Sumowanie linii i bloków

Recommended Posts

Jestem inżynierem z zakresu HVAC i  pracuję z dokumentacją techniczną w oprogramowaniu CAD. W moich projektach pojawiają się rurociągi różnych materiałów i różnych średnic. Najczęściej rurociągi te pojawiają się jako przypisane do konkretnej warstwy, a opis ich średnic znajduje się w innej warstwie. W mojej pracy muszę zliczać te rurociągi z rysunków, póki co robię to przy pomocy funkcji pomiar. Zastanawiam się, czy nie dałoby się tego zrobić nieco szybciej i automatycznie. Przyszło mi do głowy, żeby każdy z tych rurociągów o danej średnicy przyporządkować do danej warstwy i wtedy potrzebne byłaby funkcja, która sumuje linie w danej warstwie i pokazuje wynik. Czy istnieje taka funkcja? Ewentualnie czy macie jakiś inny, sprawdzony sposób na takie sytuacje? Dodatkowo w projektach pojawiają się bloki, czy istnieje funkcja, która pokazywałaby mi ilość danego bloku na rysunku? Z góry dziękuję za pomoc!

Hej,

Długości linii i polilinii możesz zsumować poleceniem LINESUM, wynik wyświetli się w pasku poleceń.

Obiekty na tej samej warstwie najlepiej wybrać klikając Prawy przycisk myszy -> Szybki wybór i ustawiając odpowiednie filtry.

Po wybraniu obiektów wpisz w pasku poleceń LINESUM. Następnie wpisz P i kliknij Enter, żeby wrócić do poprzedniego zbioru elementów który zniknął po wywołaniu funkcji sumowania.

Całość sumowania widać na poniższym nagraniu.

Sumowanielinii.thumb.gif.d1bff9b8f902b334bc0d4120ac678163.gif

Może przyda Ci się lisp, który zlicza długości obiektów `LINE,POLYLINE,LWPOLYLINE,ARC,CIRCLE,ELLIPSE,SPLINE` i tworzy tabelkę CAD z rozpiską

`WARSTWA|ŁĄCZNA_DŁUGOŚĆ`?

Działa to całkiem fajnie wg mnie - wrzuciłem jako załącznik. Nie pamiętam źródła, skąd to pobrałem.

Uruchomienie komendą LAYLENGTH

LAYLENGTH -Sum Line Length and arrange in table by layer.LSP

Edited by Marek-M