Dodawanie obiektów do grup bez nazwy


kma.s

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Często korzystam z opcji grupowania obiektów przy użyciu grup bez nazwy (groupunname).

W Autocad istnieje prosty sposób na dodawanie dodatkowych obiektów do nienazwanej grupy poprzez pasek narzędzi grupa.

W ZWcad ta sama opcja działa inaczej - mianowicie trzeba podać w pasku poleceń nazwę grupy do której chcemy dodać obiekt zamiast ją wskazać tak jak to jest w autocad (poniżej filmik). Jest to niepraktyczne gdyż po to tworzę grupę bez nazwy aby nie musieć nadawać jej nazwy i tejże pamiętać.

Od dłuższego czasu szukam lispa bądź macro, które mogło by załatwić ten problem ale nic nie znalazałem sam natomiast nie jestem na tyle wprawnym programistą by napisać własny skrypt VBA...

Czy jest możliwość uzyskać efekt taki sam jak w Autocad ?

image.png.89bf94bf409afaa6c60c5af129f5e1d8.png

 

Edytowane przez kma.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • pawmal zmienił(a) tytuł na Dodawanie obiektów do grup bez nazwy

Proponowane rozwiązanie jest półśrodkiem - tworzy to grupę zagnieżdżoną w grupie. Celem odjęcia obiektu należy ją rozbić. Stwarza to niedogodność kiedy chcę dodawać/odejmować kolejne obiekty sukcesywnie w trakcie pracy nad rysunkiem.

W stytuacji kiedy dodajemy i odejmujemy kilka/kilkanaście obiektów do grupy w różnych momentach i za każdym razem tworzymy grupę zagnieżdżoną to chcąc np. odjąć z grupy obiekt dodany tam jako pierwszy należało by rozbić wszystkie grupy utworzone wcześniej i tracimy elementy w nich zawarte.

Oczywiście można pracować na blokach ale każdorazowa edycja bloku staje się uciążliwa jeśli tylko przesuwamy kreskę bądź dodajemy wymiar.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...