Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cel częściowo ten sam. W zw12 komenda FLATTEN nie działała na blokach, blok po prostu nie zmieniał swych właściwości, a w zw17 tak.. 

a chodziło mi o to by blok, który był przekręcony w 3D (np. każdy narożnik trójkąta w bloku na innym "Z") zrobił się blokiem 2D na Z=0. Funkcja flatten w zw17 działa, tak jak potrzebuję (w przeciwieństwie do zvalto0, które nie rzutuje takiego bloku), tylko niestety zmienia nazwę na blok noname i traci punkt wstawienia.. Prawdopodobnie funkcja flatten tak działa (rozbija blik, rzutuje na "0" a potem tworzy blok noname). Szkoda tylko, że nie przywraca tych pierwotnych cech bloku. Programowo chyba dało by się to poprawić. Czasem takie blokowe śmieci dostaję z importu z cudzych plików z mikrostacji i był by to sposób szybki na porządek, nie tracąc właściwości bloków.

Opublikowano

Zastanawiam się nad rzutowaniem, ale nie do końca jestem przekonany.

Jeśli mamy trójkąt w przestrzeni (wierzchołki na różnych Z) to możemy go zrzutować na wiele płaszczyzn np. XY, YZ, ZX.

Na każdej z płaszczyzn zrzutowany trójkąt będzie miał inne wymiary, więc z jednego bloku powstaną 3 bloki, każdy o różnych wymiarach.

Raczej więc nie uda się zachować nazwy bloku.

 

16 godzin temu, alf napisał:

Szkoda tylko, że nie przywraca tych pierwotnych cech bloku.

Jakie cechy bloku dla Pani są najważniejsze?

  • dmatusz3 zmienił(a) tytuł na Bloki i funkcja flatten
Opublikowano

Blok zakwalifikowany do rzutowania na 2D może być następujący:

Pierwsze przypadek: blok składa się z obiektów które powstały w 2D. Obiekt 3D powstał w skutek obrotu samego bloku w płaszczyźnie xy. Wtedy rzutowanie na XY metodą zvalto0 nie działa (zwal rzutuje na XY tylko gdy "Z" bloku są sobie równe, nie rzutuje zawartości bloku), a FLATTEN rzutuje tak jak opisałam post wcześniej- rozbija blok, potem rzutuje na pł XY wszytskie obiekty będące w bloku i z powrotem robi z tego blok 2D ale noname, warstwa 0 bylayer, base point 0,0,0. W tym przypadku również zamieszanie, robi się gdy w bloku mamy opisy, wymiary (mtexty i wymiary rozbija) itp, ale nie z tym przypadkiem mam do czynienia najczęściej, tylko z tym niżej:

Drugi - blok powstał na płaszczyźnie XY (Z=0), ale mamy w środku bajzel 3D (z tym przypadkiem najczęściej mam problem, jak dostaję pliki cudze, bałagan jest w środku). Działanie obu funkcji wygląda tak samo..

W obu przypadkach, choć skutek fcji flatten jest ten sam, tracimy cechy bloku takie jak: nazwę bloku, base point (zwraca po flatten p. 0,0,0), cechy warstwy bloku (ląduje blok na warstwie 0, wszystkie cechy bylayer) . A właśnie te cechy chciałabym zachować. W zał. przykładzik, z którym ćwiczyłam zagadnienie

 

Drawing1.dwg

Opublikowano

Dziękuję za informacje i plik.

Napiszemy dzisiaj taką sugestię aby po działaniu funkcji _flatten na blokach:

  • punkt bazowy źródłowego bloku został także zrzutowany na nowy blok, a nie do punktu 0,0.
  • aby obiekty nowego bloku zostały wstawione na tę samą warstwę,
  • aby nazwa nowego bloku była w jakiś sposób powiązana ze starym (tej samej nazwy nie można raczej użyć bo wtedy byłyby różne definicje bloku pod tą samą nazwą).
Opublikowano

ad3 - obiekty w środku bloku, z tego co sprawdzałam, zachowują się ok. Nie zmieniają swoich właściwości (oprócz mtextów i wymiarowania jak opisałam post wyżej) po ftatten. Natomiast chodzi o cechy samego bloku (warstwa i ustawienia kolor grubość etc..)

ad3 - ok. Mikrostacja też podobnie robi, tj jak ma konflikt nazw, zmienia nazwę dodając index numeryczny, np z bloku o nazwie x robi blok o nazwie x_1, lub x_2 etc..

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie