[LISP] "Odklejenie" hatch'u od polilinii


Recommended Posts

Cześć! Wiem, że tytuł nie jest zbyt profesjonalny, ale nie mam pomysłu na lepsze zsyntezowanie  mojego problemu, wszelkie googlowania i kombinacje własne też mi nie pomogły. Zacząłem się bawić w pisanie LISPów do AutoCADa (robię to od bardzo niedawna na bardzo niewysokim poziomie). Mam taki fragment kodu:

(setq SS (ssget "x"
                    '(
                        (-4 . "<OR")
                            (-4 . "<AND")
                                (8 . "K_*ciany *elbetowe")
                                    (-4 . "<OR")
                                        (0 . "POLYLINE")
                                        (0 . "LWPOLYLINE")
                                        (0 . "LINE")
                                    (-4 . "OR>")
                            (-4 . "AND>")
                            
                            (-4 . "<AND")
                                (8 . "K_tarcze")
                                    (-4 . "<OR")
                                        (0 . "POLYLINE")
                                        (0 . "LWPOLYLINE")
                                        (0 . "LINE")
                                    (-4 . "OR>")
                            (-4 . "AND>")                            
                        (-4 . "OR>")
                    )        
));setq

    (command
        "move" SS "" (list 0 0 0) (list 0 -5000 0)
    );command

Idea jest taka, żeby wybrać elementy z wyżej opisanego warunku i przesunąć to o 50m w dół (5 000 jednostek). W praktyce oprócz tych elementów KOPIUJE (nawet nie przesuwa a kopiuje) się hatch znajdujacy się pomiedzy tymi liniami (chociaż nie znajduje się na ww. warstwach). Najśmieszniejsze jest to, że kopiuje się tylko część HATCH'ów  a reszta zachowuje się tak, jak moim zdaniem powinna.

Dlaczego tak się dzieje? Czy da się "rozłączyć" granice kreskowania i te elementy?

Pozdrawiam Mateusz

Link to comment
Share on other sites

Proszę spróbować tak:

(setq SS (ssget "x"
                    '(
                        (-4 . "<OR")
                            (-4 . "<AND")
                                (8 . "K_*ciany *elbetowe")
                                    (-4 . "<OR")
                                        (0 . "POLYLINE")
                                        (0 . "LWPOLYLINE")
                                        (0 . "LINE")
                                    (-4 . "OR>")
                            (-4 . "AND>")
                            
                            (-4 . "<AND")
                                (8 . "K_tarcze")
                                    (-4 . "<OR")
                                        (0 . "POLYLINE")
                                        (0 . "LWPOLYLINE")
                                        (0 . "LINE")
                                    (-4 . "OR>")
                            (-4 . "AND>")                            
                        (-4 . "OR>")
                    )        
	));setq

    ;(command
    ;    "move" SS "" (list 0 0 0) (list 0 -5000 0)
    ;);command 
	(setq ileelementow ( sslength SS ) )
	(setq i 0 )
	(repeat ileelementow
		( vlax-invoke-method ( vlax-ename->vla-object ( ssname SS i ) ) 'Move ( vlax-3d-point ( list 0 0 0 ) ) ( vlax-3d-point ( list 0 -5000 0 ) ) )
		( setq i ( 1+ i ) )
	)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nie rozumiem "vlax'ów". Jadę póki co na "AutoLISP. Praktyczny kurs" Marka Dudka a tam vlax'y nie występują :)  Poradziłem sobie rozbijając polilinie i robiąc ponownie zbiór.

W każdym razie dziękuję bardzo za pomoc!

 

P.S. A jakie jest najbardziej ortodoksyjnie łopatologiczne opracowanie, żeby ogarnąć Visual Auto Lips?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...