Problemy ze scianami z różnych materiałów ZwArch (ver. 2014/15)


Martin_S

Recommended Posts

Natknąłem sie u siebie z takim niepożądanym zjawiskiem:

 

Jesli rysujemy ściany różnomateriałowe w wersji ZWCAD ARCHITECTURE 2014 to w zależności o użytego materiału taka jest warstwa konturu ściany

 

i tak:

 

materiał żelbet - kontur A-WALL-CONC

cegła - kontur A-WALL-BRIC

mur nienośny - A-WALL-FILL

ściana szklana - A-WALL-GLAZ

ściana lekka - A-WALL-MOVE

 

natomiast wypełnienie jest na A-HATCH, na razie w wersji 2014 ok, tu także ściany inteligentnie łaczą sie w węzłach.

 

 

Nastepnie zapis, zamkniecie i otwarcie w wersji 2015

 

obok tych ścian z wersji 2014 rysujemy to samo tj. ściany różnomateriałowe narzędziem od ścian z wersji 2015.

Tu także tworzą się "inteligentne" połączenia węzłów w zależności od materiału ściany, ale jest "problem"

mimo definiowania różnych materiałów, ściana nie rozróżnia ich i umieszcza wszystko na 1 warstwie domyślnej A-WALL-BRIC.

post-140-0-94636900-1429227327_thumb.jpg

 

 

Po zapisie w 2015, zamykamy i otwieramy w wersji 2014 i ściany parametryczne AEC już nimi nie są, stały sie płaskimi rzutami.

Ponadto węzły ścian uległy popsuciu, nie ma inteligentnych połączeń ścian z wersji 2014, natomiast w 2015.

post-140-0-00150800-1429226608_thumb.jpg

 

Wcześniej tego nie wyłapałem, dopiero przy mieszaniu materiałów to zaobserwowałem. Albo to sie u mnie tylko coś "popsuło" albo to globalny problem kazdego uzytkownika wersji 2015.

 

popsute pliki dwg

walls-test.dwg

walls-test1.dwg

 

 

 

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

Wynika to z tego, że sposób tworzenia ścian w obu tych wersjach jest różny. Wersja 2014 nie posiada możliwości tworzenia, a tym samym edycji ścian warstwowych z wersji 2015, które są tworzone w inny sposób. Stąd też nie można edytować ścian z wersji 2015 w wersji 2014.

Link to comment
Share on other sites

Chyba nie do końca się rozumiemy. Nie mam pretensji o 2014. Tylko problem jest z 2015.

Ok to że to 2 osobne systemy tworzenia ścian to wiem także, i brak kompatybilnosci miedzy nimi. Problemem jest w wersji 2015 to że jak biorę żelbet to kontur sciany wielowarstwowej winien być na warstwie A-WALL-CONC a nie A-WALL- BRIC, jak biorę ścianę kamienną to kontur sciany wielowarstwowej winien byc na warstwie A-WALL-STON, jesli sciana nienośna to kontur A-WALL-FILL, a to ciągle domyślnie kontur nadawany jest jako A-WALL-BRIC. Ma to kolosalne znaczenie podczas konwersji/eksportu do np. 3D. Różny materiał to odpowiednia bryła ściany na odpowiedniej warstwie.

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

W takim razie przedstawię to jakbym to widział wg siebie tj. zestawię wersję aktualną, starą i pokaże wersję wg mnie "właściwą" w wariancie 2D i 3D:

 

Wersja bieżąca 2015 tj. wszystko na 1 warstwie A-WALL-BRIC

post-140-0-18723500-1429260574_thumb.jpg

 

ma to konsekwencje w 3D

 

post-140-0-50990700-1429260632_thumb.jpg

 

 

Poniżej grafiki jakbym to widział w wersji 2D i 3D po nowemu

2D

post-140-0-04888600-1429260715_thumb.jpg

post-140-0-11923400-1429260756_thumb.jpg

 

 

3D (prosze spojrzeć na węzły połaczeń 3D, ściana żelbetowa jest nadrzędna, druga jest kamienna, trzecia murowana, na końcu ściana szklana)

post-140-0-79936400-1429260732_thumb.jpg

post-140-0-02693800-1429260878_thumb.jpg

 

tu jest plik DWG jak bym to widział.

walls-test2-ver2015.dwg

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Próba obchodzenia problemu w trybie 3D jest nie do "obronienia" podczas renderowania modelu jesli nadamy eksport AEC do 3D ale powierzchniowego, w strefach

połączeń wychodzą rażące oko brzydkie efekty renderowań.

 

post-140-0-35748600-1429263322_thumb.jpg

 

 

wygląda to fatalnie

 

post-140-0-51160400-1429263509_thumb.jpg

 

plik DWG+katalog z ARTISANa

MODEL_DWG+ARTISAN_KATALOG.zip

 

 

 

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

Zbyt dobrze sie znamy , ja tak łatwo nie odpuszczam, bez urazy :hi: , pokaże jak dzięki rekomendowanemu modelowaniu węzłów w 3D renderowanie jest o "niebo" lepsze :)

 

post-140-0-38833200-1429266669_thumb.jpg

 

plik DWG po eksporcie z AEC do 3D (ale po korekcie) + katalog ARTISANa

 

plik_DWG+Katalog_Artisan_rozwiazanie rekomendowane do 2015.zip

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie można automatycznie tworzyć ścian wielowarstwowych lub pojedynczych z materiałem konstrukcyjnym dominującym na przyporządkowanych warstwach, to można to zrobić ręcznie tworząc odrębne warstwy dla poszczególnych ścian, a parament siły warstwy będzie decydował co w węźle przechodzi a co nie przechodzi.

 

post-140-0-70327400-1429393110_thumb.jpg

 

post-140-0-04695100-1429393141_thumb.jpg

 

węzły 3D poprawiamy ręcznie wykorzystując narzędzie nóż/SLICE i łączenie brył solidowych (met. booleanowska)

 

post-140-0-87377100-1429393242_thumb.jpg

 

3D przed poprawką

post-140-0-21716700-1429393293_thumb.jpg

 

3D po poprawce

post-140-0-65247700-1429393311_thumb.jpg

 

to potwierdza HELP

"

Wall Material

Wall material refers to the type of main wall material, which could control the two-dimensional expression of wall. Walls of same material will form a whole in the two-dimensional drawing. The system specifies that walls of low-priority material will be separated by the walls of high-priority material when they meet. Walls of various materials can be sorted to the following from high to low priority: reinforced concrete wall, stone wall, brick wall, filler wall, glass curtain wall and light partition. It can be interpreted that high-priority means high strength.

The following figure shows the separation relationship (determined by priority) of walls with various materials:

    post-140-0-13974500-1429393612_thumb.jpg   

vGlass curtain wall differs from the walls of other material in the three-dimensional expression.

Edited by Martin_S
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...