Narzędzia - Całkowita długość linii


W.Labocha

Rekomendowane odpowiedzi

jestem początkującym użytkownikiem i nie mogę sobie poradzić z automatycznym odczytem długości linii (2D).

W przypadku zwykłej linii łamanej, po wskazaniu jednego odcinka ZWCAD od razu podaje jej długość i nie mogę pokazać następnych odcinków, aby odczytać "CAŁKOWITĄ długość LINII".

Po zamianie tej linii na polilinię program prosi o wskazanie linii, a po wskazaniu początku linii każe wskazać "przeciwległy narożnik" i dalej "wskaż linię" itd., nie pokazując żadnej wartości długości. Gdzie tkwi błąd?

Kompilacja "2011.02.28(16649)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku jedna z wielu funkcji, która pozwala na odczyt długości wskazanych obiektów na rysunku.

Plik należy wczytać za pomocą polecenia "_appload", a następnie w linii poleceń ZwCAD'a wpisać:

vla-get-TotalObjLength

i nacisnąć ENTER.

Program poprosi o wskazanie obiektów (linie, polilinie, okrąg, łuk, spline) a następnie, po zatwierdzeniu wyboru przyciskiem ENTER, wyświetli w linii poleceń sumaryczną długość wskazanych obiektów.

pozdrawiam

vla-get-TotalObjLength.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie,

Działa i to mi na razie wystarczy - do zsumowania miałem kilometr kanalizacji.

Czy nie ma zestawu standardowych plików (takiego serwis paka), który załatwiałby wiele takich użytecznych funkcji, czy też taki pliczek, jaki otrzymałem trzeba sobie napisać samemu (albo oczywiście skorzystać z forum)?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AutoCAD jest / było coś takiego jak Toolkit, który zawierał szereg dodatkowych funkcji. W ZwCAD są "Narzędzia dodatkowe", ale w jednym i drugim przypadku, nie zawsze jest wszystko to co nas interesuje.

Wówczas pozostaje napisanie własnych funkcji wspomagających pracę, kupno nakładki bądź zlecenie napisania konkretnego zestawu narzędzi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach