Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Proszę o poparcie w sprawie przyspieszenia prac nad wersją 64bit ZWCAD+ i ZWCAD ARCHITECTURE tu http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/thread-3810-1-1.html

 

p.s. Ok, poczekamy cierpliwie na reakcję Jenny ;) ... póki trwają prace nad AcDbSubDMesh Class (zakładam że tak jest ) rozwiązanie zastępcze z wykorzystaniem COLLADA jest czasami nie praktyczne, tracimy kolosalnie na jakosci modelu 3D (powierzchnie obłe są poligonowymi powierzchniami) , plik "waży" sporo, stąd hipoteza , że może 64bit coś pomoże , ale tego nie wiem do końca. Mniej osiatkowany model Audi A4 dorzuciłem do  biblioteki pojazdów 3D.

 

 

Oryginał 3DStudio (jakość b. dobra , zastosowane AcDbSubDMesh Class)

post-140-0-87333100-1413467981_thumb.jpg

 

DWG z AcDbSubDMesh Class (przed konwersją)

post-140-0-48609300-1413468060_thumb.jpg

 

DWG po konwersji z wykorzystaniem COLLADA *.dae z pełną obróbką własną (warstwy podzespołów, bloki podzespołów)

post-140-0-61801700-1413468122_thumb.jpg

 

rendering w Artisan2014 (widać stratę jakości, powierzchnie poligonowe łamane powierzchni obłych)

med_gallery_140_6_1674305.png
Finał - konwersja pliku 3ds do dwg z ominięciem AcDbSubDMesh Class z obróbką końcowa, uwarstwienie elementów, oblokowanie, rendering w Artisan 2014 :)

 

Model DWG "waży" ok 10MB,  gęsciej osiatkowane modele  (>100MB) są niepraktyczne bo ZWCAD 32-bitowy się wysypuje.

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Do aktualnej wersji ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2 i Artisana 2014 można przygotowywać własne biblioteki obiektów 3D w DWG z obiektów z rozszerzeniem *.3DS (3DStudio), *.skp (Sketchup) etc. znając ograniczenia z braku obsługi AcDbSubDMesh Class.

 

np. ludzi

gallery_140_6_1372883.png

 

ROŚLIN

gallery_140_6_347174.png

 

POJAZDY

gallery_140_6_35165.png

 

Jest niedogodność w ARTISAN2014 jako brak importu tekstur z własnego archiwum metodą DRAG&DROP z powodu indeksowania tekstur za pomocą kolorów. Nie działa wcale obiecany import tekstur metodą DRAG&DROP "by Layer". Podobno wersja Artisan 2015 powinna obsługiwac to i to.

 

Ta niedogodność zmusza do ręcznego przypisywanie textur "by Layer" na danym obiekcie 3D (np. pojazdy)

 

 

20-10-2014

Niestety wysiłek tworzenia biblioteki 3D do celów renderingowych trzeba "zawiesić", bo ZWCAD 32bitowy jest "niewydolny" z Artisanem. Nie ma możliwości stworzenia
wirtualnego otoczenia tak by ZWCAD pracował bez zawieszeń a co dopiero Artisan.

Stawiam hipotezę, że przejście programu CAD na 64bit może pomóc oraz obsługa wyświetlania 3D w trybie AcDbSubDMesh Class.

 

Nie działa poprawnie importowanie tekstur z Archiwum Artisana (tekstury "by Layer", z teksturami "by Color" nie ma problemu

 

definicja konsoli Artisana -materiały "by Layer"  (taki wpis rekomendowany przez Lightworks jednak nie działa)

post-140-0-57206400-1413792173_thumb.png

 

przed importowaniem (auto niebieskie białe i czerwone - materiały wg "by Layer", żółty Opel - materiały "by Color")

post-140-0-26985900-1413792365_thumb.png

próba

 

próby zaimportowania materiałów z Archiwum Artisan  (auto niebieskie białe i czerwone - materiały wg "by Layer", żółty Opel - materiały "by Color")

post-140-0-22429300-1413792453_thumb.png

 

 

 

Pozostałe funkcjonalności w 2D nie mają takiego znaczenia jak te wyżej, mimo iż wykorzystuje sie je w ~ok. 90%.

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Czy komukolwiek udaje sie utworzenie dowolnych np. drzwi 3D do biblioteki uzytkownika w aktulanej wersji SP2? Cos chyba nie tak z tą SP2, bo mi sie nie udaje mimo prób w oparciu o instrukcję ze str. 5 tego wątku :help:

28-10-2014

Problem rozbudowy biblioteki archiwalnej użytkownika stolarki rozwiązany przez serwis UI_SZANSA

dzieki!!!

Skomplikowane to do opisania :yahoo:

post-140-0-68525000-1414499422_thumb.jpg

 

Chciałem zmiany tej wersji drzwi

post-140-0-13797600-1414344836_thumb.jpg

 

Na tą wersję (poprzez dodanie do biblioteki użytkownika)

post-140-0-07877100-1414344907_thumb.jpg

 

celem był ten obrazek

gallery_140_6_680412.png

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

#TIP
Jak rozwiązać problem ustawiania tekstury pokrycia dachu w programie
ARTISAN2014 podczas renderowania dachów wielospadowych

aby to zrobić poprawnie

Standardowe modelowanie dachu wielospadowego w ZWCAD ARCHITECTURE oraz rendering pokrycia dachowego w Artisan2014

(warstwa pokrycia = A-ROOF-TOP)
gallery_140_6_38007.png
gallery_140_6_38425.png
gallery_140_6_324306.png

Rozwiązaniem (uciążliwym) jest rozbicie wierzchniej warstwy dachu na warstwie A-ROOF-TOP na cztery warstwy/kolory oddzielne:
1 północna powierzchnia Layer01/Color01, 2 zachodnia powierzchniaLayer02/Color02,
3 południowa powierzchnia Layer03/Color03, 4 wschodnia powierzchnia Layer04/Color04
gallery_140_6_72972.png
gallery_140_6_274916.png
gallery_140_6_2702044.png

 

 

PODSUMOWANIE I WNIOSKI KONCOWE PO TESTACH

Zasada rozbijania połaci dachowych na 4 strony swiata nie dotyczy dachów wielospadowych o kącie nachylenia połaci >45 stopni podczas renderowania w ARTISAN2014!!!

gallery_140_6_175076.jpg

29-10-2014

Teksturowanie np. w Sketchup jest "uidiotoodpornione" w tym sensie ,

że działa dla dowolnego kąta połaci dachu , nawet płaskiego.

Tekstura reaguje grawitacyjne na płaszczyznę główną XY.

post-140-0-35873800-1414574499_thumb.jpg

 

Przydała by się taka zmienna do tekstur w Artisan 0/1 która by poligonowe powłoki traktowała zgodną teksturą

w 1 kierunku ( odpowiednik jak dla kąta <=45st.) obrazek z lewej

lub grawitacyjnie ( odpowiednik jak dla kąta >45st.) obrazek z prawej np. 1 krawędź tekstury zorientowana zawsze równolegle do LUW XY

 

Akurat efekt "bump" wirtualnych wybrzuszeń działa prawidłowo w ARTISAN2014,

takie tekstury reagują grawitacyjnie zorientowane zawsze równolegle do LUW XY niestety minusem jest straszne spowolnienie

renderowania, praktycznie nie do użycia. Trzeba kombinować inaczej (tworzenie własnych tekstur pomaga) i renderowanie scen 3D trwa znacznie szybciej.

Winą jest chyba ZWCAD+ 32bitowy bo pracuje max ok. 3,5GB RAM, wszysko co wyżej marnuje się.

Ale prace nad 64bit trwają już :)

 

Przykład

post-140-0-56871400-1414568653_thumb.jpg

 

 

Edytowane przez Martin_S
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

TIP - Tworzenia koncepcji PERGOLI i OGRODU ZIMOWEGO,  wykorzystamy aktualne  polecenia w ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2:

 

1. SUPER PROSTOKĄT/POWER RECTANGLE z opcją 3D

2. SLAB/PŁYTA

3. PATH SURFACE/WYCIĄGANIE PO ŚCIEŻCE

4. COLUMN/Słup

 

 

 

I. PERGOLA

 

Do tworzenia koncepcji PERGOLI wykorzystam pierw tworzenie słupów, dwukrotne  zastosowanie SUPER PROSTOKĄT na różnych poziomach w trybie 3D,

miecze z wyciągania po ścieżce

post-140-0-78586400-1415141290_thumb.jpg

 

post-140-0-14530600-1415141309_thumb.jpg

 

post-140-0-17278300-1415141326_thumb.jpg

 

post-140-0-63714300-1415141344_thumb.jpg

 

post-140-0-88766700-1415141549_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

II. OGRÓD ZIMOWY - koncepcja w systemie ALUPROF MB-WG60 typu 1

ogrody.jpgwg-60.jpgwg-60-2.jpg

 

Do tworzenia wykorzystamy ścianę kurtynową szklaną, dach płaski jednospadowy, płyta do szyby trójkątnej, wyciąganie po ścieżce dla dowolnych profili ALU

post-140-0-39356700-1415142734_thumb.jpg

 

post-140-0-37766400-1415142751_thumb.jpg

 

post-140-0-59291000-1415142766_thumb.jpg

 

post-140-0-33862800-1415142784_thumb.jpg

 

post-140-0-28826900-1415142785_thumb.jpg

 

post-140-0-72224700-1415142785_thumb.jpg

 

post-140-0-96900500-1415142785_thumb.jpg

 

post-140-0-29841200-1415142786_thumb.jpg

 

post-140-0-91548900-1415142786_thumb.jpg

 

post-140-0-56619800-1415142869_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

Czy jest jakiś użytkownik ZWCAD ARCHITECTURE zainteresowany w temacie " Jak przygotować sobie dla dowolnej belki/słupa zbrojenie 3D: strzemiona i pręty gięte mający charakter "dynamiczny", tworzenie zestawu startowego bibliotecznego po dowolny przekrój żelbetowy?

Opublikowano

Cześć Marcin.

Lepiej zapytaj ilu konstruktorów w ogóle ma wersję Architecture. Obawiam się że sama belka i słup nie wystarczą. Potrzebne byłoby kompletne rozwiązanie do modelowania zbrojenia w 3D. Dopóki nie zobaczę nakładki 3D która pozwoli zrobić projekt od początku do końca będę rysował albo swoją nakładką albo e-cade'm.

Opublikowano (edytowane)

Generalnie podstawowe kreślenie wykonuję w 2D także nakładką  e-cad, ale dzięki narzędziom z Architecture udało się sporządzić np.  "dynamiczne" strzemiono dla dowolnej średnicy np. fi 8mm AIIIN 200x200 które można narzędziem rozciągnij/stretch dopasować do dowolnego przekroju. Pręty główne podobnie, choć skoro brak narzędzia konwertującego bryły powierzchniowe na solidowe , rozważam pręty główne kreślić w 3D jako solidowe by móc wyłapywać "kolizje". Taki wstępny prototyp mam już, kiedyś pokazywałem, ale to nadal jest "zabawka do żelbetu" w 3D do oceny kolizji i technicznej możliwości wykonania połączeń skomplikowanych i przenikającego się wzajemnie zbrojenia.

 

Do tego służy głównie "WYCIAGANIE POWIERZCHNI/PATH SURFACE" i pozostałe narzędzia do 3D.

 

W takim razie zajmę się tym by pokazać podstawy, jak to zrobić w taki sposób by samemu takie rzeczy robić (np. połączenia słup/belka), wtedy nawet nie potrzeba np. Autodeskowych "kombajnów" typu ASD i Graitec

 

Podstawą dalej będzie praca 2D nakładką, 3D tylko jako opcja dodatkowa do weryfikacji np. przenikania zbrojenia w węźle.

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Kontynuacja tematyki o teksturowaniu powierzchni "dachowych" obłych

Jak ustawiać teksturę wg "grawitacji" tj. względem

globalnej płaszczyzny LUW XY

Osobiście nie lubię obecnego "silnika" ARTISAN 2014 z powodu teksturowania dachów nie w sposób "grawitacyjny".

Pokaże test na dachu sferycznym  (rozpietość nachylenia połaci od 0-90stopni)
14111022490dad5c1fbe0b5a12.jpg.thumb.jpg
1411102249c75ed9ab43e39b20.jpg.thumb.jpg
1411102249acc9eefd1890cedf.jpg.thumb.jpg
141110224980e8019849b89980.jpg.thumb.jpg


Testy renderowania w ARTISAN 2014
141110225552cca4d9141b03f7.jpg

Widok od południa jest OK!


1411102255f4dc0ecc3be9d4c9.jpg Błąd!Widok od północny jest zły! Górna tekstura dachu jest do góry nogami.

po paru korektach jest już ciut lepiej (rozbicie powierzchni górnej o spadku 0-45stopni na 8 części lub pólnocną+południową)
14111022586da431415bb36982.jpg

Widok od strony górnej i południowej


14111022582d0e163ba834f8d6.jpg

Widok od południa


14111022585a33f16b97146a54.jpg

Widok od północy


WNIOSKI KOŃCOWE

"Silnik" Artisana winien być poddany korekcie
(Warto pomyśleć by dodać opcję "grawitacyjną" w celu prawidłowej orientacji tekstury względem globalnej płaszczyzny LUW XY)

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

To będzie praktyczne ćwiczenie z wykorzystaniem narzędzia WYCIAGANIE PO ŚCIEŻCE/PATH SURFACE (Command: S41_LJQM)

 

z wykorzystaniem np. do konstrukcji żelbetowych np. do analizowania kolizji zbrojenia

 

krok po kroku:

post-140-0-13586800-1415695580_thumb.jpg

post-140-0-98853900-1415695564_thumb.jpg

post-140-0-42954100-1415695565_thumb.jpg

post-140-0-40779100-1415695566_thumb.jpg

post-140-0-08671400-1415695567_thumb.jpg

post-140-0-48223000-1415696582_thumb.jpg

post-140-0-57913000-1415695567_thumb.jpg

post-140-0-04183200-1415695568_thumb.jpg

post-140-0-36099000-1415695568_thumb.jpg

post-140-0-31516700-1415697801_thumb.jpg

post-140-0-73725900-1415695568_thumb.jpg

post-140-0-05185700-1415695569_thumb.jpg

post-140-0-38087800-1415695655_thumb.jpg

post-140-0-90951300-1415695655_thumb.jpg

post-140-0-34857100-1415695656_thumb.jpg

post-140-0-73852400-1415695656_thumb.jpg

post-140-0-04529200-1415695657_thumb.jpg

post-140-0-34152600-1415695657_thumb.jpg

post-140-0-11300200-1415695724_thumb.jpg

post-140-0-54187400-1415695724_thumb.jpg

post-140-0-83095400-1415695725_thumb.jpg

post-140-0-54648300-1415695726_thumb.jpg

post-140-0-12348700-1415695727_thumb.jpg

 

p.s. to chyba najdłuższy tutorial obrazkowy :) jaki robiłem

 

bardziej zaawansowany przykład dałem tu http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6250

i tu http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=6364

gallery_140_24_32165.jpg

post-140-0-56358700-1400801827.jpg

Edytowane przez Martin_S
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj 19-11-2015 odbyła się premiera ZWCAD ARCHITECTURE 2015 z kluczową zmianą - ściana wielowarstwowa , na ZWCAD PRO 2015+

Od dziś uwagi/spostrzeżenia będą dotyczyły wyłącznie wersji 2015

14111921574db3914164a130b5.jpg.thumb.jpg

141119215772261d9c1a6beb09.jpg.thumb.jpg

 

Kluczową zmianą oprócz standardowych nowości samego ZWCAD PRO 2015+ doszła ściana wielowarstwowa

 

gallery_140_2_45082.jpggallery_140_2_9660.jpg

 

na screenie przykład kompozycji ściany trójwarstwowej, gdzie ważnym parametrem kompozycji ściany jest STRENGTH - "SIŁA WARSTWY"

 

Stopień siły warstwy rekomenduję ustawić od zewnątrz do wewnątrz jak na grafice (siły warstw zaplanowano od wartości 80,60,40,20 od zewnątrz do wewnątrz)

 

gdzie mamy ścianę nośną 240mm, termoizolacja 120mm, pustka powietrzna 30mm, ściana osłonowa 120mm

 

gallery_140_2_335094.jpg

post-140-0-09757000-1416475649_thumb.jpg

 

dołączam plik testowy DWG w/w ściany jako przykład
test004-wow.dwg

 

PS. Będzie wiele uwag co do tej funkcjonalności, ale niedługo .... :)

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

Kontynuacja testu ZWCAD ARCHITECTURE 2015 ENU beta + ARTISAN 2014

 

#TIP Połaczenie ściany wewnętrznej z uwarstwioną ścianą zewnętrzną.

 

Uwagi co do ustawianie "sił warstw" w ścianie zewnętrznej  są jak wyżej, ścianę wewnętrzną ustalam z siłą warstwy = 20 by dopasować się do siły warstwy ściany nośnej uwarstwionej także = 20

 

Przykład abstarkcyjny:

 

post-140-0-60179500-1416560141_thumb.jpg

post-140-0-40771500-1416560143_thumb.jpg

post-140-0-31191800-1416560144_thumb.jpg

post-140-0-16838600-1416560145_thumb.jpg

post-140-0-43937700-1416560142_thumb.jpg

 

rendering Artisanem

post-140-0-22289400-1416560150_thumb.png

 

P.S. UWAGI

 

System stolarki 2D i 3D wymaga radykalnej przebudowy bo wychodzą "bzdury", brak węgarków, brak możliwości prawidłowego osadzania stolarki 2D i 3D w murze uwarstwionym. W najbliższym czasie pokażę prawidłowy wzorzec ..dość prosty i "idiotoodporny"  do zaprogramowania w ZWCAD ARCHITECTURE 2015

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

Zgłaszam poważne poprawki do wersji beta dotyczące ściany warstwowej, bo ma programowe wady budowlane na linii dot. stolarka-ściana warstwowa

gallery_140_2_31688.jpg

sml_gallery_140_2_146939.jpg

 

krok po kroku pokaże chronologicznie obrazkami, które uodparniają rysunek w 2D i 3D

gallery_140_2_287570.jpg

gallery_140_2_173147.jpg

gallery_140_2_174381.jpg

gallery_140_2_273432.jpg

 

gallery_140_2_253427.jpg

 

 

No i ponownie mam problemy z importem biblioteki stolarki 2D i 3D + tworzenie nowej ... przydałby sie "przyjazny" interfejs importujący zasoby biblioteczne

użytkownika z ZWCAD ARCHITECTURE 201x do ZWCAD ARCHITECTURE 201(x+1) - ze starej do nowej wersji

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

#TIP

 

Metoda kształtowania dowolnego widoku ściany na przykładzie attyki poddasza

 

Pierw tworzę ścianę dwuwarstwową (sciana 240mm+termoizolacja 150mm), dach i lukarnę

post-140-0-44497600-1416703268_thumb.jpg

post-140-0-02027600-1416703458_thumb.jpg

Tymczasowy "bug" w beta 2015 - brak możliwości zdefiniowania dodatkową opcją węgarków poziomych i górnego-pionowego dla ostatniej warstwy ściany

 

Ściana jest dociągana do dowolnego kształtu niezamkniętej polilinii (Command: S41_QTLM)

post-140-0-42382900-1416703679_thumb.jpg

 

post-140-0-54814300-1416703485_thumb.jpg

post-140-0-59286500-1416703484_thumb.jpg

 

post-140-0-37031400-1416703507_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano (edytowane)

W styczniu minie rok od zgłoszenia "problemu" braku węgarków

 

http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=5608

np. sposob rozwiązania

post-140-0-61776800-1389658775.jpg

post-140-0-41923700-1389656905.jpg

 

może inne tłumaczenie byłoby poprawniejsze insulation reveals zamiast insulation jumbs

 

Nawet podawałem przykłady z budowy jak w naszym klimacie montuje się stolarkę i izoluje ściany

http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=5640

 

Architekci testujący, już w 2013r. właśnie zwrócili szczególnie na to uwagę, bo rysunek 2D  i 3D nie jest poprawny ze sztuką budowlaną europejską.

 

:) Wprowadzenie ściany wielowarstwowej zajęło 14 miesięcy (http://forum.cad.info.pl/topic/815-co-warto-udoskonalić-w-zwcad-architecture/?p=4669), wystarczy
uidiotodopornić o te węgarki, wtedy ściany ze stolarką będą prawidłowo "ogarnięte".

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

Zgłaszam poważne poprawki do wersji beta dotyczące ściany warstwowej, bo ma programowe wady budowlane na linii dot. stolarka-ściana warstwowa

gallery_140_2_31688.jpg

sml_gallery_140_2_146939.jpg

 

krok po kroku pokaże chronologicznie obrazkami, które uodparniają rysunek w 2D i 3D

gallery_140_2_287570.jpg

gallery_140_2_173147.jpg

gallery_140_2_174381.jpg

gallery_140_2_273432.jpg

 

gallery_140_2_253427.jpg

 

 

No i ponownie mam problemy z importem biblioteki stolarki 2D i 3D + tworzenie nowej ... przydałby sie "przyjazny" interfejs importujący zasoby biblioteczne

użytkownika z ZWCAD ARCHITECTURE 201x do ZWCAD ARCHITECTURE 201(x+1) - ze starej do nowej wersji

Problem węgarków został zgłoszony do producenta. Poinformuję, kiedy uda mi się uzyskać informacje na temat wprowadzenia funkcji.

 

Odnośnie biblioteki stolarki to można ją bez problemu zaimplementować do ZWCAD Architecture 2015. Proszę spróbować zmienić nazwę folderu en-US znajdującego się w folderze: AppData/Roaming/ZWSOFT/ZWCADA/2015 na np. en-US_kopia i wgrać do folderu pliki biblioteki stolarki. Ważne jest, aby wykonywać to przy zamkniętym programie. Po wykonaniu tej operacji można bez problemu wgrać stolarkę jak również modyfikować i tworzyć nowe bloki.

 

post-469-0-18231500-1416828364_thumb.png

Opublikowano

Problem węgarków został zgłoszony do producenta. Poinformuję, kiedy uda mi się uzyskać informacje na temat wprowadzenia funkcji.

 

Odnośnie biblioteki stolarki to można ją bez problemu zaimplementować do ZWCAD Architecture 2015. Proszę spróbować zmienić nazwę folderu en-US znajdującego się w folderze: AppData/Roaming/ZWSOFT/ZWCADA/2015 na np. en-US_kopia i wgrać do folderu pliki biblioteki stolarki. Ważne jest, aby wykonywać to przy zamkniętym programie. Po wykonaniu tej operacji można bez problemu wgrać stolarkę jak również modyfikować i tworzyć nowe bloki.

 

attachicon.gifwindows.png

Dziękuję, po ponownej próbie w końcu się udało przenieść bibliotekę stolarki 2D i 3D z wersji 2014 do 2015 :yahoo:

 

Udaje się jak wcześniej, też wprowadzić bloki np. drzwi aluminiowe 1 i 2-u skrzydłowe.

 

Ponadto stolarka 2D do nowej ściany w stylu wielowarstwowym wstawia sie tez bez problemu, metoda alternatywna do wcześniejszej ściany dwuwarstwowej

 

post-140-0-41017000-1416863768_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Chyba niezbyt udana próba użycia narzędzia do ścian warstwowych. Kreślenie obiektu z  abstrakcyjną wnęka w celu przetestowania zagadnienia wrysowywania prawidłowego izolacji termicznej aby uniknąć mostków termicznych. Metoda ustalania sił warstw jest nie do końca jasna aby prawidłowo oddać prawidłowy rysunek w 2D oraz 3D.

Czy może Ktoś to zrobić lepiej i to pokazać, bo nie podobają mi się ściany 2D trochę :hi: ?

 

plik testowy abstrakcyjnego obiektu: izolacje_01.dwg

 

grafika 2D

post-140-0-63405100-1416872667_thumb.jpg

 

grafika 3D

post-140-0-01843300-1416872691_thumb.jpg

 

post-140-0-74860300-1416872722_thumb.jpg

 

25-11-2014

 

To poprawiona wersja 2D tradycyjnie kreślona bez AEC, tak to teoretycznie powinno wygladać w 2D parametrycznie metodą AEC

gallery_140_2_76063.jpg

 

dalej to nie to w 2D ale juz bliżej, po prostu warstwą wiodacą nr 1 ma byc zawsze izolacja termiczna i bedzie juz lepiej, ale sterowanie parametrem STRENGTH istna masakra, w takich niestandardowych schematach jak wnęka.

gallery_140_2_108838.jpg

 

plik dwg po zmianach izolacje_03_prawie_ok.dwg

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

W ustawieniach globalnych brakuje możliwości dokładania nowych materiałów budowlanych np. drewna, aluminium, szkła...

 

może "mechanizm" wygladający na  coś podobnego jak w ścianach warstwowych ?

 

post-140-0-94085700-1417013555_thumb.jpg

 

 

p.s. Mi szczególnie brakuje drewna, czemu go nie ma od >1,5roku, to obok żelbetu i stali najbardziej podstawowy materiał budowlany.

 

 

 

 

Opublikowano

W ustawieniach globalnych brakuje możliwości dokładania nowych materiałów budowlanych np. drewna, aluminium, szkła...

 

może "mechanizm" wygladający na  coś podobnego jak w ścianach warstwowych ?

 

attachicon.gifNEW_MATERIALS.jpg

 

 

p.s. Mi szczególnie brakuje drewna, czemu go nie ma od >1,5roku, to obok żelbetu i stali najbardziej podstawowy materiał budowlany.

Propozycja ta została już zgłoszona do producenta. Jak tylko uzyskamy informację kiedy funkcjonalność będzie dostępna w programie niezwłocznie Państwa poinformujemy.

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem coś ciekawego "Warsztaty chińskie z ZWCAD ARCHITECTURE 2014", a 27-11-2014 warsztaty z  ZWCAD ARCHITECTURE 2014 SP2

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ujiBWCUv6hs

 

 

Węgarki można obejść tymczasowo, ale to wydłuża modelowanie 2D i 3D na wersji 2014 SP2

Węgarki_ZWArch2014SP2.dwg

post-140-0-66060100-1417049440_thumb.jpg

post-140-0-19743900-1417049456_thumb.jpg

to samo dotyczy z obejściem zw. z zestawieniem stolarki w naszym stylu

post-140-0-88899500-1417049658_thumb.jpg

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

Wygląda że architekture jest zawsze krok do tyłu. Trochę offtop ale czy nie ma możliwości licencyjnych mając wersję architekture używać gołego ZwCAD'a nie tego z pakietu architekture? Przesiadłem się na architekture i na tą okoliczność serwis packi mam z półrocznym opóźnieniem Nie mówiąc już o testowaniu zachowania kursora myszy z tego tematu. Wersję beta uznaję za niereprezentatywną. :-( I jeszcze bardziej offtopowo. Czy widać gdzieś na horyzoncie zapowiadany kurs C# dla ZwCAD'a?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie