naszym stylu Edytowane 27 Listopada 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2014 Czy plan przewiduje pierw ZWCAD 2015+ SP1 a potem ZWCAD ARCHITECTURE 2015 bazujacy na ZWCAD 2015+ SP1 czy bez SP1? Cytuj
pawmal Opublikowano 27 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2014 Witam Ciężko powiedzieć. Myślę, że wcześniej czy później aktualizacja ZWCAD+2015 będzie włączona także do ZWCAD Architecture 2015. Pozdrawiam Cytuj
perlon Opublikowano 27 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2014 Wygląda że architekture jest zawsze krok do tyłu. Trochę offtop ale czy nie ma możliwości licencyjnych mając wersję architekture używać gołego ZwCAD'a nie tego z pakietu architekture? Przesiadłem się na architekture i na tą okoliczność serwis packi mam z półrocznym opóźnieniem Nie mówiąc już o testowaniu zachowania kursora myszy z tego tematu. Wersję beta uznaję za niereprezentatywną. :-( I jeszcze bardziej offtopowo. Czy widać gdzieś na horyzoncie zapowiadany kurs C# dla ZwCAD'a? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.