Blogs

Our community blogs

  1. Aplikacja ZWCAD Architecture 2015 umożliwia wstawianie okna łukowego na narysowanej ścianie łukowej.

    Cała operacja nie jest skomplikowana.

    Rozpoczynamy od narysowania ściany łukowej - opisano we wpisie

    Mając już ścianę można przejść do wstawienia okna łukowego.

    Narzędzie Ściana łukowa znajduje się w Menu ekranowym, w zakładce Drzwi/Okno.

    blogentry-824-0-35096700-1444633689_thumb.png

    Dostępne jest również poprzez wpisanie polecenia S41_ARCWINDOW.

    Po włączeniu opcji pojawi się okno, w którym można ustawić parametry okna łukowego. Wybrać odpowiednie wymiary obiektu, wpisać wysokość parapetu czy też ustalić metodę wstawiania okna łukowego na ścianie łukowej.

    blogentry-824-0-00262700-1444633859.png

    Po ustaleniu wszystkich parametrów, należy kliknąć w wybranym miejscu ściany łukowej i okno zostanie wstawione.

    Widok z góry (2D):

    blogentry-824-0-37857800-1444636706_thumb.png

    Widok w 3D wstawionego okna łukowego:

    blogentry-824-0-81616900-1444636952_thumb.png blogentry-824-0-42821600-1444636953_thumb.png

    W dodatkowej nakładce ARTISAN, można stworzyć wizualizację obiektu.

    blogentry-824-0-45353900-1444639167_thumb.png blogentry-824-0-34594300-1444639172_thumb.png

  2. Blogger

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 219
      views

    No blog entries yet

  3. Mam przyjemność poinformować o nowej nakładce na ZWCAD dedykowanej dla branży odzieżowej.

    blogentry-1-0-05942200-1473407733_thumb.

    Ulotka o nowym programie Ulotka_ZWTextile.pdf

    Zapraszamy również na premierę nakładki, która odbędzie w Łodzi 22 września.

    :hi:

  4. W ZWCAD Architecture znajdziemy narzędzia do modelowania płyt poziomych oraz pionowych.

    Modelowanie płyt poziomych możemy wykonać przy użyciu dwóch dostępnych narzędzi:

    - funkcji Płyta

    - funkcji Generowanie Płyty Po Obrysie Ścian/Belek

    Funkcjonalności te różnią się sposobem (poziomem automatyzacji) rysowania płyt (narzędzie Płyta wymaga zdefiniowania obrysu krawędzi płyty, natomiast Generowanie Płyty Po Obrysie Ścian/Belek modeluje płytę po obrysie tych elementów). Można z nich korzystać w następujący sposób:

    1) Funkcja Płyta (rysuje płytę po wskazanym obrysie):

    1.1) Uruchom funkcję z menu ekranowego lub paska poleceń (S41_PB):

    blogentry-469-0-50142000-1432621405.png blogentry-469-0-11776300-1432621415.png

    1.2) Określ parametry płyty w oknie dialogowym funkcji:

    blogentry-469-0-35986300-1432621667.png

    • grubość płyty
    • poziom wierzchu lub spodu płyty
    • Usuń profil - usuwa wcześniej wrysowany profil płyty

    1.3) Wybierz metodę rysowania płyty:

    blogentry-469-0-31291600-1432622702.png

    • Wybierz zamknięte krzywe - rysuje płytę po obrysie wcześniej wrysowanej zamkniętej poliliniii
    • Prostokątna płyta - rysuje płytę na zaznaczonym prostokątnym obszarze
    • Rysuj płytę - pozwala na wskazywanie punkt po punkcie kolejnych narożników płyty, tworzy płytę o dowolnym kształcie.

    Po wybraniu odpowiadającego nam sposobu wprowadzania płyty i wcześniejszym zdefiniowaniu jej parametrów, wprowadzamy ją do naszego projektu:

    blogentry-469-0-09667700-1432627367_thumb.png

    2) Funkcja Generowanie Płyty Po Obrysie Ścian/Belek (rysuje płytę po obrysie belek/ścian żelbetowych):

    2.1) Uruchom funkcję z menu ekranowego lub paska poleceń (S41_SSLB):

    blogentry-469-0-59474400-1432627701.png blogentry-469-0-94970900-1432627713.png

    2.2) Zdefiniuj parametry płyty w oknie dialogowym funkcji:

    blogentry-469-0-27237700-1432628027.png

    • Oznaczenie płyty
    • Grubość płyty
    • Poziom wierzchu płyty

    2.3) Wskaż miejsce wstawienia płyty (punkt na obszarze pomiędzy belkami lub ścianami żelbetowymi):

    blogentry-469-0-22513300-1432627992_thumb.png

    Po wykonaniu powyższych czynności otrzymujemy płytę stropową na obrysie belek lub ścian żelbetowych:

    blogentry-469-0-87289700-1432628175_thumb.png

    UWAGA: Widoczność płyty wrysowanej przy użyciu narzędzia Generowanie Płyty Po Obrysie Ścian/Belek można zmienić przy użyciu funkcji Włącz/Wyłącz Płytę (płyta będzie widoczna, bądź nie, na naszym modelu).

    Poniżej zamieszczam film instruktażowy pokazujący działanie narzędzi do rysowania płyt poziomych:

    Modelowanie płyt pionowych możemy wykonać przy użyciu funkcji Płyta pionowa. Modelowanie płyty pionowej można wykonać wg następujących kroków:

    1) Uruchom funkcję z menu ekranowego lub paska poleceń (S41_SB):

    blogentry-469-0-07111700-1432628868.png blogentry-469-0-41074400-1432628877.png

    2) Wskaż punkt początkowy i końcowy płyty

    3) Określ poziom punktu początkowego i końcowego płyty

    4) Określ wysokość płyty na skrajnych krawędziach

    5) Podaj grubość płyty

    blogentry-469-0-73109000-1432629082_thumb.png

    • 1
      entry
    • 4
      comments
    • 2825
      views

    Recent Entries

    W systemie Windows pliki wyświetlają się w sposób, który odległy jest odległy od mojego pojmowania rzeczywistości. np

    A-1.dwg,

    A-10.dwg ,

    A-11.dwg,

    ...

    a po A-19.dwg możemy zobaczyć

    A-2.dwg

    i dalej A-21.dwg - aż do A-29.dwg

    po czym A-3.dwg.

    Wolałbym tak:

    A-1.dwg

    A-2.dwg

    A-3.dwg

    aż do A-9.dwg,

    a dopiero później A-10.dwg, 11 do 19, 20 - 29 itd.

    Windows umożliwia wyświetlanie plików również w takim trybie, ale to wymaga zmiany ustawień w polityce .

    Można to wykonać w ustawieniach polityki np po uruchomieniu programu gpedit.msc

    Można też znaleźć odpowiedni wpis w rejestrze Windows

    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

    NoStrCmpLogical tam wpisujemy wartość 1.

  5. ZWCAD Architecture posiada funkcjonalność umożliwiającą utworzenie własnego wzoru linii użytkownika:

    blogentry-469-0-71679300-1424164381_thumb.png

    Poniżej przedstawiam procedurę tworzenia linii użytkownika:

    1) Jak widać powyższa linia jest utworzona jest z powtarzalnych elementów. W pierwszej kolejności rysujemy element powtarzalny wzoru linii:

    blogentry-469-0-51537700-1424166307_thumb.png

    UWAGA: Zaznaczony punkt jest używany do określenia odległości pomiędzy powtarzalnymi elementami wzoru.

    2) Uruchom funkcję Zarządzanie Biblioteką. Znajdziesz ją w zakładce Wzór/Blok lub wpisując w pasku poleceń komendę S41_TKGL.

    blogentry-469-0-52302200-1424167009.png

    blogentry-469-0-07476600-1424167021.png

    3) W oknie dialogowym Zarządzania Biblioteką idź do zakładki Biblioteka Specjalna i wybierz Line Pattern Library:

    blogentry-469-0-33993500-1424167350_thumb.png

    4) Kliknij dwukrotnie na katalog U_LinePat i następnie wybierz funkcję Nowy Blok z zakładki Bloki:

    blogentry-469-0-04417500-1424170056_thumb.png

    5) Wybierz elementy do utworzenia bloku. Pamiętaj o wskazaniu punktu definiującego odległość pomiędzy elementami linii:

    blogentry-469-0-59943000-1424167743_thumb.png

    6) Wskaż punkt bazowy i potwierdź kolejne kroki w domyślnych opcjach. Zostaje utworzony nowy wzór linii:

    blogentry-469-0-92725500-1424168051.png

    7) Jak widać wzór linii nie jest jeszcze prawidłowy - musimy go zaktualizować.

    8) Powróć do obszaru rysunku i narysuj kilka jednostek wzoru linii:

    blogentry-469-0-47866000-1424169341_thumb.png

    9) Wróć do okna Zarządzania biblioteką, kliknij prawym przyciskiem myszy na wzór linii, który chcesz zmodyfikować i wybierz opcję Przebuduj- metoda 1:

    blogentry-469-0-69593800-1424169496_thumb.png

    10) Automatycznie powrócisz do rysunku. Nie wybieraj teraz żadnych elementów, wystarczy kliknąć ENTER aby potwierdzić wszystkie domyślne opcje. Wzór linii zostanie w całości przebudowany:

    blogentry-469-0-87177300-1424169686_thumb.png

    11) Teraz możesz już korzystać z nowego wzoru linii przy użyciu funkcji Wzór linii:

    blogentry-469-0-28798900-1424170175_thumb.png

    Poniżej zamieszczam film instruktażowy:

  6. ZWCAD+ umożliwia reset ustawień jakie zostały wprowadzone przez Użytkownika.

    Należy pamiętać, że po przeprowadzonej operacji resetu profilu zostaną przywrócone ustawienia domyślne, czyli ustawienia "świeżo" zainstalowanego programu ZWCAD+ 2015.

    Aby to wykonać należy wejść w Opcje programu, przez kliknięcie prawym klawiszem myszy na obszar rysunku.

    opcje

    Po włączeniu Opcji, należy przejść do zakładki Profile.

    opcje1

    Następnie zaznaczyć dostępny profil oraz kliknąć Resetuj i następnie OK.

  7. :kompas:

    Miło mi napisać kilka słów o nowym programie CAD.

    Jest to KOMPAS-3D w wersji Home.

    Można go pobrać z tego adresu http://jakicad.pl/pl/pobierz/KOMPAS-3D_V15_HOME__2014_06_23__EN.zip

    a z tego adresu spolszczenie http://jakicad.pl/pl/pobierz/KOMPAS-3D_V15_HOME_LP__2014_06_23__EN.msp

    Wkrótce rozpoczniemy cykl szkoleń z zakresu obsługi tego programu.

    Pozdrawiam

    KOMPAS-3D v15 HOME 004

    KOMPAS-3D v15 HOME 003

    KOMPAS-3D v15 HOME 002

    KOMPAS-3D v15 HOME 006

  8. Korzystając z interfejsu klasycznego, w celu dodania polecenia, trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy na dowolnym pasku narzędzi i wybrać Dostosuj. Wszystkie operacji związane z dodaniem przycisku wykonujemy przy widocznym oknie Dostosuj.

    Najeżdżamy kursorem myszy na pasek na którym chcemy dodać polecenie i pod prawym przyciskiem myszy wybieramy Wstaw.

    blogentry-325-0-98248100-1395224291.png

    W oknie Właściwości przycisku, wpisujemy nazwę funkcji, a w polu Makro związane z tym przyciskiem np. dla funkcji półprosta wystarczy dopisać angielskie polecenie ^C^C_ray i kliknąć Zastosuj - jak pokazano poniżej.

    blogentry-325-0-35818600-1395222391.png

    Po kliknięciu Zastosuj, pojawi się jeszcze komunikat o Dostosowaniu grupy menu, który potrzeba potwierdzić Tak.

    blogentry-325-0-08587500-1395223175.png

    Edycję właściwości przycisku wykonujemy przez prawy przycisk myszy Właściwości.

    blogentry-325-0-47734000-1395223350.png

    Ikonę przycisku można wczytać z pliku lub samemu narysować wybierając prawy przycisk myszy Edytuj obrazek przycisku.

    blogentry-325-0-08458300-1395222546.png

    Po wybraniu opcji Edytuj obrazek przycisku, pojawi się Edytor przycisków, w którym można utworzyć własną grafikę.

    blogentry-325-0-36342700-1395222695.png

    Można skopiować ikonę z innego przycisku, a po wklejeniu jej na dodany przycisk, można ją edytować.

    Ikonę można także wczytać w Edytorze przycisków przez wskazanie pliku z rozszerzeniem bmp o rozmiarach 16x16. Taką ikonę można utworzyć w różnych programach graficznych lub po prostu pobrać z Internetu.

    • 1
      entry
    • 2
      comments
    • 7249
      views

    Recent Entries

    Program SMath to połączenie edytora tekstu z kalkulatorem.

    Zachwycił mnie swoją funkcjonalnością.

    Jest całkowicie darmowy.

    Można go pobrać z tego adresu http://en.smath.info/forum/yaf_topics30_Nightly-builds.aspx

    Oto klika słów o programie:

  9. Dzisiaj może niekoniecznie w temacie nowości i promocji, jednak zbliżających się już dużymi krokami Świąt.

    W imieniu całej załogi firmy Usługi Informatyczne SZANSA

    pragnę przekazać Państwu najserdeczniejsze życzenia.

    Niech ten magiczny czas pozwoli wszystkim na chwilę odpoczynku,

    refleksji i ciepłych rodzinnych spotkań,

    a nowy Rok niech będzie dla Państwa pasmem sukcesów i zrealizowanych planów.

    Wesołych Świąt! :)

    gallery_392_15_224078.jpg

    • 1
      entry
    • 0
      comments
    • 6228
      views

    Recent Entries

    Zanim będziemy pracować w programach typu SolidWorks czy Inventor, większość z nas musi przejść jakąś drogę do zrozumienia podstaw projektowania 3D i stworzyć swój warsztat. Chodzi z jednej strony o podstawowe pojęcia, a z drugiej o stanowisko pracy w sensie hardware’u, który będzie wspierał nasze pomysły.

    W moim pierwszym wpisie chciałbym przyjrzeć się trzem narzędziom, dzięki którym można „pobawić” się projektowaniem oraz zrobić pierwsze podejście do czegoś dużo bardziej zaawansowanego.

    Pierwsze z tych narzędzi to TinkerCAD, strona internetowa wewnątrz której możemy uruchomić aplikację do prostych operacji konstrukcyjnych w 3D. Wszystko działa bez konieczności instalowania czegokolwiek, a najważniejsza zaleta dla osoby bez formalnego przygotowania jest seria tutoriali wideo dla początkujących. W tym środowisku można bez większego stresu potrenować modelowanie 3D na podstawowych bryłach.

    Po postawieniu pierwszego kroku w TinkerCAD dużo łatwiej będzie nam zacząć działać w trochę bardziej wymagającym środowisku, np. Autodesk 123d. To rodzina aplikacji do różnych aspektów projektowania i modelowania. Duża część ich funkcjonalności jest dostępna za darmo - większość początkujących nie będzie potrzebować żadnych funkcji premium jeszcze długo po rozpoczęciu pracy w tym środowisku.

    Trzecie narzędzie, które może pomóc wdrożyć się w środowisko CAD to SketchUp w wersji Free. Program wymaga ściągnięcia ze strony i zainstalowania. Po raz kolejny możemy skorzystać z serii naprawdę pomocnych przewodników wideo dla kompletnych amatorów - firmie zależy na tym, żeby zachęcić potencjalnych konstruktorów bez najmniejszej wiedzy z tej dziedziny.

    Do obsługi programów CAD, szczególnie tych mniej zaawansowanych, nie jest potrzebna wyjątkowa wydajność ogólna i graficzna komputera, ale wraz z zaawansowaniem projektów rośnie również zapotrzebowanie na moc obliczeniową procesora i karty graficznej. Kwestią gustu jest, czy lepiej zdecydować się na komputer stacjonarny z monitorem, laptopa do tego typu pracy czy komputer typu All-in-One.

  10. W ZWCAD Mechanical pracujemy głównie w przestrzenie modelu.

    Ramki wstawiamy także w przestrzeni modelu, do ramek mamy dostępne dedykowane narzędzia.

    Można je wybrać z menu górnego ZWCADM --> Układ --> Konfiguracja obramowania, lub poprzez polecenie FRA.

    ZWCAD Mechanical polecenie do konfiguracji formatki

    Po wybraniu tego polecenia pojawi się okno dialogowe. Możemy w nim wybrać:

    1. Rodzaje norm, które będą zastosowane w rysunku.
    2. Rozmiar arkusza
    3. Skalę - możemy ją wybrać z menu rozwijanego, lub także narysować prostokąt obejmujący - wtedy skala zostanie dopasowana do rysunku.
    4. Możemy wybrać rodzaj tabelki.

    ZWCAD Mechanical okno wyboru formatki

    Po zatwierdzeniu wstawimy gotową ramkę z tabelką.

    Teraz mamy do wyboru 2 opcje:

    1. Jeśli po wstawieniu klikniemy prawym klawiszem myszki - to całą formatkę będziemy trzymać po kursorem myszy - możemy zmienić jej położenie na rysunku.
    2. Jeśli zaznaczymy obiekty, to zostaną one wyśrodkowane na formatce, zmieni się takżę styl wymiarowania na taki, aby był czytelny w danej skali.

    Kliknięcie w ramkę spowoduje przejśćie do okna edycji formatki.

    Wybranie innej formatki zaowocuje zmianą wstawionej rami i tableki.

    Pokazałem to także na filmie.

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 1463
      views

    No blog entries yet

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 481
      views

    No blog entries yet

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 460
      views

    No blog entries yet

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 487
      views

    No blog entries yet

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 341
      views

    No blog entries yet

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 108
      views

    No blog entries yet