LISP - rysowanie części/kontury.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  Jestem studentem i potrzebuje waszej pomocy😉.  Mam za zadanie napisać program w języku AutoLISP realizujący rysowanie części lecz nie mam pojęcia jak to wykonać ani jak do tego się zabrać rysować w Cadzie jeszcze jakoś mi idzie ale pisanie programów już wgl . Program w najprostszej wersji jaka tylko jest możliwa😀 wiem że dla nie których z was to chwila roboty więc jeżeli była by taka możliwość to prosił bym o pomoc. Postaram się jakoś odwdzięczyć 😉. Pozdrawiam. 👊 

 

autolisp.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że się podejmę, ale chciałbym zwrócić uwagę że brakuje kilku wymiarów i wydaje mi się, że podane zależności wymiarowe na rysunku uniemożliwiają prawidłowe wykonstruowanie tego kształtu. Brakuje rozstawu wybrań na dolnej krawędzi i wysięgu wypustu. Pomijając to geometrycznie to lipa jest.

Jeżeli założymy (w przybliżeniu)  R = b/3 to ( b/3 - 5 ) +  b/3 + b/3 + ( b/3 - 5 ) = 4b/3 - 10 = b  -> b = 30; R=10

U góry jest to jedynie rozwiązanie a widać. że na dole nie da się upchnąć dwóch wybrań o promieniu R=b/3=10 nie mówiąc już o wypuście. Musisz chyba jeszcze raz przemyśleć zadanie. Oczywiście, jest możliwość, że się mylę, ale w takim razie tym bardziej nie jestem w stanie ci pomóc.

1633094059_2019-01-0819_59_52-ZWCAD2019Trialversion(Limited)-Drawing1_dwg.png.80443a2a1b1333ab83364daf934b2ee5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisanie lispa bezpośrednio do okna komend to raczej słabe jest. Żadnych szans na poprawki. Zrób kolego tak:

1. Otwórz jakiś edytor tekstowy (notatnik, notepad++, cokolwiek)

2, Wpisz coś takiego

(command "Line" (getpoint) (getpoint) (getpoint) (getpoint) "c")

3. Zapisz jako : d:\moj_lisp.lsp

d:\   jest przykładową lokalizacją ty wybierz sobie jaką tam chcesz, moj_lisp.lsp jest nazwą pliku LSP który należy wczytać do zwcad'a. Też możesz wybrać cokolwiek byle miało rozszerzenie .LSP