tomasztalik

Użytkownik forum
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana tomasztalik w dniu 12 Grudnia 2024

Użytkownicy przyznają tomasztalik punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomasztalik

Początkujący

Początkujący (1/6)

17

Reputacja

  1. Poniżej zostały przedstawione podstawowe narzędzia z pola EDYCJI KRZYWEJ w szkicowniku 2D: Zaokrąglenie Zaokrąglenie łańcucha Faza Łańcuch faz Super przycięcie Przytnij do najbliższego Przytnij / wydłuż Przytnij / podziel krzywe Przytnij / Podziel w punkcie Przytnij / wydłuż do narożnika Usuń zamknięte samoprzenikania Podziel w przecięciu Równanie Modyfikuj Połącz krzywą Konwertuj na łuki / linie Dodatkowe komendy w dostępne w rozwijanym menu: Redukuj dane Wygładź krzywą Wstaw węzeł Sześcienne dopasowanie Dopasowanie MES Dodaj obszar Usuń obszar Przenikanie regionów Zewnętrzna granica
  2. Szkicownik w ZW3D podzielony jest pod względem funkcjonalności. Poniżej przedstawione są komendy z bloku KRZYWA: - ZW3D - 3 punktowa parabola - ZW3D - Splajn - ZW3D - Krzywa z chmury punktów - ZW3D - Dopasowanie krzywej - ZW3D - Krzywa połączona - ZW3D - Odsunięcie - ZW3D - Środkowa 2D
  3. Szkicownik jest podstawowym narzędziem w programie ZW3D. Wstążka podzielona jest na typy działań. Poniżej przedstawione są funkcje z zakładki RYSUNEK w postaci linków do glosariusza: - ZW3D - Rysuj - ZW3D - Linia - ZW3D - Polilinia - ZW3D - Linia podwójna - ZW3D - Oś - ZW3D - Okrąg - ZW3D - Łuk - ZW3D - Segmenty łuku - ZW3D - Prostokąt - ZW3D - Wielokąt - ZW3D - Elipsa - ZW3D - Punkt - ZW3D - Punkty na krzywej - ZW3D - Tekst gotowego szkicu - ZW3D - Tekst - ZW3D - Tekst balonów - ZW3D - Rowek - ZW3D - Karb
  4. Gdy chcemy utworzyć skomplikowany kształt składający się z wielu rodzajów linii i chcemy szybko je zmieniać, możemy użyć funkcji Rysuj dostępnej w szkicowniku. Podstawy komendy pokazano na filmie poniżej: Więcej informacji znajduje się pod linkiem: ZW3D - Rysuj
  5. Podczas pracy z plikami, które importujemy do ZW3D, często nie mamy dostępu do drzewa historii i parametryzacji. Chcąc parametryzować arkusze blachy i zgięcia w nich zawarte, potrzebujemy narzędzia do ich oznaczania. Naprzeciw wychodzi funkcja Zaznacz gięcie. Na poniższym filmie pokazano w jaki sposób z prostopadłościanu przejść do rozłożonego blaszanego pudełka: Więcej o informacji funkcji znajduje się pod linkiem: ZW3D - Zaznacz gięcie
  6. Jeśli mamy detal, który z założenia nie powstał przy pomocy arkusza blachy, tylko np. przez utworzenie powłoki, a chcemy go rozłożyć w celu przygotowania do procesu wytwarzania i zaginania, możemy posłużyć się komendą Rozerwanie. Jej działanie przedstawiono na filmie poniżej:: Więcej informacji znajduje się na następującej stronie: ZW3D - Rozerwanie
  7. Jeśli w projekcie chcemy podzielić arkusz blachy na dwie części, możemy użyć funkcji Szkic rozerwania tak jak pokazano na filmie poniżej: Więcej informacji znajduje się na stronie: ZW3D - Szkic rozerwania
  8. Przy projektowaniu detali, może się zdarzyć, że źle zaznaczymy nieruchomą ścianę. Przy rozwinięciu arkusza blachy, detal może nie spełniać naszych lub klienta wymagań. Potrzebna wtedy jest modyfikacja. Z pomocą przychodzi samodzielna komenda Wskaż nieruchomą ścianę. Więcej o funkcji pod adresem: ZW3D - Wskaż nieruchomą ścianę
  9. W procesie projektowania bardzo ważne jest sprawdzenie czy tworzony detal nie ma błędów. Aby sprawdzić czy odgięcia na siebie nie nachodzą, możemy użyć funkcji Przenikanie odgięcia. Więcej o komendzie znajduje się na stronie poniżej: ZW3D - Przenikanie odgięcia
  10. Badanie odgięć możemy zrealizować dzięki funkcji Informacje o zgięciu. Więcej o tej komendzie można przeczytać na stronie poniżej: ZW3D - Informacje o zgięciu
  11. Gdy wprowadzamy poprawki w projektach, potrzebujemy szybkich i sprawnych narzędzi. Funkcja Zmień zgięcie pozwala na definiowanie podstawowych parametrów odgięć w arkuszu blachy. Więcej informacji o komendzie znajduje się na stronie: ZW3D - Zmień gięcie
  12. Może się zdarzyć potrzeba, by zmieniać kąty wielu zgięć naraz lub parametry współczynnika gięcia, przy jednoczesnym kopiowaniu detalu do nowej destynacji. Możemy w tym celu skorzystać z funkcji Liniowe rozłożenie. Opis komendy znajduje się pod linkiem: ZW3D - Liniowe rozłożenie
  13. Często potrzebujemy skopiować detal wykonany z arkusza blachy, aby móc go później rozłożyć i zwymiarować pod kątem dokumentacji 2D. Może nam do tego posłużyć komenda Widok rozkroju, dostępna we wstążce Arkusz blachy - Zgięcia. Więcej informacji o tej funkcji znajduje się pod linkiem: ZW3D - Widok rozkroju UWAGA: Od wersji 2024, na drzewku historii w zakładce Arkusz blach, Widok rozkroju jest automatycznie generowany. Należy upewnić się czy opcja jest aktywowana: Wstążka > Właściwości > Arkusz blachy :
  14. Funkcja Odgięcie po profilach pozwala na prowadzenie arkusza blachy po powierzchni zamkniętych lub otwartych profili. Więcej informacji o możliwościach i parametrach komendy znajduje się na stronie Pomocy ZW3D: ZW3D - Odgięcie po profilach
  15. Funkcja Kołnierz z profilem pozwala na utworzenie odgięcia z dowolnego zamkniętego szkicu, stycznego z krawędzią arkusza blachy. Pełny opis funkcji dostępny w Pomocy ZW3D ZW3D - Kołnierz z profilem