Zamiana obiektów aka znajdź i zamień


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
Od paru godzin zmagam się z problem, mianowicie po eksporcie pliku z dialuxa do dwg otrzymuje rysunek z lampami, które niestety nie są blokami, przez co nie mogę ich zamienić funkcją blockreplace na docelowe lampy, dlatego też chciałbym napisać program, który by mi zaznaczył te wyeksportowane lampy i zamienił na moje, które sobie narysowałem i zrobiłem z nich bloki, niestety no lekko mówiąc w tym języku programowania jestem zielony i nie do końca wiem jak zacząć. Jakby ktoś mi pomógł, albo chociaż zarzucił jakiś pomysł byłbym ogromnie wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kacper1710 napisał:

Rysunek1.dwgtak to wygląda 

W tym pliku lampy są jednak blokami. Anonimowymi (wprawdzie) ale blokami. Zamiana bloku anonimowego na nieanonimowy szczególnie trudnym zadaniem nie jest. (Tutaj) problem jest jednak innej natury. Każde wstawienie lampy jest innym blokiem (właśnie anonimowym). Oznacza to że np. 10 wstawień tej samej lampy, tworzy 10 wstawień różnych bloków (a nie jednego) jak być powinno. Rozwiązaniem byłoby:
- po wskazaniu dowolnego bloku anonimowego, jego zamiana na nieanonimowy (czyli z nazwą)(,)(oraz)(następnie)
- dla każdego wtawienia bloku anonimowego sprawdzenie jego elementów czy są zgodne z definicją tegoż poprzedniego (czyli czy wszystkie obiekty są takie same (ale nie te same))
- jeżeli byłaby zgodność, blok anonimowy zastępowany jest tym z nazwą...
Kiedyś się czym podobnym bawiłem (choć w innym celu). Jeśli będzie jakaś wolna chwila coś wrzucę. Być może będzie przydatne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak na szybko zrobiłem program ale w VisualBasic, udało mi się przerobić nim wszystkie bloki w rysunku.

proszę zobaczyć czy działa z tym Pana plikiem od dialuxa ?

nie jestem ekspertem od LISP więc, jak ktoś chce może go przerobić na wersję LISP.