Projektowanie pontonów, jaki program, jakie funkcje?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Jestem zielony ale mam zamiar to zmienić :) Mój pierwszy post i od razu kilka pytań.

Chcę wykonać ponton, pobawić się w różne kombinacje dziobów, itp. Interesuje mnie jakiś prosty program najchętniej darmowy lub przynajmniej tani, do projektowania rozkroju takiego pontonu. Nawet nie wiem czego szukać, ani jak mogą się nazywać potrzebne mi funkcje. Konkretnie chodzi o to by zaprojektować zakończenie walca, połączenie walca ze stożkiem i otrzymać gotowy rozkrój do wydrukowania i skopiowania/odrysowania lub wycięcia ploterem.

Proszę o rady: jaki program, jakich narzędzi potrzebuję, czego szukać, czy jest jakiś darmowy program który to ogarnie?

P.s. Oczywiście liczę się z zamówieniem takiego rozkroju w ramach usługi ale chcę się pobawić sam i stworzyć kilka projektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie tematem oraz pytanie. Łatwiej mi dodać fotki. Chodzi o zakończenia tub w takich konstrukcjach jak na fotkach, np. tuba zakończona stożkiem doklejonym pod kątem, ale też zakończona jak przednia na drugiej fotce, "na płasko". Poszukuję prostego programu w którym mógłbym wykonać projekt, a potem wydrukować szablony/wzory które posłużą do wycięcia z materiału elementów do sklejenia całości.

Generalnie to prosta sprawa i przy stożkach można to wykreślić ręcznie ale chciałbym się pobawić z bardziej skomplikowanymi kształtami, a możliwość uzyskania precyzyjnego "wzoru" jest bezcenna.

Jak pisałem nie mam rozeznania w programach, a nawet nie wiem czego szukać. Za każdą pomoc z góry dziękuję :)

1231597399m1sailcat_1.jpg

BrizMikro%20new%20balloni.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samo zamodelowanie to nie ma problemu. Gorzej z rozwinięciem.

I tutaj będzie kłopot. Niemniej w KOMPAS-3D jest biblioteka rozwinięć typowych elementów.