Recommended Posts

Posted (edited)

Sprawdzę to i dam znać , choc wydaje mi sie to dziwne bo nie napotkałem takiego problemu w 3d.

 

 

Wystarczyły 2 min. Wszystko działa jak należy.

 

Procedura postępowania:

1 przełączyć na widok boczny wtedy układ globalny LUW przestawi sie na lokalny XY (y zastapi z)

2. Włączyć F8 ortho

3. Można nawet użyć 3D orbit - układ lokalny nie zmieni sie i będzie można przemieszczać/kopiować w płaszczyźnie prostopadłej do podstawy globalnej LUW XY.

 

dowód:

 

post-140-0-71750700-1423910007_thumb.jpg

post-140-0-18464500-1423910009_thumb.jpg

 

to jest klasyczne postępowanie w CAD, które nie zmieniło się od 17 lat.

Edited by Martin_S
Posted

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Jak dla mnie, jest to dość pokrętna metoda a nie klasyczna stosowana w CAD.

Chyba że miałeś na myśli w ZWCAD.

Równie dobrze na widoku izometrycznym można przestawić LUW aby oś Y zastąpiła Z.

Klasyczna metoda to taka gdzie na widoku izometrycznym można przesuwać/kopiować obiekty we wszystkich 3 kierunkach bez potrzeby zmiany LUW. Przynajmniej tak to działa w AutoCadzie.

Posted (edited)

Ok ja zatrzymałem sie na Autodeskowym Autocad 2006 (zaczynałem od Autocad R13 w 1998), potem od 2008r. już  wyłącznie ZWCAD. I jakoś brak tego jakoś mi nie przeszkadza w 3D

Edited by Martin_S

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...