Problemy ze scianami z różnych materiałów ZwArch (ver. 2014/15)


Martin_S

Rekomendowane odpowiedzi

Natknąłem sie u siebie z takim niepożądanym zjawiskiem:

 

Jesli rysujemy ściany różnomateriałowe w wersji ZWCAD ARCHITECTURE 2014 to w zależności o użytego materiału taka jest warstwa konturu ściany

 

i tak:

 

materiał żelbet - kontur A-WALL-CONC

cegła - kontur A-WALL-BRIC

mur nienośny - A-WALL-FILL

ściana szklana - A-WALL-GLAZ

ściana lekka - A-WALL-MOVE

 

natomiast wypełnienie jest na A-HATCH, na razie w wersji 2014 ok, tu także ściany inteligentnie łaczą sie w węzłach.

 

 

Nastepnie zapis, zamkniecie i otwarcie w wersji 2015

 

obok tych ścian z wersji 2014 rysujemy to samo tj. ściany różnomateriałowe narzędziem od ścian z wersji 2015.

Tu także tworzą się "inteligentne" połączenia węzłów w zależności od materiału ściany, ale jest "problem"

mimo definiowania różnych materiałów, ściana nie rozróżnia ich i umieszcza wszystko na 1 warstwie domyślnej A-WALL-BRIC.

post-140-0-94636900-1429227327_thumb.jpg

 

 

Po zapisie w 2015, zamykamy i otwieramy w wersji 2014 i ściany parametryczne AEC już nimi nie są, stały sie płaskimi rzutami.

Ponadto węzły ścian uległy popsuciu, nie ma inteligentnych połączeń ścian z wersji 2014, natomiast w 2015.

post-140-0-00150800-1429226608_thumb.jpg

 

Wcześniej tego nie wyłapałem, dopiero przy mieszaniu materiałów to zaobserwowałem. Albo to sie u mnie tylko coś "popsuło" albo to globalny problem kazdego uzytkownika wersji 2015.

 

popsute pliki dwg

walls-test.dwg

walls-test1.dwg

 

 

 

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca się rozumiemy. Nie mam pretensji o 2014. Tylko problem jest z 2015.

Ok to że to 2 osobne systemy tworzenia ścian to wiem także, i brak kompatybilnosci miedzy nimi. Problemem jest w wersji 2015 to że jak biorę żelbet to kontur sciany wielowarstwowej winien być na warstwie A-WALL-CONC a nie A-WALL- BRIC, jak biorę ścianę kamienną to kontur sciany wielowarstwowej winien byc na warstwie A-WALL-STON, jesli sciana nienośna to kontur A-WALL-FILL, a to ciągle domyślnie kontur nadawany jest jako A-WALL-BRIC. Ma to kolosalne znaczenie podczas konwersji/eksportu do np. 3D. Różny materiał to odpowiednia bryła ściany na odpowiedniej warstwie.

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przedstawię to jakbym to widział wg siebie tj. zestawię wersję aktualną, starą i pokaże wersję wg mnie "właściwą" w wariancie 2D i 3D:

 

Wersja bieżąca 2015 tj. wszystko na 1 warstwie A-WALL-BRIC

post-140-0-18723500-1429260574_thumb.jpg

 

ma to konsekwencje w 3D

 

post-140-0-50990700-1429260632_thumb.jpg

 

 

Poniżej grafiki jakbym to widział w wersji 2D i 3D po nowemu

2D

post-140-0-04888600-1429260715_thumb.jpg

post-140-0-11923400-1429260756_thumb.jpg

 

 

3D (prosze spojrzeć na węzły połaczeń 3D, ściana żelbetowa jest nadrzędna, druga jest kamienna, trzecia murowana, na końcu ściana szklana)

post-140-0-79936400-1429260732_thumb.jpg

post-140-0-02693800-1429260878_thumb.jpg

 

tu jest plik DWG jak bym to widział.

walls-test2-ver2015.dwg

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba obchodzenia problemu w trybie 3D jest nie do "obronienia" podczas renderowania modelu jesli nadamy eksport AEC do 3D ale powierzchniowego, w strefach

połączeń wychodzą rażące oko brzydkie efekty renderowań.

 

post-140-0-35748600-1429263322_thumb.jpg

 

 

wygląda to fatalnie

 

post-140-0-51160400-1429263509_thumb.jpg

 

plik DWG+katalog z ARTISANa

MODEL_DWG+ARTISAN_KATALOG.zip

 

 

 

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt dobrze sie znamy , ja tak łatwo nie odpuszczam, bez urazy :hi: , pokaże jak dzięki rekomendowanemu modelowaniu węzłów w 3D renderowanie jest o "niebo" lepsze :)

 

post-140-0-38833200-1429266669_thumb.jpg

 

plik DWG po eksporcie z AEC do 3D (ale po korekcie) + katalog ARTISANa

 

plik_DWG+Katalog_Artisan_rozwiazanie rekomendowane do 2015.zip

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie można automatycznie tworzyć ścian wielowarstwowych lub pojedynczych z materiałem konstrukcyjnym dominującym na przyporządkowanych warstwach, to można to zrobić ręcznie tworząc odrębne warstwy dla poszczególnych ścian, a parament siły warstwy będzie decydował co w węźle przechodzi a co nie przechodzi.

 

post-140-0-70327400-1429393110_thumb.jpg

 

post-140-0-04695100-1429393141_thumb.jpg

 

węzły 3D poprawiamy ręcznie wykorzystując narzędzie nóż/SLICE i łączenie brył solidowych (met. booleanowska)

 

post-140-0-87377100-1429393242_thumb.jpg

 

3D przed poprawką

post-140-0-21716700-1429393293_thumb.jpg

 

3D po poprawce

post-140-0-65247700-1429393311_thumb.jpg

 

to potwierdza HELP

"

Wall Material

Wall material refers to the type of main wall material, which could control the two-dimensional expression of wall. Walls of same material will form a whole in the two-dimensional drawing. The system specifies that walls of low-priority material will be separated by the walls of high-priority material when they meet. Walls of various materials can be sorted to the following from high to low priority: reinforced concrete wall, stone wall, brick wall, filler wall, glass curtain wall and light partition. It can be interpreted that high-priority means high strength.

The following figure shows the separation relationship (determined by priority) of walls with various materials:

    post-140-0-13974500-1429393612_thumb.jpg   

vGlass curtain wall differs from the walls of other material in the three-dimensional expression.

Edytowane przez Martin_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie