Początki w 3D


Kiekos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako że to mój pierwszy post, witam wszystkich :wink:

Zaczynam przygodę z 3D, co prawda jestem początkujący, jednak ambitny i szybko się uczę :mrgreen: Przychodzę do Was z trzema pytaniami i szczerze liczę na odpowiedź, iż projekt jest potrzebny na już :???:

1) Jak rysować w innej płaszczyźnie niż tej wyznaczonej przez osie X i Y? Wiem jak rysować bryłę itd., jednak nie wiem jak dorysować coś obok w innej płaszczyźnie niż XY, np. w takiej wyznaczonej przez osie X i Z.

2) Doszedłem już jak stworzyć bryłę poprzez obrót profilu wokół osi. Jednak nie dorobiło mi jednej ściany... Jak mogę ją dodać?

buub.jpg

3) Jak w walcu (na powierzchni bocznej) mogę zrobić wyżłobienie głębokie na kilka milimetrów? Chcę aby zaczynało się kilka milimetrów od jednej podstawy i biegło po powierzchni bocznej kończąc się kilka milimetrów przed drugą. Chciałbym też, aby było zakończone po obu stronach półokręgami. Coś takiego:

buu2z.jpg

Z góry dzięki za pomoc :mrgreen:

Kiekos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

1) Jak rysować w innej płaszczyźnie niż tej wyznaczonej przez osie X i Y? Wiem jak rysować bryłę itd., jednak nie wiem jak dorysować coś obok w innej płaszczyźnie niż XY, np. w takiej wyznaczonej przez osie X i Z.

Należy przestawić układ współrzędnych, tak aby płaszczyzna rysowania pokrywała się z płaszczyzną X-Y (pasek ikon UCS).

Bez przestawiania układu można rysować używając wpisując współrzędne z klawiatury, chwytać się do uchwytów obiektów już istniejących.

Ewentualnie można narysować coś w aktualnym układzie współrzędnych i obrócić po potrzebnego położenia.

2) Doszedłem już jak stworzyć bryłę poprzez obrót profilu wokół osi. Jednak nie dorobiło mi jednej ściany... Jak mogę ją dodać?

Profil powinien dochodzić do osi obrotu.