tworzenie brył poprzez wyciaganie


mlodywilk4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem raczej początkującym użytkownikiem i Mam problem z poleceniem EXTRUDE po odpowiedniej ścieżce. Aby naświetlić całość podam krok po kroku co zrobiłem. :

- W nowym projekcie narysowałem okrąg i przeniosłem do niego początek układu współrzędnych UCS; zamieniłem okrąg na polilinie poleceniem PEDIT

- Następnie obróciłem UCS o 90 deg względem osi X aby narysować linię prawie prostopadłą do okręgu.

- Obróciłem z powrotem układ UCS tym razem -90 deg względem osi X i otrzymalem na płaszczyźnie XY okrąg i linię ze środka okręgu w górę , nachyloną do osi Z

- Polecenie ETRUDE po zaznaczeniu obiektu i wprowadzeniu P zamiast wysokości wyciągnięcia wyrzuca informacje, że " nie mogę rozpoznać wpisu spróbuj ponownie

Nie wiem o co chodzi dlatego wyszczegulniłem wszystko bo może popełniłem jakiś błąd odnośnie tych UCS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem tego do końca pewien, ale wydaje mi się, że Zwcad nie potrafi wyciągać po ścieżce (polecenie EXTRUDE).

Wczoraj próbowałem wyciągać okrąg po łuku - bezskutecznie. Termin "Podaj ścieżkę" to tylko pokazanie odległości na ekranie zamiast wpisania z klawiatury. Zresztą kształt kursora powinien się zmienić na "wskazujący" czyli mały kwadracik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

W najnowszej wersji ZWCAD 2010 (z końca maja 2010) dodano 2 polecenia do tworzenia brył:

LOFT - wyciągnięcie bryły poprzez przekroje.

Czy poleceniem loft można zbudować bryłę, która byłaby "symetryczna"? Na załączonych rysunkach próba wyciągnięcia bryły z dwóch "symetrycznych" zamkniętych polilini. Jak widać bryła jest jakby przekrzywiona.

post-680-0-10880300-1419004956_thumb.pngpost-680-0-73469900-1419004956_thumb.pngpost-680-0-79557800-1419004957_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość