Patrykos Opublikowano 19 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 poniżej pierwsze uwagi i ewentualnie wskazówki zauważone przez nas podczas testowania nakładki: - źle skaluje linie, jeżeli jest skala 1:1000, to powinien to w długościach segmentów np. linii P-7a itd. uwzględniać a tego nie robi trzeba ten parametr ręcznie poprawiać (współczynnik skali) - problem P-10 (przejście nietypowe) - jak próbuję zrobić zestawienie znaków poziomych i zaznaczam, żeby podliczył mi ich długość (albo powierzchnię) to wyrzuca mi błąd o numerze 13 - powinien mieć inteligentną funkcję dotyczącą długości znaków poziomych np. linia P-1e nie może mieć długości 6m (może mieć 5 albo 7 ale nie 6) a on pozwala bezmyślnie rysować linię o długości 6 m i to dotyczy wszystkich linii - powinna być możliwość skalowania dowolnego wielkości rysowanej na rysunku tarczy znaku (przy pionowych) - powinna być możliwość zdefiniowania rodzaju czcionki do opisów i ustawienia jej wielkości (nie przez proporcję jak teraz) pozdrawiam Patryk Schultz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszynski Opublikowano 19 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Dziękuję za zgłoszone uwagi, są one dla nas bardzo cenne. Aby usprawnić działanie nakładki potrzebne nam są szczegółowe wytyczne jak powinny działać poszczególne funkcje. - Na czym polega problem z P-10? - Problem z zestawieniami jest nam znany, w najbliższej aktualizacji chcielibyśmy przebudować tą funkcję. - Oczywiście ograniczenie długości możemy wprowadzić. Proszę tylko o szczegółowe informacje jakie są te ograniczenia. - Możliwość dowolnego skalowania wielkości tarczy znaku jest dostępna w ustawieniach nakładki. (Wielkość znaku) - Opisy również zmienimy w kolejnej wersji. Na chwilę obecną istnieje możliwość przedefiniowania bloku opisowego, jeśli poda Pan adres mailowy prześlemy Panu instrukcje jak można to przeprowadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrykos Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 testuję wersję 30-dniową, ale rozwiązanie powyższych uwag na pewno zachęciłoby mnie do zakupu. poniżej rozwinięcie myśli: - Na czym polega problem z P-10? - (prześlę rysunek na maila) - jeżeli przejście ma nietypowy kształt nakładka ma z tym mały problem - Problem z zestawieniami jest nam znany, w najbliższej aktualizacji chcielibyśmy przebudować tą funkcję. - o.k. tylko chciałbym zliczyć automatycznie np. 5 km linii segregacyjnych, z czego 1/3 to P-1e 1/3 P-4 i 1/3 P-6. - Oczywiście ograniczenie długości możemy wprowadzić. Proszę tylko o szczegółowe informacje jakie jakie są te ograniczenia. Linie przerywane np. P-1(a i B), P-1e, P-6 itd mają swoje określone wymiary. Linia np. P-1e składa się z kreski o długości 1 m i przerwy o dł. 1 m i kolejnej kreski o dł. 1 m. Nie można (w zasadzie nie powinno się chociaż się zdarza) narysować linii P-1e o długości np. 6m, czy 6,5 m linia ta może mieć albo długość 5 m (kreska - przerwa - kreska - przerwa - kreska) albo 7 m - zgodnie z załącznikiem 2 takie są wymiary tej linii, czyli jedyne długości dopuszczane w tym przypadku (P-1e) to całkowite liczby nieparzyste (1, 3, 5, 7, 9, 11 itd) . Podobnie jest z innymi liniami przerywanymi - np. linia P-1b może mieć dopuszczalne długości: 8, 14, 20, 26 itd. a P-6 długości: 10, 16, 22, 28, 34, 40, 46, 52 itd. Nakładka tego nie uwzględnia, ale przydała by się np. opcja, czy linie przerywane muszą być wymiarowane zgodnie z tym co napisałem, czy też nie. Jest duża część zarządów dróg, która rygorystycznie przestrzega takich zasad jak napisałem. Aha linie przerywane generalnie powinny "zaczynać" się przerwą - czyli odległość od poprzedzającej je linii powinna wynosić tyle samo, co długość przerwy - np. linia P-6 (pierwsza kreska) powinna np. od linii P-4 być oddalona o 2m. Wiem że to są drobiazgi, bo można sobie z tym poradzić "ręcznie" ale przecież po to jest nakładka :) - Możliwość dowolnego skalowania wielkości tarczy znaku jest dostępna w ustawieniach nakładki. (Wielkość znaku) - na czym polega problem - jest wyjaśniony w załączonym pliku (na maila) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrykos Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 nie zauważyłem, że można tutaj załączać pliki, więc załączam wspomniane pliki z uwagami w poście wyżej Tarcza_i_wielkosc.dwg PrzejscieP10.dwg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszynski Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Przykład, który Pan przesłał wiele wyjaśnia. Kwestię różnicy wielkości znaków możemy rozwiązać łatwo wprowadzając dodatkową opcję w ustawieniach. Kwestia przejść dla pieszych jest bardziej skomplikowana. Przykład, który Pan przesłał można uprościć. Aby narysować takie przejście konieczne jest wskazanie 2 par punktów. Wystarczy że pierwszą parę wybierze Pan na po drugiej stronie "prostokąta" A potem konieczen bedzie docięcie kreskowania do skosu, ale to już standardową funkcją ZWCADa. Problem pojawia się jeśli oś przejścia ma nie być prostopadła do drogi (jak na załączonym rysunku). Jak można by to zrobić inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi