Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzę to i dam znać , choc wydaje mi sie to dziwne bo nie napotkałem takiego problemu w 3d.

 

 

Wystarczyły 2 min. Wszystko działa jak należy.

 

Procedura postępowania:

1 przełączyć na widok boczny wtedy układ globalny LUW przestawi sie na lokalny XY (y zastapi z)

2. Włączyć F8 ortho

3. Można nawet użyć 3D orbit - układ lokalny nie zmieni sie i będzie można przemieszczać/kopiować w płaszczyźnie prostopadłej do podstawy globalnej LUW XY.

 

dowód:

 

post-140-0-71750700-1423910007_thumb.jpg

post-140-0-18464500-1423910009_thumb.jpg

 

to jest klasyczne postępowanie w CAD, które nie zmieniło się od 17 lat.

Edytowane przez Martin_S
Opublikowano

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Jak dla mnie, jest to dość pokrętna metoda a nie klasyczna stosowana w CAD.

Chyba że miałeś na myśli w ZWCAD.

Równie dobrze na widoku izometrycznym można przestawić LUW aby oś Y zastąpiła Z.

Klasyczna metoda to taka gdzie na widoku izometrycznym można przesuwać/kopiować obiekty we wszystkich 3 kierunkach bez potrzeby zmiany LUW. Przynajmniej tak to działa w AutoCadzie.

Opublikowano (edytowane)

Ok ja zatrzymałem sie na Autodeskowym Autocad 2006 (zaczynałem od Autocad R13 w 1998), potem od 2008r. już  wyłącznie ZWCAD. I jakoś brak tego jakoś mi nie przeszkadza w 3D

Edytowane przez Martin_S

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się