Blog dmatusz

  • wpisów
    40
  • komentarzy
    20
  • wyświetleń
    75038

Wymiana oleju w Pajero 1


dmatusz3

3300 wyświetleń

Wymiana oleju rozważania wstępne -

zrobić to samemu, czy w serwisie?

Zawsze jeździłem do serwisu, ponieważ:

  1. do wymiany oleju trzeba podnieść samochód - filtr oleju zwykle trzeba wykręcić będąc pod samochodem,
  2. czasami producenci pojazdów używają dziwnych kluczy aby wykonać powyższe operacje (bywa tak, wcale nie ma korka spustowego w misce olejowej- trzeba olej odsysać),
  3. co zrobić ze zużytym olejem?
  4. problem gdy spuszczany olej coś pobrudzi.

Cierpiąc na brak czasu zacząłem się zastanawiać czy samemu nie wymienić oleju.

Przypatrzyłem się Pajero i doszedłem do wniosku, że wymiana oleju będzie stosunkowo prosta.

Prześwit w samochodzie jest duży, korek spustowy z boku miski olejowej, a filtr oleju na górze silnika.

Położenie korka oleju

Pajero 1 korek spustowy oleju

Do odkręcenia korka wlewu oleju wystarczy zwykły klucz 17.

Przed spuszczeniem oleju warto trochę pojeździć samochodem, aby olej się rozgrzał (nie będzie wtedy gęsty).

Warto podłożyć pojemnik dedykowany do spuszczania oleju (z dzióbkiem - aby łatwiej było przelać olej) o pojemności co najmniej 10L - do silnika wchodzi około 7 litrów oleju.

Pod pojemnik dobrze jest także coś podłożyć aby nie zabrudzić ziemi.

Jak olej sobie zacznie ściekać możemy odkręcić korek wlewu oleju w pokrywie zaworów, oraz wyciągnąć bagnet do sprawdzania poziomu oleju, żeby olej lepiej ściekał.

Filtr oleju jest schowany pod przewodem [4] łączącym puszkę filtra powietrza z turbosprężarką.

Pajero 1 filtr oleju

Abo go ściągnąć wystarczy odpiąć zatrzaski [1] puszki filtra powietrza, ściągną końcówkę węża idącą z pokrywy zaworów [2] oraz poluźnić śrubę mocującą przewód do króćca turbosprężarki [3].

Pajero 1 wymiana filtra

Teraz wystarczy odkręcić stary filtr, posmarować uszczelkę nowego świeżym olejem, wkręcić i dokręcić ręką filtr.

Podobno najwięcej zanieczyszczeń spływa z silnika w ciągu ósmej godziny spuszczania oleju - nie sprawdzałem :-), ale warto jednak poczekać trochę dłużej niż kilka minut.

Teraz trzeba wszystko poskręcać, zalać olejem, poczekać aż spłynie i uruchomić silnik, pilnując czy kontrolka ciśnienia oleju zgaśnie.

Teraz możemy przelać zużyty olej do oryginalnych pojemników, w których kupiliśmy olej - pamiętajmy zużyty olej jest odpadem toksycznym i nie wolno go wylewać, ani wyrzucać.

Tylko, że oddanie zużytego oleju do utylizacji może być wyzwaniem większym niż jego wymiana 8P.

Wymieniać samemu, czy nie - oto jest pytanie :unknw:

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie