Bloki i funkcja flatten


alf

Recommended Posts

cel częściowo ten sam. W zw12 komenda FLATTEN nie działała na blokach, blok po prostu nie zmieniał swych właściwości, a w zw17 tak.. 

a chodziło mi o to by blok, który był przekręcony w 3D (np. każdy narożnik trójkąta w bloku na innym "Z") zrobił się blokiem 2D na Z=0. Funkcja flatten w zw17 działa, tak jak potrzebuję (w przeciwieństwie do zvalto0, które nie rzutuje takiego bloku), tylko niestety zmienia nazwę na blok noname i traci punkt wstawienia.. Prawdopodobnie funkcja flatten tak działa (rozbija blik, rzutuje na "0" a potem tworzy blok noname). Szkoda tylko, że nie przywraca tych pierwotnych cech bloku. Programowo chyba dało by się to poprawić. Czasem takie blokowe śmieci dostaję z importu z cudzych plików z mikrostacji i był by to sposób szybki na porządek, nie tracąc właściwości bloków.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad rzutowaniem, ale nie do końca jestem przekonany.

Jeśli mamy trójkąt w przestrzeni (wierzchołki na różnych Z) to możemy go zrzutować na wiele płaszczyzn np. XY, YZ, ZX.

Na każdej z płaszczyzn zrzutowany trójkąt będzie miał inne wymiary, więc z jednego bloku powstaną 3 bloki, każdy o różnych wymiarach.

Raczej więc nie uda się zachować nazwy bloku.

 

16 godzin temu, alf napisał:

Szkoda tylko, że nie przywraca tych pierwotnych cech bloku.

Jakie cechy bloku dla Pani są najważniejsze?

Link to comment
Share on other sites

  • dmatusz3 changed the title to Bloki i funkcja flatten

Blok zakwalifikowany do rzutowania na 2D może być następujący:

Pierwsze przypadek: blok składa się z obiektów które powstały w 2D. Obiekt 3D powstał w skutek obrotu samego bloku w płaszczyźnie xy. Wtedy rzutowanie na XY metodą zvalto0 nie działa (zwal rzutuje na XY tylko gdy "Z" bloku są sobie równe, nie rzutuje zawartości bloku), a FLATTEN rzutuje tak jak opisałam post wcześniej- rozbija blok, potem rzutuje na pł XY wszytskie obiekty będące w bloku i z powrotem robi z tego blok 2D ale noname, warstwa 0 bylayer, base point 0,0,0. W tym przypadku również zamieszanie, robi się gdy w bloku mamy opisy, wymiary (mtexty i wymiary rozbija) itp, ale nie z tym przypadkiem mam do czynienia najczęściej, tylko z tym niżej:

Drugi - blok powstał na płaszczyźnie XY (Z=0), ale mamy w środku bajzel 3D (z tym przypadkiem najczęściej mam problem, jak dostaję pliki cudze, bałagan jest w środku). Działanie obu funkcji wygląda tak samo..

W obu przypadkach, choć skutek fcji flatten jest ten sam, tracimy cechy bloku takie jak: nazwę bloku, base point (zwraca po flatten p. 0,0,0), cechy warstwy bloku (ląduje blok na warstwie 0, wszystkie cechy bylayer) . A właśnie te cechy chciałabym zachować. W zał. przykładzik, z którym ćwiczyłam zagadnienie

 

Drawing1.dwg

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za informacje i plik.

Napiszemy dzisiaj taką sugestię aby po działaniu funkcji _flatten na blokach:

  • punkt bazowy źródłowego bloku został także zrzutowany na nowy blok, a nie do punktu 0,0.
  • aby obiekty nowego bloku zostały wstawione na tę samą warstwę,
  • aby nazwa nowego bloku była w jakiś sposób powiązana ze starym (tej samej nazwy nie można raczej użyć bo wtedy byłyby różne definicje bloku pod tą samą nazwą).
Link to comment
Share on other sites

ad3 - obiekty w środku bloku, z tego co sprawdzałam, zachowują się ok. Nie zmieniają swoich właściwości (oprócz mtextów i wymiarowania jak opisałam post wyżej) po ftatten. Natomiast chodzi o cechy samego bloku (warstwa i ustawienia kolor grubość etc..)

ad3 - ok. Mikrostacja też podobnie robi, tj jak ma konflikt nazw, zmienia nazwę dodając index numeryczny, np z bloku o nazwie x robi blok o nazwie x_1, lub x_2 etc..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...