Martin_S Opublikowano 26 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Skoro jak na razie problem z wdrożeniem AcDbSubDMesh idzie opornie to może sporo lepsza technologia T-Splines byłaby łatwiejsza do wdrożenia. źródło: http://www.tsplines.com/about/technology.html NURBS frog (11625 control points) Courtesy Zygote Media ----------------------------------------------------------------------------- T-Splines frog (5035 control points) "100% compatibility to NURBSAll T-Splines surfaces are 100% compatible with NURBS and create gap-free, smooth and manufacturable surfaces. T-Splines surfaces can be converted to untrimmed NURBS surfaces, and vice-versa, without any loss or change to the surface shape.T-Splines provides a far more efficient conversion of designs to NURBS than converting directly from subdivision or polygonal modelers. T-Splines bridges gaps between popular polygonal modeling capabilities and traditional NURBS modeling." Above: Duck toy model converted from polygons to T-Splines to NURBS "The T-Spline technology addresses some important limitations that are inherent in conventional NURBS surfaces. T-Splines are based on solid mathematical principles. An important practical consideration is that T-Splines are forward and backward compatible with NURBS.--Dr. Rich Riesenfeld, Founder of B-splines in CAD" Proszę o wsparcie tej technologii u ZWSOFT - jest sporo lepsza od AcDbSubDMesh, i ma ogromny przyszłościowy potencjał do zastosowań klasycznych w ZWCAD+, architektonicznych do ZWCAD ARCHITECTURE lub Mechanical także. Edytowane 27 Lutego 2015 przez Martin_S Martin_S 1 Cytuj
Martin_S Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2015 Cytuję Jenny z ZWSOFT: "hi Martin, thank you for the information. There is still rooms for improvement regarding of ZWCAD+ 3D function. We have considered some technologies and your suggestion would be helpful too, our Product Manager will look into it, thank you." źródło: http://www.zwsoft.com/zwcad_forum/thread-3982-1-1.html Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.