NOWSZE SCHODY i BARIERKI
Pierwsza część materiałów rozszerzająca parametryzacje schodów, umozliwiajace modelowanie schodów z możliwością renderowania okładzin:
- schody płytowe - schody typu ZigZag - schody z 2 belkami policzkowymi lub dwiema typu WANGA z możliwością offsetu bocznego od krawędzi bocznych biegu - schody z pojedynczą belką typu WANGA na środku biegu
oraz nowe typy barierek:
- płytowe (panele renderowane jako szklane, siatkowe, metalowe itp.) - z rusztem pochyłym (równolegle do biegu) - z rusztem pionowym (prostopadłe do stopni)
+ przykładowe rendery
2015-03-28
Jest obecne dość "prymitywne" - uproszczone modelowanie balustrady, ale liczę na zaprogramowanie na bardziej wyższym poziomie niż obecna wersja.
Przykłady praktyczne
rendery
wariant prętowo-rurowy
wariant panelowy
przez przypadek natknąłem się na takie foto z twittera
https://twitter.com/pl_architecture/status/581734875633418241/photo/1
Wymodelowanie nie jest problemem w aktualnej wersji 2015, ale brak stopni i podstopnic (treads and risers) jest dużym problemem podczas
renderowania sceny 3D.
27-11-2013 UWAGI+ULEPSZENIA:
1. Czy ZWSOFT byłby zainteresowany dodatkowymi funkcjami do ściany (jako obiektu BIM) aby po ich wstawieniu przez Architekta, Konstruktor by taką ścinę edytował ponownie i definiował odpowiednio wieńce na szczycie ściany, które z kolei były by zestawiane tabelarycznie (nawet ze schematem graficznym w przekroju+nazwa pozycji) z liczbą metrów bieżących danego wieńca?
Zajmę się tym osobiście byle to było wdrożone.
2. Zakładając przykładowo, że modelowana kondygnacja najniższa to np. Nr 1 (PARTER), przydało by się narzędzie podobne w działaniu jak ściana do modelowania ław fundamentowych w ramach modelowania kondygnacji niższej np. Nr -1.
Ława składała by sie z typowego elementu żelbetowego obwiedni wymiarowej wpisanej w prostokąt BxH (opcja dla ławy prostokątnej , schodkowej, trapezowej - w ramach tej obwiedni BxH)
(Też jest definiowana w technologii CAD jak istniejące narzędzie do ścian),kreślonej od poziomu Elevation = 0,
natomiast ściana fundamentowa jest definiowana w technologii CAD jak istniejące narzędzie do ścian. Od poziomu Elevation = 0+H do wysokosci domyślnej kondygnacji.
Ściana fundamentowa będzie miała możliwość aktywacji wieńca przez Konstruktora wg. patrz p. 1
Stopa fundamentowa bedzie definiowana w technologii podobnej ja obecne słupy z aktywacją stopy o wymiarach BxL z offsetem wys. H generowana domyślnie od Elevation = 0. W ramach obwiedni prostopadłościennej (opcja dla stopy prostokątnej , schodkowej, trapezowej) , dopuszczalna stopa kołowa o danej średnicy D i wys. H.
Słup stopy jest definiowany w technologii CAD jak istniejące narzędzie do słupów.
Narzędzia w/w będą musiały miec możliwość sczytywania zmiennych BIM dla zewn. programistów w celu dalszej obróbki nakładkami konstrukcyjnymi w celach doszczegółowienia
wprowadzonych elementów żelbetowych w formie rysunków zbrojeniowych 2D.
Proszę o opinie innych konstruktorów, podstawy merytoryczne opracuję, byle zainteresowanie tymi rozwiązaniami potwierdził ZWSOFT.
P.S. rozwiązania zaproponuję uniwersalne do zastosowania dla wszystkich krajów (w tym Polski).
Nie ma ...ale można to szybko wykonać poprzez zaznaczenie np. w widoku bocznym wszystkich ścian i zadania im określonej wysokości oraz rzędnej spodu ściany.
krok po kroku screeny :)
Rys.1.
Sciana 3000mm, strop 200mm rzędna góry 3000mm (Elevation 3000, Thickness = -200) .... ups.. wiec sciane trzeba obnizyc do 2800mm
Rys. 2 Parametry stropu (Elevation 3000, Thickness = -200) po jego zaznaczeniu