Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawiła się nowa wersja TcpMDT 7.5 z dnia 20.09.18, która wspiera teraz najważniejsze polskie standardy projektowe (na podstawie Dz.U. 2016 poz. 124 z 23 grudnia 2015 r.).

Nowości w tej wersji to:

  1. Lista polskich klas dróg możliwa do wyboru podczas rysowania lub edycji osi drogi.
  2. Kontrola polskich kryteriów projektowych dla poziomych osi dróg:
    • Minimalnej długości odcinka prostego pomiędzy łukami lub krzywymi przejściowymi o tym samym kierunku (§ 20. Ust. 1),
    • Maksymalnej długości odcinka prostego (§ 20. Ust. 1),
    • Spełnienia warunku estetyki A>R/3 przy projektowaniu krzywej przejściowej,
    • Spełnienia warunku estetyki R>A przy projektowaniu krzywej przejściowej,
    • Spełnienia warunku dynamiki przy projektowaniu krzywej przejściowej (§ 22. Ust. 1 punkt 1),
    • Minimalnej długości łuku kołowego w przypadku niezastosowania krzywych przejściowych (§ 22. Ust. 5),
    • Minimalnego promienia łuku kołowego (§ 21. Ust. 3, punkt 1).
  3. Dodawanie poszerzeń drogi na łukach zgodnie z rozporządzeniem (§ 16. Ust. 1), zgodnie z regułami: 40/R i 30/R – w zależności od klasy drogi.
  4. Dodawanie i obliczanie przechyłki na łuku zgodnie z polskimi wymaganiami:
    • Tabele wartości przechyłki na łuku zgodne z § 21. Ust. 3 punkt 2.
    • Osiąganie przechyłki zgodnie z § 18. Ust. 3.

Uwaga! Aby polskie standardy były widoczne oraz były stosowane przez program, w przypadku jeśli nie jest to ustawienie domyślne, należy wybrać MDT7 -> Utilities -> Configuration… -> Alignments, a następnie przy Road Regulations wybrać z listy Poland.

nowości w TcpMDT 7_5 z 20-09-18 ze standardami PL.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się