Numerowanie arkuszy - Zmienne lisp - brak na liście zmiennych [Rozwiązany]

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam ZWCAD 2020. Chciałabym załadować lisp o nazwie totallayout (pobrany z tej strony: https://forums.autodesk.com/t5/visual-lisp-autolisp-and-general/current-number-of-layout-as-a-field-autocad-not-using-ctab/td-p/9296584_, w taki sposób aby wyświetlał się na liście pól. Niestety nie pokazuje mi się lista zmiennych lisp. Czy mam wykonać jeszcze jakąś czynność? Będę wdzięczna za pomoc, jestem totalnym laikiem w kwestii lisp. 

lista aplikacji.png

lista pol 2.png

lista pol 3.png

lista pól 1.png

Opublikowano

Dzień dobry,

sprawdziliśmy LISP i działa poprawnie - można to sprawdzić np. poleceniem

(print totalLayouts)

image.png

Natomiast tej zmiennej LISP nie możemy wylistować w oknie FIELDS ani wstawić do pola.

Sprawdziłem w AutoCADdzie i tam też jest tak samo.

image.png

Proszę nam napisać co chciałby pani uzyskać (jaki efekt ostateczny).

Może uda się to zrobić na inny sposób?

Opublikowano

Dzień dobry

Chciałabym aby na layoucie wstawić dwa pola, z których jedno podaje nazwę lub najlepiej numer aktualnego layoutu, a drugie sumę layoutów. Czyli wyrażenie typu strona "1" z "5", przy czym to co jest w cudzysłowie to pole, które działa automatycznie. To jest też opisane i pokazane na tej stronie:

https://www.cadforum.cz/en/total-number-of-layouts-as-a-field-tip11171

Wydaje się, że w Autocad da się użyć funkcji totallayout jako zmiennej dla pól.

Pod tym linkiem jest też zaproponowane rozwiązanie z użyciem skryptu PageOf, ale jest to plik vlx i nie umiem go załadować. Przypuszczam, że moja wersja zwcada nie obsługuje tego typu plików, dlatego szukałam innej opcji. Ogólnie chciałabym umieć wstawiać pliki lisp w formie pól.