Technologia T-Splines do ZWCAD+


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Skoro jak na razie problem z wdrożeniem AcDbSubDMesh idzie opornie to może sporo lepsza technologia

T-Splines byłaby łatwiejsza do wdrożenia.

 

źródło: http://www.tsplines.com/about/technology.html

 

frog-nurbs.jpg

NURBS frog (11625 control points) Courtesy Zygote Media

-----------------------------------------------------------------------------

frogts.jpg

T-Splines frog (5035 control points)

 

"100% compatibility to NURBS

All T-Splines surfaces are 100% compatible with NURBS and create gap-free, smooth and manufacturable surfaces. T-Splines surfaces can be converted to untrimmed NURBS surfaces, and vice-versa, without any loss or change to the surface shape.

T-Splines provides a far more efficient conversion of designs to NURBS than converting directly from subdivision or polygonal modelers. T-Splines bridges gaps between popular polygonal modeling capabilities and traditional NURBS modeling."

 

duck.jpg

Above: Duck toy model converted from polygons to T-Splines to NURBS

 

 

"The T-Spline technology addresses some important limitations that are inherent in conventional NURBS surfaces. T-Splines are based on solid mathematical principles. An important practical consideration is that T-Splines are forward and backward compatible with NURBS.
--Dr. Rich Riesenfeld, Founder of B-splines in CAD"

 

 

Proszę o wsparcie tej technologii u ZWSOFT - jest sporo lepsza od AcDbSubDMesh,

i ma ogromny przyszłościowy potencjał do zastosowań klasycznych w ZWCAD+,

architektonicznych do ZWCAD ARCHITECTURE lub Mechanical także.

Edytowane przez Martin_S

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się