tomasztalik

Użytkownik forum
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana tomasztalik w dniu 7 Listopada

Użytkownicy przyznają tomasztalik punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomasztalik

Początkujący

Początkujący (1/6)

15

Reputacja

  1. Gdy chcemy utworzyć skomplikowany kształt składający się z wielu rodzajów linii i chcemy szybko je zmieniać, możemy użyć funkcji Rysuj dostępnej w szkicowniku. Podstawy komendy pokazano na filmie poniżej: Więcej informacji znajduje się pod linkiem: ZW3D - Rysuj
  2. Podczas pracy z plikami, które importujemy do ZW3D, często nie mamy dostępu do drzewa historii i parametryzacji. Chcąc parametryzować arkusze blachy i zgięcia w nich zawarte, potrzebujemy narzędzia do ich oznaczania. Naprzeciw wychodzi funkcja Zaznacz gięcie. Na poniższym filmie pokazano w jaki sposób z prostopadłościanu przejść do rozłożonego blaszanego pudełka: Więcej o informacji funkcji znajduje się pod linkiem: ZW3D - Zaznacz gięcie
  3. Jeśli mamy detal, który z założenia nie powstał przy pomocy arkusza blachy, tylko np. przez utworzenie powłoki, a chcemy go rozłożyć w celu przygotowania do procesu wytwarzania i zaginania, możemy posłużyć się komendą Rozerwanie. Jej działanie przedstawiono na filmie poniżej:: Więcej informacji znajduje się na następującej stronie: ZW3D - Rozerwanie
  4. Jeśli w projekcie chcemy podzielić arkusz blachy na dwie części, możemy użyć funkcji Szkic rozerwania tak jak pokazano na filmie poniżej: Więcej informacji znajduje się na stronie: ZW3D - Szkic rozerwania
  5. Przy projektowaniu detali, może się zdarzyć, że źle zaznaczymy nieruchomą ścianę. Przy rozwinięciu arkusza blachy, detal może nie spełniać naszych lub klienta wymagań. Potrzebna wtedy jest modyfikacja. Z pomocą przychodzi samodzielna komenda Wskaż nieruchomą ścianę. Więcej o funkcji pod adresem: ZW3D - Wskaż nieruchomą ścianę
  6. W procesie projektowania bardzo ważne jest sprawdzenie czy tworzony detal nie ma błędów. Aby sprawdzić czy odgięcia na siebie nie nachodzą, możemy użyć funkcji Przenikanie odgięcia. Więcej o komendzie znajduje się na stronie poniżej: ZW3D - Przenikanie odgięcia
  7. Badanie odgięć możemy zrealizować dzięki funkcji Informacje o zgięciu. Więcej o tej komendzie można przeczytać na stronie poniżej: ZW3D - Informacje o zgięciu
  8. Gdy wprowadzamy poprawki w projektach, potrzebujemy szybkich i sprawnych narzędzi. Funkcja Zmień zgięcie pozwala na definiowanie podstawowych parametrów odgięć w arkuszu blachy. Więcej informacji o komendzie znajduje się na stronie: ZW3D - Zmień gięcie
  9. Może się zdarzyć potrzeba, by zmieniać kąty wielu zgięć naraz lub parametry współczynnika gięcia, przy jednoczesnym kopiowaniu detalu do nowej destynacji. Możemy w tym celu skorzystać z funkcji Liniowe rozłożenie. Opis komendy znajduje się pod linkiem: ZW3D - Liniowe rozłożenie
  10. Często potrzebujemy skopiować detal wykonany z arkusza blachy, aby móc go później rozłożyć i zwymiarować pod kątem dokumentacji 2D. Może nam do tego posłużyć komenda Widok rozkroju, dostępna we wstążce Arkusz blachy - Zgięcia. Więcej informacji o tej funkcji znajduje się pod linkiem: ZW3D - Widok rozkroju UWAGA: Od wersji 2024, na drzewku historii w zakładce Arkusz blach, Widok rozkroju jest automatycznie generowany. Należy upewnić się czy opcja jest aktywowana: Wstążka > Właściwości > Arkusz blachy :
  11. Funkcja Odgięcie po profilach pozwala na prowadzenie arkusza blachy po powierzchni zamkniętych lub otwartych profili. Więcej informacji o możliwościach i parametrach komendy znajduje się na stronie Pomocy ZW3D: ZW3D - Odgięcie po profilach
  12. Funkcja Kołnierz z profilem pozwala na utworzenie odgięcia z dowolnego zamkniętego szkicu, stycznego z krawędzią arkusza blachy. Pełny opis funkcji dostępny w Pomocy ZW3D ZW3D - Kołnierz z profilem
  13. Gdy rozłożymy detal wykonany z arkusza blachy, w którym mamy zdefiniowane gięcia (funkcja Rozłóż), możemy go ponownie edytować na płasko. Jeśli chcemy potem z powrotem złożyć blachę wykorzystać możemy funkcję Zagnij. ZW3D - Zagnij
  14. Do rozwinięcia gotowych złożonych detali wykonanych przy użyciu modułu Arkusz blachy służy funkcja Rozłóż. Link do pełnego omówienia znajduje się poniżej. ZW3D - Rozłóż
  15. W ZW3D natywnie jest ustawionych wiele skrótów klawiszowych. Aby je podejrzeć, zmienić lub ustawić własne należy przejść do: Wstążka > Narzędzia > Dostosuj