Martin_S Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2014 (edytowane) Krótki przykład jak właściwie używać PATH SURFACE (Ścieżka Powierzchni) Wybieramy dowolny nawet nieregularny przekrój (przykład ma wyraźnie oznaczenie D-dół, U-góra, L-lewa, R-prawa) Scieżka jest jedną linią nawet niereguralną np. Polilinia Początek budowania ścieżki i jej końca jest ważny!!! Obrót wygenerowanego obiektu z płaszczyzny o 90st zmienia orientację przekroju na ścieżce. Przykłady: a to efekt obrotu o 90st. Przekrój na ścieżce po obrocie z płaszczyzny o 90st. jest obracany wokoł osi ścieżki o 180stopni - bez sensu, dla mnie to nie logiczne i jest bugiem CAD!!! a to efekt obrotu o 90st. Przekrój na ścieżce po obrocie z płaszczyzny o 90st. jest obracany wokoł osi ścieżki o 180stopni - bez sensu, dla mnie to nie logiczne i jest bugiem CAD!!! konkluzja końcowa na wspólnym obrazku Obiekt zachowuje sie jak "dynamiczny" - deformując, zmieniając ścieżkę - przekrój podąża za ścieżką i jest orientowany na niej w sposób normalny (przekrój osadzany na ścieżce zawsze prostopadle do przebiegu ścieżki, co ma swoje konsekwencje ze początek i koniec jest zawsze zakończony normalnie) Rekomenduje modelowanie prętowe/ścieżki w płaszczyźnie właściwej, mniej zamieszania jest. Tu przydała by się opcja rozszerzona mająca wpływ na kąt nachylenia zadanego przekroju na początku i końcu ścieżki oraz offsety na początku i końcu ścieżki jako dodatkowa opcja (przydatne przy modelowaniu osiowym, schematy prętowe 3D), przypominam ponownie grafikę tej idei. Edytowane 7 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2014 (edytowane) Tym razem będzie tzw. "TERRAFORMOWANIE" terenu pod zabudowę na abstrakcyjnym przykładzie, https://twitter.com/MaverS_71/status/464466473499779072 Wykorzystano polecenie Earth Surface Model (Model Powierzchni Ziemi) na 5 izoliniach zamkniętych - jako skała oraz SLAB (Płyta) - jako trawa 9-05-2014 UWAGI KOŃCOWE: Ostatnia zewnętrzna polilinia/izolinia jest obwiedziona prostokątem , a ten prostokąt jest sprowadzany do rzędnej Elevation =0, nalezy o tym pamiętać tworząc taką skalną górę gdzie rzędna skrajnej piątej izolinii = -10m (-10 000mm) jest wstepnie ustawiana jako Elevation = 0, a pierwsza polilinia/izolinia wewnętrzna o rzędnej 0m jest wstępnie ustawiana jako Elevation = 10m (10 000mm). Po wygenerowaniu powierzchni terenu całość obniżamy o 10 000mm w dół i mamy górę skalną o szczycie Elevation = 0 , a dół Elevation = -10 000 Edytowane 9 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2014 (edytowane) Tym razem chciałem poruszyć sprawę korzystania z bibliotek obiektów 3D formatów obcych niż DWG np.wymienię te najpopularniejsze: *.3ds (3DStudio) , *.skp (Sketchup) Brakuje mi w ZwCad Architecture własnego niezależnego narzędzia do wstawiania takich obiektów na zasadzie wybierz i wstaw (wstawiając się konwertuje z obcych formatów na DWG). Póki ZWSOFT nie rozpracuje prawidłowego wyświetlania nowego trybu brył powierzchniowych, z którym radzi sobie AUTODESK mamy problem z korzystaniem z takich bibliotek 3D np. ze Sketchupa lub 3DStudio, a nawet Blendera. Znalazłem program niemiecki pCon.planner http://pcon-planner.com/en/, który świetnie sobie radzi z konwertowaniem plików skp i 3ds do 2013DWG Efekt konwersji do 2013DWG sprawdziłem na najnowszej darmowej przeglądarce AUTODESK TrueView 2015 Przykład krok po kroku 1 etap otwarcie pliku w Sketchup: 2 etap otwarcie w darmowym pCon.planner6.8 w polskiej wersji :) obiekt *.skp obiekt *.3ds 3 etap to sprawdzenie poprawnosci pliku DWG w TrueView (konwersja do dwg z skp i 3ds udana!!!!) skp do dwg 3ds do dwg 4 Niestety aktualna wersja ZwCAD nie wyswietla nowego trybu 3D brył powierzchniowych (nic nie widać) skp do dwg wg ZWSOFT 3ds do dwg wg ZWSOFT wnioskuję o takie narzędzie do ZWCAD ARCHITECTURE, które pliki obiektów 3D o rozszerzeniu 3ds i skp, importuje do dwg :good: :help: to jako ciekawostka: pCon.planner jak widać całkiem dobrze sobie radzi ze sketchupowymi teksturami na ludziach niestety tekstury nawet Autodesk nie "chwyta" choc bryły ludzkie są poprawne Zbiorcze podsumowanie o konwertowaniu plików 3D https://twitter.com/MaverS_71/status/465227360900767744 11-05-2014 Już wiem, gdzie tkwi przyczyna, ZWCAD jeszcze nie potrafi wyświetlać obiektów 3D typu AcDbSubDMesh 12-05-2014 Ponadto sam Autodesk potwierdza, o możliwych problemach z mapowaniem tekstur na obiektach 3D typu AcDbSubDMesh, co ciekawe ten problem firma niemiecka z darmową wersją pCon.planner 6.8 (pro płatna) radzi sobie z mapowaniem tekstur świetnie, sugeruję kooperacje pCon z ZWSOFT by w 3D być jeszcze lepszym. pCon ma dedykowane bogate biblioteki sprzętów do wstawiania i też wstawiany przedmiot jest obiektem 2D/3D w zależności od trybu wyświetlania podobnie jest w ZWCAD ARCHITECTURE z np. ścianami. "by AUTODESK: "Using an API to render AcDbSubDmesh may lose its orientation, scale and original texture mapping. " but pCon solved it. Really texture mapping works correctly by pCon.planner." https://twitter.com/MaverS_71/status/465629790910029824 Mam nadzieję, że to przyspieszy rozwój ZWCAD ARCHITECTURE i tym wyróżni się na tle konkurencji. tj. 1. naprawa w 3D AcDbSubDMesh 2. mapowanie tekstur na tych obiektach (tu kooperacja pod kątem bibliotek do ZWCAD ARCHITECTURE z materiałami oraz obiektami 3D z teksturami default na obiektach, obiekty z mapowaniem tekstur od ARTISAN - dedykowane biblioteki firmowe ogólnodostępne tak jak to robi np. pCon. , by wstawiać niekonwencjonalne obiekty np. nawet takie 3. Obrazy renderowane będą bardziej realistyczne Edytowane 12 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) Zasada teksturowania obiektów 3D solidowych lub powierzchniowych w ARTISAN2014 - różne tekstury nakłada się, gdy następują 2 sytuacje: 1. Przy tej samej warstwie, oddzielny kolor 2. Różna warstwa - to inna tekstura 3. Inny rodzaj linii przy tej samej warstwie i kolorze to te same tekstury -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Teksturowanie bloków pierwszy blok jest na warstwie #0 i składa sie z osobnych 3 warstw #1,#2,#3 (by layer) , drugi blok jest na warstwie #0 ma ten sam kolor, ale osobne warstwy #1,#2,#3 (by color) trzeci blok jest na warstwie #0 ma różne kolory i osobne warstwy #1,#2,#3 (by color) wniosek: mimo bloku jako 1 obiekt na warstwie #0 mozna nadawać osobne tekstury osobnym sześcianom Te zasady pomogą w tworzeniu własnej biblioteki obiektów 3D 13-05-2014 Przykład bloku auta TOYOTA HARRIER (1 warstwa, tekstury nakladane na osobnych kolorach by color) MESH tradycyjny średniej jakości , plik DWG 1,6MB tylko (mało obciąży otoczenie) 14-05-2014 Przykład bloku auta AUDI Q7 (wielowarstwowy blok, tekstury nakladane na osobnych kolorach i warstwach - by color & by layer) MESH tradycyjny troszkę lepszej jakości , plik DWG 2,8MB (średnio obciąży otoczenie) Edytowane 27 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2014 (edytowane) Jesli plik blender przekonwertujemy na 3ds a potem na dwg to jesli te rośliny były tworzone za pomocą tego najnowszego Mesh-a (obiekty 3D typu AcDbSubDMesh) to znowu jest problem. Mamy ręce związane by tworzyć własne biblioteki 3d dwg obiektami mało pojemnymi, ale bardzo dobrej jakości w renderach. Blender Free pCon.planner6.8 Free ZWCAD ARCHITECTURE2014 rozwiązanie problemu z najnowszym AcDbSubDMesh jest najbardziej piorytetowy spakowane pliki blend-3ds-dwg trees_test3D.zip Edytowane 14 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2014 (edytowane) Tym razem o ARTISANIE2014... W dalszym ciągu nie wiem jak tworzyć teksture 2 elementową tzn. pewien fragment obrazu jest widoczny a tło przeźroczyste. Przykłady gotowych kratek teksturowych znam, ale jak tworzyć własne nietypowe tekstury z tłem przeźroczystym tak jak niżej to nie wiem i tak zrobić, aby to czarne tło loga było przeźroczyste i poddawało sie "RAYTRACINGOWI" jak te obok siatki Bo tworzenie loga 3d np. solidowego to nie problem lub podmiana na inną Prosiłbym od opisanie jak taką dwuskładnikową teksturę wykonać (obraz + przeźroczyste tło w obszarze prostokątnej grafiki) Rozwiązanie tego stwarza szerokie ciekawe możliwości renderingu w ARTISAN2014 np. w specyficznym mapowaniu tekstury na obiekcie, bez tego nie pokażę zalet. Edytowane 21 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2014 (edytowane) Czy jest możliwe wdrożenie do ZWCAD ARCHITECTURE technologii BIM i IFC, z możliwością eksportu i importu plików *.ifc? Przystosowanie do wymogów normy ISO 16739:2013Industry Foundation Classes (IFC) for data sharing in the construction and facility management industries Program musiałby przejść drogę certyfikacji standardu IFC do eksportu i importu plików *.ifc w wersji 2x3 a obecnie najnowsza wersja to 2x4. To zagadnienie na dzień dzisiejszy jest najbardziej priorytetową dziedziną do opracowania przez ZWSOFT. inne ważne newsy: W marcu 2014 wyszła dyrektywa EU o "kierowaniu się" w zamówieniach publicznych dokumentacją elektroniczną w technologii BIM.http://www.bimtaskgroup.org/european-directive-officially-opens-public-procurement-to-use-bim/http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2014:094:FULL&from=EN "15 stycznia został przyjęty tekst dyrektywy, natomiast publikacja wdziennikach nastąpiła 26 lutego. Na implementację dyrektywy mamy 2 lata.Pełen zapis Dyrektywy jest dostępny tu:www.uzp.gov.pl/cmsws/page/GetFile1.aspx?attid=7532 " inny artykuł http://www.materialybudowlane.info.pl/downloads/BIM-ustawa-zamowienia.pdf poza tym do przeglądania i kontrolowania zasobów plików ifc służy np. także darmowa przeglądarka plików ifc BIM VISION IFC http://www.datacomp.com.pl/darmowa-przegladarka-modeli-w-formacie-ifc/ 22-05-2014 lub np. TEKLA BIM Sight http://www.teklabimsight.com/ dzięki nim można sprawdzić poprawność modelu 3D do obliczeń statycznych Edytowane 3 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2014 (edytowane) Propozycja przyszłego narzędzia do konstrukcji żelbetowych w technologii BIM i IFC "REBAR CLASH DETECTION TOOL" - narzędzie do sprawdzania kolizji zbrojenia Pierw wykonujemy eksport modelu ze zbrojeniem do pliku*.ifc (IFC 2x3) (oczywiście w dalekiej przyszłości :to_nie_ja: ) i sprawdzamy przeglądarką pliku ifc np. TEKLA BIMSight czy są rzeczywiście kolizje widok modelu 3D ramy (belka na 2 słupach) sprawdzanie kolizji zbrojenia (tu nie ma kolizji, jest ok!) Narzędzie BIM do zbrojenia, bezpośrednio w samym ZWCAD ARCHITECTURE Aktywacja wizualizatora modelu 3D ..narzędzie alternatywne niż ARTISAN (słupy i belka - ma nadaną przeźroczystość w trybie roboczym, a prety pogrupowane w kolorach) Obrazek podsumowujący idei BIM i IFC w ZWCAD ARCHITECTURE (BIM i IFC jest najpilniejszym "grubym" zagadnieniem do ogarnięcia przez ZWSOFT) Edytowane 22 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2014 (edytowane) Tym razem zainspirował mnie portal z hiper realistyczną grafiką 2D z przeźroczystym tłem - pliki formatu PNG (najczęściej stosowane do przysłowiowego Photoshopa), testowany plik: ale tym razem z powodu ubogiej biblioteki z "hiper realistycznymi" modelami 3D zastosujemy pewien trik grafika 2D w postaci 3D, w celu urealnienia widoku z realistycznym, rzeczywistym cieniem 3D od tego obiektu, z własciwym RAYTRACINGIEM przez obiekt DWG. Wstawiamy grafike PNG do DWG, obrysowujemy dokładnie kontury obiektu oraz wszelkie dziury-prześwity, wypełniamy hatchem typu SOLID wnętrze. Obiekt rozkładamy poleceniem array w układzie polarnym (3szt.) wtedy uzyskamy z 3 obiektów płaskich jeden 3D. Obiekty układamy na osobnych warstwach lub kolorach, aby właściwie wykonać mapowanie tekstury na 3 odrębnych hatchach solidowych z dziurami. Na 3 hatche nakładamy teksture i pozycjonujemy do obrysu tu widać 3 płaskie drzewka dający właściwy cień 3D wokół własnej osi A tu efekt finalny z ARTISAN2014, tu uwaga (im lepsza jakość tekstury PNG w mapowaniu, tym renderowanie będzie jakościowo lepsze) Podobnie można mapować dowolne obiekty 2D wypełnione solidem :) No tzw. RAYTRACING - cieniowanie wychodzi prawidłowo. Mamy efekt 3D na 2D. Idąc tym tropem, dowolnemu obiektowi 2D wypełnionemy hatchem, po rozbiciu hatcha i zamianie wypełnienia na polilinie o konkretnej grubości można uzyskać efekt prawidłowego cieniowania i przepuszczania światła (RAYTRACING ok) Niestety cieniowanie z punktów jak AR-SAND nie nadaje sie wcale do tego. Edytowane 28 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) Realistyczna postać 2D kobiety-businesswoman PNG przedstawiona w 3D z realistyczną teksturą i cieniowaniem ARTISAN2014 TIP krok po kroku #1 Rysujemy kontur polilinią wokół postaci (oraz wokół wszelkich otworów) na wstawionej grafice PNG do DWG #2 Wypełniamy hatch-em typu SOLID wnętrze #3 Po wejsciu do ARTISAN , nadajemy tymczasowo na hatch materiał z bump teksturą np. biały dywan #4 Teraz podmieniamy teksture na właściwy plik PNG, ustawiamy wymiary tekstury i dopasowujemy do konturu #5 Zmieniamy bump teksture na "SKÓRA 1" (kolanko ładnie wyszło, realistycznie :to_nie_ja: ) #6 Dopasowujemy cień 3D do obrazu PNG #7 Efekt końcowy. Postać 2D wygląda jak 3D z realistycznym cieniem Podsumowanie Edytowane 27 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2014 Do Lightworks wysłałem propozycję rozwoju programu/nakładki ARTISAN w kierunku większej możliwości adaptacji własnych tekstur, by ułatwić modelowanie i rendering 3D oraz na tweeterze https://twitter.com/MaverS_71/status/471607879636881408 Wspomniałem tez o metodzie fraktalowej dla roślin Lindenmayer Systems (L-systems) Cytuj
Martin_S Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 (edytowane) Po zastosowaniu techniki wstawiania obrazu PNG do ARTISANA (z 27 maja), tym razem zajmiemy sie "podrasowywaniem" teksur na przykładzie zmiany szkieł okularów na obiekcie 2D. W istocie oszukujemy ludzkie oko i mamy postać 3D ze zmienionymi okularami wstawienie postaci z pliku PNG, obrys, ustawienie do pionu, nałożenie i dopasowywanie mapowania textury, nowe szkła i wysunięcie przed o np. 1mm efekt końcowy renderingu zależy od jakości pliku PNG i różnica przed (jasne szkło okularów) i po ((przyciemnione szkło okularów) p.s. w kazdym momencie można delikatnie korygować obrys z wypełnieniem solidowym. PODSUMOWANIE Edytowane 29 Maja 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 (edytowane) Tym razem mały tutorial #5 jak zastosować teksturę wody do np. renderingu na świeżym powietrzu w #LWArtisan 2014 https://twitter.com/MaverS_71/status/473415848074698752/photo/1 #1 modelowanie basenu w ZWCAD ARCHITECTURE (WALL SLAB) Lustro wody reprezentuje płyta gr. 1mm (Elevation=1250), + bloki 3D DWG i PNG #2 Nakładanie warstw (sugeruję np. biały dywan, a następnie podmiane na właściwe własne tekstury i zmiane innych własciwości) Style wody : Smooth, Fala1, Fala2 i Fala 3 są do siebie podobne #3 EFEKT FINALNY (najlepszy rezultat daje styl "Powierzchnia wody") - powierzchnia wody pofalowana od wiatru Co ciekawego, kamera ustawiona pod wodą mimo płyty 1mm pokazuje kontynuację tekstury 1,25m pod płytą gr. 1mm z przeźroczystością i teksturą użytkownika, natomiast kamera nad wodą pokazuje efekty odblasku na falach i częściowa przeźroczystość. Dodatkowa uwaga: użycie tekstury wodnej znacznie wydłuża czas renderowania p.s. Obecnie z powodu problemu z AcDbSubDMesh Class nie można korzystać z wysokiej jakości modeli 3D, niestety. Edytowane 2 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 (edytowane) Znalazłem link do Webinarum w języku angielskim podstaw Artisana, ale w wersji 1.0 (jako nakładka na Brics_CAD, ale podobnie działa na ZWCAD+), obecnie mamy wersję 2.0 2014 W najbliższej przyszłości Clive Davies może powtórzy to z wersją najnowszą 2014. https://twitter.com/cjdavies93/status/473520273732669440 http://www.novedge.com/webinar/75 Mi się udało poznać niektóre tajniki programu metodą prób i błędów :) Edytowane 2 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
awarch Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2014 Dziękujemy, na pewno się przyda :) Cytuj
Martin_S Opublikowano 3 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2014 (edytowane) Mój komentarz do informacji o ścianie wirtualnej w http://ttp://forum.cad.info.pl/blog/4/entry-87-%C5%9Bciana-wirtualna-co-to-takiego/ Standardowo i domyślnie po zamodelowaniu ścian zewnętrznych, wewnętrznych konstrukcyjnych i działowych, po wywołaniu polecenia "Search Room"/"Znajdź Pomieszczenie" następuje numeracja i podział powierzchni wg obrysu wewnętrznego ścian stanu surowego (odpowiednik starej normy PN-B 02365:1970), po wymuszeniu okładziny wewnętrznej np. tynk 15mm - aktywacja jakby izolacji wewnętrznej, umowna linia odsunięcia reprezentuje właśnie taką okładzinę, wtedy polecenie podziału powierzchni pomieszczeń jest po obrysie stanu wykończonego (odpowiednik nowej normy PN-ISO 9836:1997), czyli jest techniczna możliwość poprawnego zastosowania w/w norm. Różnica jest prawie pomijalna do 2%. Linie obrysu pomieszczeń można także korygować w zależności od potrzeb i sytuacji. Przykłady graficzne: Uwagi dodatkowe: Odnośnie ścian, brak jest możliwości aktywacji i dopisania informacji dodatkowych do danej ściany, informacje BIM np. o sposobie wykończeniu ściany zarówno na zewnątrz i wewnątrz, stolarce, dachu itd. Cały obiekt po zdefiniowaniu poszczególnych kondygnacji winien mieć możliwość eksportu i importu wg standardu otwartego IFC2x3 (plik *.ifc) a co za tym idzie obce programy odczytają poprawnie taki model budynku np. ARCHICAD, REVIT, BENTLEY i odwrotnie z obcych programów była by możliwość importowania geometrii obiektu z ARCHICAD, REVIT, BENTLEY z informacją BIM poszczególnych elementów obiektu, mimo innej filozofii modelowania budynku w ZWCAD ARCHITECTURE. Edytowane 3 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) To jest wzorcowy przykład wymiany danych między branżą architektoniczną a konstrukcyjną wg standardu IFC (komplet standardów to: IFC 2.0/IFC 2.x/IFC 2x2/IFC 2x3/IFC 2x4) na programach zupełnie obcych firm. Jest to wzorzec takiej współpracy o jaki mi chodzi by był w ZWCAD ARCHITECTURE https://twitter.com/MaverS_71/status/474447182331138048 https://www.youtube.com/watch?v=l_7utRPv7cc b.krótka wersja: https://www.youtube.com/watch?v=pEPHNCLFlqk 5-06-2013 Skonsultowałem problematykę BIM z programistami CAD i takie rozszerzenie funkcjonalności o dodatkowe zmienne dla ścian, belek, słupów, dachu, okien i drzwi są możliwe, pozostaje kwestia ogarnięcia eksportu i importu w standardzie IFC wymiany danych BIM. Wtedy ZWCAD ARCHITECURE dokoptuje do grona oprogramowania z BIM. Edytowane 5 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) TRANSPARENCY FUNCTION for Layer (0-100%) (dla warstw, a co za tym idzie elementów budowlanych) Podczas modelowania wnętrz, lub uszczegóławiania zbrojeniem 3D słupów i belek potrzebna jest dodatkowa opcja nadawania stopnia przeźroczystości dla wybranej warstwy reprezentującej grupę elementów architektoniczno-budowlanych jak ściana, belka, słup. To byłaby dodatkowa funkcjonalność poprawiająca ergonomię pracy projektanta. Efekt działania takiego narzędzia polegała by jak na tej grafice GIF. Wtedy nie trzeba uaktywniać #LWARTISAN 2014 aby widzieć zbrojenie 3D słupa i belek. c.d. 6-06-2014 obraz pełny 0% - półprzeźroczystość 50% - przeźroczystość całkowita 100% przykład fikcyjnej konstrukcji zespolonej (stalowo-żelbetowej) podsumowanie zbiorcze https://twitter.com/MaverS_71/status/474679348617043968 Edytowane 5 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
awarch Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2014 Propozycja została zgłoszona do producenta. Cytuj
Martin_S Opublikowano 7 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2014 (edytowane) C.d. zagadnienia z BIM, rozszerzenie o dodatkowe zmienne dla wszystkich branż w tym też nawet technologiczno-menadżerskiej Tu opisze podstawy na przykładzie współpracy ARCHITEKT-KONSTRUKTOR jak BIM model jest rozbudowywany w czasie. W pierwszym etapie Architekt wykonuje koncepcje i podstawowy schemat geometrii modelu w BIM (niestety zmienne dotyczących wykończenia architektonicznego nie można obecnie wprowadzać, jedynie komentarze 2D, a to nie BIM) W drugim etapie pracy w BIM Konstruktor przejmuje plik i wykonuje podstawową analizę statyczną i koryguje model i mamy projekt budowlany plik odsyłamy architektowi. W trzecim etapie pracy w BIM Konstruktor-Statyk wykonuje szczegółową analizę statyczną do projektu wykonawczego, uzupełniamy w modelu BIM o dodatkowe informacje i zmienne na temat konstrukcji stalowej i żelbetowej poszczególnych elementów. transparency 0% transparency 50% transparency 100% Zbrojenie 3D jest dodatkową opcją w modelowaniu (w przyszłej wersji - branża konstrukcyjna), właściwa praca jest przy kreśleniu przez Konstruktora-CAD rysunków wykonawczych np. nakładkami do ZWCAD+ szczegóły P.S. Miejsca na dodatkowe zmienne dla ARCHITEKTURY, KONSTRUKCJI, INSTALACJI SANITARNYCH, INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH, TECHNOLOGII powinny się znaleźć tj. dla ścian, belek, słupów, stolarki okiennej i drzwiowej, dachu, schodów to minimum BIM dla tych podstawowych makr 2D/3D. Edytowane 7 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2014 (edytowane) CAD TIP TUTORIAL o PATH SURFACE - Scieżka Powierzchni. Narzędzie obecnie jest mało doskonałe ale ma następujące plusy: - można symulować bryłę powierzchniową w sposób dynamiczny , tj. dowolny praktycznie przekrój w postaci polilinii zamknietej zachowuje sie na dowolnej ścieżce (polilinii) jak "dynamiczna" bryła" - zmiana kształtu ścieżki zmienia bryłę "online", zmiana przekroju zmienia "online" bryłę - zadany przekrój ustawiany jest w sposób normalny na ścieżce w sposób dowolny - możliwość zastosowania spline, który konwertujemy w polilinię minusy: - ścieżka przynależy do 1 płaszczyzny - bryła powierzchniowa ma dziury na początku i końcu ścieżki, co przeszkadza w renderowniu Tutorial pokaże jak poradzić sobie z tą niedogodnością. Pierw 3 fotki w/w "problemu", który irituje :throw-computer: widok z z ARTISAN Rozwiązanie: #1 Pierw tworzymy dowolną ścieżkę składającą sie np z polilinii, spline, polilinii, spline konwertujemy w polilinię i 3 odcinki łączymy w 1 ścieżkę poliliniową. #2 wybieramy i wstawiamy dowolny przekrój np. HEB500, który ustawiamy centralnie na ścieżce, pomocniczo tworzymy blok z tego przekroju. blok wypełniony hatchem typu solid, to ważne!!! #3 wywołujemy i wykonujemy polecenie PATH SURFACE/ŚCIEŻKA POWIERZCHNI #4 Na poczatku i końcu ścieżki wstawiamy bloki HEB500 (tworzymy pseudo bryłę 3D powierzchniową zamkniętą) To jest rozwiązanie na w pełni "dynamiczną" bryłę 3D, w postaci zamkniętej pseudo bryły powierzchniowej 3D Dzięki temu można "rzeźbić" niespotykane formy 3D i je wizualizować prawidłowo. Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2014 (edytowane) Krótki Tutorial o tworzeniu abstrakcyjnych skomplikowanych form 3D na bazie komendy PATH SURFACE/ Ścieżka Powierzchni Z poprzedniego przykładu nauczyliśmy się tworzyć pseudo bryłę powierzchniową, tym razem trudniejsza wersja - rury kwadratowe. Metoda analogiczna, na tworzonej ścieżce wskazujemy przekrój zewnętrzny rury i powtarzamy komende z przekrojem wewnętrznym rury. Scieżkę tworzymy o dowolnej formie geometrycznej nawet wykorzystując spline, spline można w ZWCAD ARCHITECTURE konwertować na polilinię. Na końcu by nie było widać tzw. dziur na końcu i poczatku ścieżki umieszczamy bloki przekrojowe, zamykające bryłę. W ten sposób otrzymujemy "dynamiczną bryłę 3D". Zmiana ścieżki zmienia bryłę "online". Po utworzeniu i wyrzeźbieniu formy tworzymy hexagonalne miejsce odpoczynku w parku i tworzymy wizualizacje LWArtisanem 2014 Chronologiczne grafiki: tu widać prawidłowo utworzone zamknięte bryły rurowe 3D forma wyjściowa w abstrakcyjnej formie organicznej montowanie i aranżowanie sceny "enklawy spokoju nad wodą w formie heksagonalnej :) " finał: P.S. Potrzebna jest opcja opisywana wcześniej, zmiana kąta nachylenia przekroju na początku i końcu ścieżki, offset jest trudniejszym zagadnieniem. Dla przypomnienia fotka: Edytowane 9 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2014 (edytowane) Wyłapałem podczas opracowywania instrukcji montażu nadszybia na poddaszu, "bug" w trybie wyświetlania 3D GOURAUD (Niestandardowe zastosowanie ZWCAD ARCHITECTURE+LWArtisan2014 do prac budowlanych) - obiekty prostopadłościenne 3DSOLID wyświetlają się w dobrej ostrości - obiekty 3D w wyniku działania komendy PATH SURFACE/Ściezka Powierzchni wyświetlają sie w trybie rozmytym wdłuż ostrych krawędzi, cieniowanie na obiekcie zachowuje się dziwnie, co "drażni" natomiast w renderowaniu nie ma to już znaczenia. p.s. do wszystkiego idzie sie przyzwyczaić :) Edytowane 11 Czerwca 2014 przez Martin_S Cytuj
Martin_S Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2014 OBIEKTY STALOWE z informacjami BIM do wykorzystania w przyszłości do narzędzia Extended Path Surface = 3D BIM PROFILE Proszę, wiec o uzupełnienie biblioteki ZWCAD ARCHITECTURE o profile stalowe np. z Arcelormittal http://sections.arcelormittal.com/products-services/products-ranges.html coś podobnego jak to zrobił np. e-cad lub proeksoft w/w przekroje mają sporo informacji BIM do wykorzystania w przyszłości. obecnie biblioteka wygląda tak (i jest miejsce na to) Cytuj
Martin_S Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2014 Drobne bugi wprawiające w konsternacje na linii współpracy Lightworks-ZWSOFT o ile prawidłowo odczytywany jest model 3d w obu programach podczas nakładania tekstur wychodzą takie "bugi", które mylą użytkownika CAD bo po renderingu jest już wszystko w porządku ..o co tu chodzi??? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.