perlon Opublikowano 14 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2020 Witam. Chciałbym zaprezentować przykładowy kod do wstawiania obiektów do rysunku z podglądem tego co zostanie wstawione. Rozwiązanie oparte o klasę JigDraw. Starałem się maksymalnie skrócić kod usuwając bloki try catch oraz wstawiając tylko jedną entycję. Z powodzeniem można go jednak przerobić zastępując Typ Entity typem IEnumerable<Entity> i wstawiać całe zespoły obiektów. Mam jednak pewną zagwostkę dla pary klas jak w temacie. Poniżej kod wstawiający obiekt klasy DBText z justifikacją LeftCenter uzyskaną za pomocą: tx1.VerticalMode = TextVerticalMode.TextVerticalMid; Najpierw efekt którego nie chcę: Kompletny kod który to realizuje: using ZwSoft.ZwCAD.DatabaseServices; using ZwSoft.ZwCAD.EditorInput; using ZwSoft.ZwCAD.Geometry; using ZwSoft.ZwCAD.GraphicsInterface; using ZwSoft.ZwCAD.ApplicationServices; using ZwSoft.ZwCAD.Runtime; namespace JigTest { public class Jig : DrawJig { private readonly Point3d basePoint; private readonly Entity entity; private Point3d currentPoint; private Matrix3d transformation; public Jig(Entity txt, Point3d point) : base() { entity = txt; basePoint = point; } public Entity GetEntity() { var result = entity.Clone() as DBText; result.TransformBy(transformation); return result; } protected override SamplerStatus Sampler(JigPrompts prompts) { JigPromptPointOptions jigOpt = new JigPromptPointOptions("Wskaż punkt wstawienia:") { UserInputControls = UserInputControls.Accept3dCoordinates, BasePoint = basePoint }; PromptPointResult res = prompts.AcquirePoint(jigOpt); currentPoint = res.Value; return SamplerStatus.OK; } protected override bool WorldDraw(WorldDraw draw) { transformation = Matrix3d.Displacement(basePoint.GetVectorTo(currentPoint)); var geometry = draw.Geometry; if (geometry != null) { geometry.PushModelTransform(transformation); geometry.Draw(entity); } return true; } } public class JigCommands { [CommandMethod("JIG")] public void Jig() { try { var tx1 = new DBText(); tx1.SetDatabaseDefaults(); tx1.TextStyle = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Database.Textstyle; tx1.Height = 2; tx1.Position = new Point3d(0, 0, 0); tx1.TextString = "Tekst"; tx1.VerticalMode = TextVerticalMode.TextVerticalMid; var jig = new Jig(tx1, new Point3d(0, 0, 0)); Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.Drag(jig); var ent = jig.GetEntity(); SaveToDatabase(ent); } catch(Exception ex) { Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.WriteMessage(ex.Message); } } public static void SaveToDatabase(Entity ent) { Document doc = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument; using (var tr = doc.TransactionManager.StartTransaction()) { var btr = tr.GetObject(doc.Database.CurrentSpaceId, OpenMode.ForWrite) as BlockTableRecord; btr.AppendEntity(ent); tr.AddNewlyCreatedDBObject(ent, true); tr.Commit(); } } } } Jak widać obiekt DBText przed wstawieniem do bazy rysunku ignoruje ustawienie TextVerticalMode. W trakcje wybory miejsca wstawienia ma osadzenie domyślne LeftBottom. Po zapisaniu encji do bazy rysunku dopasowanie jest respektowane i obiekt jest wyświetlany prawidłowo LeftCenter. Rozwiązaniem jest przed przekazaniem do klasy Jig obiektu uprzednio zapisanego do bazy a następnie usunięcie go z bazy przed wywołaniem metody Drag() [CommandMethod("JIG")] public void Jig() { try { var tx1 = new DBText(); tx1.SetDatabaseDefaults(); tx1.TextStyle = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Database.Textstyle; tx1.Height = 2; tx1.Position = new Point3d(0, 0, 0); tx1.TextString = "Tekst"; tx1.VerticalMode = TextVerticalMode.TextVerticalMid; SaveToDatabase(tx1); var jig = new Jig(tx1, new Point3d(0, 0, 0)); EraseFromDatabase(tx1); Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.Drag(jig); var ent = jig.GetEntity(); SaveToDatabase(ent); } catch(Exception ex) { Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.WriteMessage(ex.Message); } } public static void EraseFromDatabase(Entity ent) { Document doc = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument; using (var tr = doc.TransactionManager.StartTransaction()) { ent.ObjectId.GetObject(OpenMode.ForWrite).Erase(true); tr.Commit(); } } Efekt jest prawidłowy ale metoda wydaje się być nieco na około. Na koniec pytanie: Czy jest jakiś elegancji sposób aby metoda geometry.Draw(entity) wołana w metodzie WorlDraw klasy Jig respektowała właściwości obiekty typu DBText zanim ten obiekt zostanie utrwalony w bazie rysunku? Cytuj
kruszynski Opublikowano 14 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2020 Wygląda na to, że nie trzeba dodawać, usuwać i przesuwać. Wystarczy dodać do bazy, otworzyć do zapisu i będzie OK. Twój kod przerobiłbym tak: using ZwSoft.ZwCAD.DatabaseServices; using ZwSoft.ZwCAD.EditorInput; using ZwSoft.ZwCAD.Geometry; using ZwSoft.ZwCAD.GraphicsInterface; using ZwSoft.ZwCAD.ApplicationServices; using ZwSoft.ZwCAD.Runtime; namespace JigTest { public class Jig : DrawJig { private readonly Point3d basePoint; private readonly Entity entity; private Point3d currentPoint; public Matrix3d transformation; public Jig(Entity txt, Point3d point) : base() { entity = txt; basePoint = point; } protected override SamplerStatus Sampler(JigPrompts prompts) { JigPromptPointOptions jigOpt = new JigPromptPointOptions("Wskaż punkt wstawienia:") { UserInputControls = UserInputControls.Accept3dCoordinates, BasePoint = basePoint }; PromptPointResult res = prompts.AcquirePoint(jigOpt); currentPoint = res.Value; return SamplerStatus.OK; } protected override bool WorldDraw(WorldDraw draw) { transformation = Matrix3d.Displacement(basePoint.GetVectorTo(currentPoint)); var geometry = draw.Geometry; if (geometry != null) { geometry.PushModelTransform(transformation); geometry.Draw(entity); } return true; } } public class JigCommands { [CommandMethod("JIG")] public void Jig() { try { var tx1 = new DBText(); tx1.SetDatabaseDefaults(); tx1.TextStyle = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Database.Textstyle; tx1.Height = 2; tx1.Position = new Point3d(0, 0, 0); tx1.TextString = "Tekst"; tx1.VerticalMode = TextVerticalMode.TextVerticalMid; SaveToDatabase(tx1); Document doc = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument; using (var tr = doc.TransactionManager.StartTransaction()) { var txt = tr.GetObject(tx1.Id, OpenMode.ForWrite) as DBText; var jig = new Jig(txt, new Point3d(0, 0, 0)); Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.Drag(jig); txt.TransformBy(jig.transformation); tr.Commit(); } } catch (Exception ex) { Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.WriteMessage(ex.Message); } } public static void SaveToDatabase(Entity ent) { Document doc = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument; using (var tr = doc.TransactionManager.StartTransaction()) { var btr = tr.GetObject(doc.Database.CurrentSpaceId, OpenMode.ForWrite) as BlockTableRecord; btr.AppendEntity(ent); tr.AddNewlyCreatedDBObject(ent, true); tr.Commit(); } } } } Choć zaznaczam, że wcale nie czuję się tu jakoś bardzo kompetentny. Parikon 1 Cytuj
perlon Opublikowano 14 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2020 Kontekst powyższego jest nieco szerszy, ale nie chciałem zbyt komplikować kodu. W szczególności chciałem wstawiać do rysunku blok z atrybutem lub opcjonalnie encje w grupie mając w jig'u obraz takiego bloku/grupy. W ogólnym przypadku chciałem coś innego mieć na podglądzie a co innego ostatecznie wstawiać do rysunku. Stąd poszukiwania prawidłowej reprezentacji graficznej bez faktycznego wstawiania do bazy rysunku. Wygląda jednak, że chyba się nie da uzyskać 100% reprezentacji graficznej obiektu bez jego wstawienia do bazy. Ostatecznie chyba przeniosę zapis do rysunku do wnętrza klasy Jig public Jig(Entity txt, Point3d point) : base() { entity = txt; basePoint = point; Prepare(); } private void Prepare() { var doc = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument; using (var tr = doc.TransactionManager.StartTransaction()) { var btr = tr.GetObject(doc.Database.CurrentSpaceId, OpenMode.ForWrite) as BlockTableRecord; btr.AppendEntity(entity); tr.AddNewlyCreatedDBObject(entity, true); entity.Erase(); tr.Commit(); } } co uprości nieco wywołanie [CommandMethod("JIG")] public void Jig() { try { var tx1 = new DBText(); tx1.SetDatabaseDefaults(); tx1.Height = 2; tx1.Position = new Point3d(0, 0, 0); tx1.TextString = "Tekst"; tx1.VerticalMode = TextVerticalMode.TextVerticalMid; var jig = new Jig(tx1, new Point3d(0, 0, 0)); var result = Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.Drag(jig); if(result.Status == PromptStatus.OK) { SaveToDatabase(jig.GetEntity()); } } catch(Exception ex) { Application.DocumentManager.MdiActiveDocument.Editor.WriteMessage(ex.Message); } } Powyższe trzeba jeszcze uzupełnić o kontrolę czy obiekt aktualnie jest w bazie czy nie i jeden lub dwa try catch'e i da to kod całkiem uniwersalny Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.